آیا همسر آینده شما وفادار است؟| سوالات وفاداری در جلسه خواستگاری

نوشته شده برای at 7:07 ب.ظ
302 0

وفاداری و تعهد در هنگام بستن پیمان زناشویی یکی از ارکان اصلی عشق و رابطه عاطفی سالم است. تشخیص وفاداری در جلسات اول بسیار سخت می باشد بنابراین در این مقاله به سوالات وفاداری در جلسه خواستگاری پرداخته شده است که می تواند به بسیاری از زوجین کمک کند.

برای اینکه بتوانید زندگی مشترک موفقی را تجربه کنید نیازمند این هستید که شما و همسرتان بتوانید نسبت به یکدیگر و رابطه زناشویی خود متعهد باشید و به رابطه فرازناشویی (یعنی رابطه عاطفی و جنسی خارج از رابطه زناشویی) روی نیاورید.

در این مقاله با عنوان وفاداری در دوران نامزدی و ازدواج قصد داریم به این مبحث مهم بپردازیم و اطلاعات مهم و کلیدی را در این خصوص به شما ارائه دهیم.

وفاداری در دوران نامزدی

دوره نامزدی دوره ای است بعد از طی شدن جلسات خواستگاری که عقد رسمی بین دختر و پسر صورت نگرفته اما دختر و پسر رضایت اولیه را از یکدیگر کسب کرده اند و حال به قصد کسب شناخت بیشتر در حال سپری کردن دوره نامزدی هستند.

اگر چه در این دوران دختر و پسر به طور رسمی با یکدیگر ازدواج نکرده اند اما در هر حال آن ها به قصد ازدواج با یکدیگر در ارتباط هستند، بنابراین در این دوره نیز وفاداری و تعهد متناسب با شرایط و دوره، جایگاه و اهمیت خاص خودش را دارد.

یعنی اینطور نیست که فردی که در حال سپری کردن دوره نامزدی است چنین فکر کند که به دلیل اینکه هنوز به صورت رسمی ازدواج نکرده است، می تواند با فردی دیگر وارد رابطه عاطفی شود و همزمان نیز دوره نامزدی اش را سپری کند. طبیعتا اگر چنین چیزی از فرد مشاهده شود نباید از کنار این مسئله به سادگی گذشت و باید توجه ویژه ای به آن داشت چون این فرد از همین ابتدا به صورت غیر مستقیم اعلام می کند که من فرد وفاداری نیستم و نمی توانم نسبت به رابطه و عهدی که بسته ام متعهد باشم.

نشانه های عدم وفاداری در نامزدی

در ادامه نشانه هایی عدم وفاداری در دوران نامزدی مطرح شده است، زوجین باید به این نشانه ها توجه زیادی داشته باشند و آن ها را سرسری نگیرند.

1. ابهام و تناقض در صحبت ها

برخی از افراد به شدت مبهم هستند و هیچگاه به طور واضح در مورد روابطشان صحبت نمی کنند. ممکن است در طول دوره نامزدی با آن ها به طور متعدد حرف هایی را بشنوید که دارای تناقض باشند.

2. عدم صداقت از نشانه های عدم وفاداری

فردی که به عنوان نامزد شما با شما در ارتباط است باید تمام تلاشش را بکند که بتواند اعتماد شما را جلب کند اگر که نامزد شما در مورد روابطش با شما صداقت کافی را نداشت و به شیوه ای رفتار کرد که گویی برخی از موارد و ارتباط هایش را از شما پنهان می کند باید دقت بیشتری داشته باشید.

آیا همسر آینده شما وفادار است؟| سوالات وفاداری در جلسه خواستگاری

3. تلاش برای پنهان کردن تلفن همراه

اینکه شما بخواهید در مسائل شخصی فرد تجسس کنید و به عنوان مثال تلفن همراهش را چک کنید چه در دوران نامزدی چه در دوران شروع زندگی مشترک، اصلا کار درستی نیست اما اینکه فرد تلاش کند مدام تلفن همراهش را از شما پنهان کند، زمانی که پیش شماست تلفن خود را در حالت سکوت قرار دهد یا اینکه در حضور شما از پاسخ دادن به برخی از تماس ها اجتناب کند، می تواند علامت خطری باشد مبنی بر اینکه وی فرد وفاداری نیست باشد.

فردی که رابطه پنهانی نداشته باشد زمانی که نزد شماست به راحتی تلفن همراهش را در معرض دید می گذارد و بدون هیچ استرس و رفتار مشکوکی تماس هایش را پاسخ می دهد. البته قبل از قضاوت فرد مقابل نیاز است که در مورد علت رفتارش از او سوال شود اما اگر فرد از پاسخ دادن طفره برود و پاسخ هایی غیر منطقی بدهد باید دقت بیشتری در شناخت او به کار بگیرید.

یادتان باشد که دوره نامزدی دوره شناخت است و بسیار مهم که شما نسبت به این موارد توجه و دقت زیادی داشته باشید. ضمن اینکه خودتان هم باید در این مورد دقت کنید و در دوران نامزدی تان خودتان را برای متعهد بودن به شریک زندگی تان آماده کنید.

سوالات وفاداری در خواستگاری

  • جایز شمردن روابط خارج از ازدواج نشانه بی قیدی است یا روشن فکری؟
  • چرا وفاداری مهم است؟
  1. به خاطر خدا
  2. به خاطر حفظ سلامتی
  3. به خاطر اینکه رابطه ارزشمند است و نیاز به مراقبت دارد.
  4.  وفاداری مهم نیست.
  • آیا بی وفایی و عهدشکنی یک نفر همیشه دلیلی برای قطع رابطه با او است؟ چرا؟
  • تا چه اندازه احساس می کنی«مالک» شخص دیگری هستی؟ چه چیزی باعث می شود این احساس را داشته باشی؟
  • آیا میل به وفاداری شکلی از مالکیت طلبی حسادت آمیز است، یا یک تمایل اصیل به سلامت رابطه؟
  • آیا رابطه داشتن با کسی که از جهاتی دست نیافتنی است برای تو هیجان انگیز تر است؟
  • اگر شریک زندگی شما اعتراضی نداشته باشد، شما:
  1. چند باری با کس دیگر رابطه خواهی داشت؟
  2. با فرد دیگر دوستی و رابطه خواهی داشت؟
  3. وارد روابط مجازی می شوی؟
  • از طرز فکر و تجربه های پدر و مادرت در مورد وفاداری چه چیزهایی به یاد داری؟ این عوامل چگونه تو را تحت تاثیر قرار داده و باعث چه رفتارهایی در روابطت می شوند؟

 رفع سوء تفاهمات و ثبات پایداری در دوران زندگی مشترک

یادتان باشد که افراد، شرایط محیطی، ویژگی های شخصیتی و ارتباطات بین فردی مختلفی دارند و اصلا جای تعجب نیست که بین روابط دوستانه و کاری، ویژگی های شخصیتی و ارتباطات بین فردی شما و نامزدتان نیز تفاوت وجود داشته باشد و این تفاوت ها گاهی می تواند سوء تفاهم و مشکلاتی را بین روابط زن و شوهر به وجود بیاورد بنابراین شما موظف هستید که نوع روابط دوستانه و کاری خودتان را برای نامزدتان توضیح دهید و میزان ارتباط و صمیمیتی که با هر کدام (افراد تاثیر گذار در زندگی تان) دارید را توضیح دهید تا نامزدتان چارچوب ذهنی مشخصی از روابط شما به دست بیاورد و ببیند که آیا مسئله یا رابطه ای هست که امکان داشته باشد در آینده با آن مشکل داشته باشد یا خیر.

متقابلا نامزد شما نیز وظیفه دارد که اگر همکار یا دوستانی دارد که جنس مخالف هستند برای شما توضیح دهد تا شما بتوانید در این مورد دید واضح و روشنی در این مورد به دست بیاورید و تصمیم گیری درست و منطقی داشته باشید.

وفاداری در دوران ازدواج

اینکه شما تلاش کنید که نهایت دقتتان را برای شناخت طرف مقابل تان در دوران نامزدی به کار بگیرید به یک طرف و اینکه تلاش کنید با شروع زندگی مشترکتان به نیازهای همسرتان به خوبی پاسخ دهید از طرف دیگر، می تواند وفاداری همسر شما را تضمین کند.

زن و مرد هر دو نسبت به نیازهای یکدیگر مسئولیت دارند و اگر هر کدام از آن ها  نسبت به رفع نیازهای همسرشان بی تفاوت باشند می توانند زمینه بروز خیانت و کاهش وفاداری را در زندگی مشترکشان فراهم کنند. موارد زیر از جمله مشکلاتی است که می تواند ثبات زندگی مشترک را به خطر بیندازد و باعث ایجاد تفرقه بین زن و مرد شود، بنابراین توجه به آن ها و تلاش برای رفعشان اهمیت زیادی دارد.

بی توجهی نسبت به نیازهای عاطفی و احساسی همسر

احساساتی و عاطفی بودن زنان بر هیچکس پوشیده نیست و همه ما می دانیم که زنان به ارضای نیاز عاطفی اهمیت زیادی می دهند، البته این به معنای این نیست که ارضای نیاز عاطفی مردان اهمیتی ندارد و مردان بی عاطفه هستند، بلکه این نیاز هم در زنان و هم در مردان وجود دارد، اما زنان حساسیت بیشتری نسبت به این مسئله دارند و اگر که شما به عنوان یک مرد به احساسات و عواطف همسرتان توجه نکنید و رابطه زناشویی را فقط در رابطه جنسی ببینید و یا اینکه تصور کنید که با تامین مایحتاج مالی، تمام نیازهای همسرتان را رفع کرده اید اشتباه بسیار بزرگی مرتکب شده اید و با این کار می توانید تاثیر بسیار منفی روی رابطه زناشویی تان با همسرتان بگذارید و باعث می شوید که همسرتان به مرور از شما سردتر شود و همین امر سبب بروز خیانت شود.

همچنین اگر زنی فقط از همسرش انتظار تامین مایحتاج مالی داشته باشد و مدام بر سر اینگونه مسائل با همسرش بحث کند و نسبت به نیازهای عاطفی همسرش بی تفاوت باشد و طوری رفتار کند که مرد تصور کند که همسرش او را فقط برای پول می خواهد، به مرور باعث سرد شدن رابطه زناشویی خود و همسرش می شود.

عدم توجه به نیازهای جنسی همسر

یکی از مهمترین نیازهای انسان یعنی نیاز جنسی بواسطه ازدواج رفع می شود و این نیاز هم در زنان و هم در مردان وجود دارد، اگر هر یک از زوجین نسبت به نیاز جنسی همسرشان بی تفاوت باشند و یا اگر در رفع نیاز جنسی همسرشان ناتوان باشند و برای رفع آن مشکل اقدامی نکنند می توانند زمینه بروز خیانت را فراهم کنند، بنابراین توجه به نیاز جنسی همسر از جمله عوامل افزایش وفاداری و پایبندی به رابطه زناشویی می شود.

عدم توجه به بهداشت شخصی

زن و شوهر قرار است سال های طولانی کنار هم زندگی کنند و ضمن تلاش برای رسیدن به اهداف مشترکشان نیازهای جنسی، جسمی و عاطفی شان را کنار هم برآورده کنند، عدم توجه به بهداشت شخصی از جانب هر کدام می تواند تاثیر منفی بر رابطه زناشویی بگذارد و سبب شود که فرد احساس کند که تمایلی به نزدیکی و برقراری ارتباط با همسرش ندارد اما توجه به بهداشت شخصی و اهمیت دادن به آن می تواند همسر شما را به وجد بیاورد و او را به شما نزدیک تر کند.

مشاوره

بارها گفته ایم که بروز اختلاف، تنش و دلخوری بین زن و مرد امری طبیعی است و هیچ اشکالی در کار نیست اما بسیار مهم است که زن و مرد بتوانند در مورد مشکلاتشان با یکدیگر گفت و گو کنند و اختلافاتشان را با یکدیگر حل کنند، گاهی نیز برای حل مشکلات نیاز به زمان است، به همین دلیل بسیار مهم است که فرد در زندگی مشترک خود بتواند خود کنترلی هیجانی بالایی داشته باشد و تا زمان آمادگی همسرش برای صحبت کردن بتواند صبر کند.

اما متاسفانه برخی از افراد به شدت عجول هستند و از طرفی از کوچکترین اختلاف و درگیری بین خود و همسرشان فاجعه می سازند، اینگونه افراد مهارت ارتباطی درستی نیز ندارند به همین دلیل به سرعت احساس ناامیدی می کنند و ممکن است به بهانه حل مشکلاتشان و حتی درد و دل ساده با فردی از جنس مخالف وارد گفت و گو شوند و همین گفت و گو و درد دل اولیه می تواند زمینه ساز بروز خیانت شود.

عدم توجه به مشکلات رفتاری و شخصیتی و اقدام نکردن برای اصلاح خود

برخی از افراد بیان می کنند که بر خلاف میل خود به همسرشان خیانت می کنند و پشیمان می شوند، اگر چه گفتن چنین حرفی نوعی سلب مسئولیت و توجیه رفتار اشتباه است اما اگر که حقیقتا اینطور است و شما بر خلاف میلتان فرد تنوع طلبی هستید و تنوع طلبی خودتان را نمی توانید کنترل کنید باید بدانید که دارای مشکل شخصیتی هستید که این مشکل شخصیتی نشات گرفته از عدم ارضای نیازهای عاطفی شما در دوران کودکی است، بنابراین شما حتما نیاز به طی کردن روند درمانی و اصلاح تمایلات مسئله ساز خود دارید، طبیعتی است که هر چقدر برای مراجعه به روانشناس و روان درمانگر تعلل کنید منجر به مشکلات بیشتری در رابطه زناشویی تان می شوید و چه بسا با این کار باعث می شوید که همسرتان نیز به مانند شما دیگر احساس تعهد به شما نکند.

منبع : آیا همسر آینده شما وفادار است؟| سوالات وفاداری در جلسه خواستگاری 

بازنشر(Cite this article as):
دکتر ندا. تاپ نیوز: آیا همسر آینده شما وفادار است؟| سوالات وفاداری در جلسه خواستگاری. آخرین ویرایش: آگوست 13, 2021. https://psychology.e-teb.com/?post_type=post&p=6940

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *