تغییرات مشابه در مغز بیماران مبتلا به ADHD و بی ثباتی هیجانی

تغییرات مشابه در مغز بیماران مبتلا به ADHD و بی ثباتی هیجانی

795 0

در هر دو اختلال ADHD و اختلالات بی ثباتی عاطفی (مانند اختلال شخصیت مرزی و غیر طبیعی و همچنین اختلال در کودکان)، مغز تغییرات مشابهی را در مناطق همپوشانی نشان می دهد، به این معنی که دو نوع شرایط باید مرتبط با آن باشند و به هر دو در طول تشخیص توجه شود. این به گفته پژوهشگران Karolinska Institutet پس از یک مطالعه جدید منتشر شده در روانپزشکی مولکولی است . نتایج ممکن است منجر به درمان گسترده تر برای هر دو شرایط شود.

توجه بالینی به مدت طولانی به این واقعیت پرداخته شده است که افراد مبتلا به ADHD نیز مشکلات عاطفی مانند پاسخ های هیجانی، اضطراب و افسردگی را نشان می دهند. با این حال، ارتباط بین ADHD و اختلال در تنظیم عاطفی مشخص نشده است، حتی اگر نظریه ها پیشنهاد شده اند که هر دو شرایط ریشه در اختلال در عملکرد مغز در پردازش اطلاعات خود دارند.

یک مطالعه جدید توسط محققان در Karolinska Institutet در سوئد، این فرضیه را نشان داد که نشان می دهد که چگونه ADHD و یک شکل از ویژگی بی ثباتی عاطفی (رفتار اختلال در کودکان) تغییرات مشابهی در هم تداخل دارند. این مطالعه شامل بیش از 1000 نوجوان بود.

” پدروپ پتروویچ، دانشیار گروه علوم اعصاب بالینی در موسسه کارولینسکا و روانپزشک مشاور روانپزشکی شمال استکهلم بیان می کند: ما می توانیم آنها را از شرایط زایمان نام ببریم، زیرا هر دو آنها شامل بخشی از همکاری مکانیسم های مغز زیرزمینی هستند و بنابراین باید در طول تشخیص به هر دو جنبه توجه شود.”

با کمک تصویر مغز ساختاری (MR)، این تیم توانست نشان دهد که چگونه ADHD و رفتارهای اختلال رفتاری در نوجوانان خود را به شکل کاهش حجم مغز و سطح زمین در قسمت های لوب فرونتال و مناطق نزدیک نشان می دهند. قسمت های آسیب دیده مغز به طور کلی همپوشانی داشتند، اما محققان تغییراتی را نیز مشاهده کردند که به طور خاص در ارتباط با علائم ADHD و یا علائم دیده شده در اختلال رفتاری بودند. این مطالعه همچنین شامل آزمایشهای رفتاری است که هر دو شرایط را نشان دادند.

دکتر پتروویچ می گوید: “این نتایج مهم نیستند برای بیماران مبتلا به بی ثباتی عاطفی، چرا که در بسیاری از موارد آنها با شک و تردید مواجه می شوند و از عدم جدی شدن برخورد می کنند. اکنون ما نشان می دهیم که این امر به تغییرات مغز مرتبط است، که شبیه به آنهایی است که در بیماران مبتلا به ADHD مشاهده شده است، که می تواند منجر به درک بیشتر و تشخیص بهتر شود.”

این مطالعه بخشی از پروژه IMAGEN بود که همکاری میان کشورهای اروپایی بودجه اتحادیه اروپا را در بر می گیرد که هدف آن درک بهتر این است که مغز و رفتار چگونه رشد می کنند.

امید است که این مطالعه نه تنها منجر به تشخیص بهتر، بلکه همچنین درمان های بهتر خواهد شد، در حالی که افراد مبتلا به تشخیص ADHD می توانند درمان ویژه ای را برای کمک به آنها در جهت بهبود احساساتشان انجام دهند.

دکتر پتروویچ می گوید: “ما همچنین باید تحقیق بیشتری انجام دهیم تا درک کنیم که آیا داروهای محرک مرکزی برای ADHD نیز می تواند نتایج مثبتی برای افراد مبتلا به اختلالات بی ثباتی عاطفی ایجاد کند.”

منبع:

موارد ارائه شده توسط Karolinska Institutet

بازنشر(Cite this article as):
سارا نظری مقدم. تاپ نیوز: تغییرات مشابه در مغز بیماران مبتلا به ADHD و بی ثباتی هیجانی. آخرین ویرایش: سپتامبر 8, 2018. https://psychology.e-teb.com/?post_type=post&p=3333

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *