چگونه زبان خود را تمیز کنیم تا دلیل بوی بد دهان

رفع بوی بد دهان برای همیشه

164 0

اگرچه بسیاری از مردم آن را نمی دانند، اما یکی از یکی از رفع بوی بد دهان برای همیشه از ین بردن تجمع پلاک باکتریایی روی زبان است.

از آنجایی که زبان صاف نیست، بلکه دارای شیارها یا شکاف هایی است، بقایای غذا جمع می شود که باید به طور موثر با یک برس یا ظروف مخصوص آن حذف شوند.

چرا تمیز کردن صحیح زبان مهم است؟

دلایل مختلفی وجود دارد که شستن زبان بعد از هر بار مسواک زدن برای حفظ بهداشت خوب دندان ضروری است.

اینها برخی از دلایل اصلی هستند که چرا باید زبان خود را تمیز کنید:

بهبود تنفس: زبان یکی از عوامل اصلی بوی بد دهان به دلیل تجمع باکتری ها و بقایای غذا روی آن است. اگر به طور منظم زبان خود را تمیز کنید، می توانید بوی بد دهان را به میزان قابل توجهی کاهش دهید.
پیشگیری از حفره ها: تجمع پلاک باکتریایی روی زبان می تواند به ایجاد حفره کمک کند. اگر زبان خود را تمیز کنید، می توانید میزان پلاک های باکتریایی را کاهش دهید و در نتیجه از ایجاد حفره ها جلوگیری کنید.
بهبود هضم: زبان یکی از مناطق اصلی است که گیرنده های چشایی در آن قرار دارند. تمیز کردن منظم زبان می تواند فرآیندهای گوارشی را بهبود بخشد، زیرا توانایی چشیدن غذا بهبود می یابد.
پیشگیری از بیماری: تجمع باکتری‌ها و بقایای غذا روی زبان می‌تواند به بروز بیماری‌هایی مانند التهاب لثه، هالیتوز، حفره‌ها و عفونت‌های دهان کمک کند.
بهبود ظاهر: یک زبان تمیز و مرتب ظاهر کلی دهان را بهبود می بخشد و به احساس طراوت و شادابی بیشتر کمک می کند.

برای شستن زبان از چه چیزی استفاده کنیم؟

یکی از سوالات متداول بیماران در کلینیک این است که آیا می توانند زبان خود را با مسواک تمیز کنند یا از چه چیزی برای شستن زبان خود بدون کشیدن دندان استفاده کنند؟

اینها روش هایی هستند که می توانید برای رفع بوی بد دهان و تمیز کردن موثر زبان و در نتیجه از بین بردن پلاک باکتریایی انباشته شده از آنها استفاده کنید.

مسواک

اگرچه می‌توانید از مسواک معمولی برای تمیز کردن زبان خود استفاده کنید، اما توصیه نمی‌شود زیرا چیزی خاص برای آن ساخته نشده است.

اما در بسیاری از مدل‌های مسواک برقی می‌توان سرهای خاصی را برای تمیز کردن زبان پیدا کرد و برای این کار از آنها استفاده کرد.

علاوه بر این، بسیاری از مسواک های سنتی دارای یک پاک کننده داخلی برای سطح زبان در پشت هستند، بنابراین این نیز یک روش معتبر است.

زبان پاک کن یا زبان خراش | علت بوی بد دهان با وجود مسواک زدن

پاک کننده های زبان ابزار خاصی برای شستن زبان هستند. اینها می توانند از فلز یا پلاستیک ساخته شوند و شکل خاصی برای انجام این کار داشته باشند. 

این محصول را می توان از داروخانه ها، سوپرمارکت ها و حتی آنلاین خریداری کرد، بنابراین برای تهیه آن مشکلی ندارید.

برای استفاده صحیح از سوهان، موارد زیر را توصیه می کنیم: زبان را مرطوب کنید تا لغزش آسان شود، سوهان را در پشت زبان قرار دهید و آن را به سمت جلو بکشید، دهان خود را بشویید و پس از اتمام کار زبانه را تمیز کنید.

مهم است که به یاد داشته باشید که سوهان زبانه باید با احتیاط استفاده شود، نباید آن را خیلی محکم فشار دهید و پس از هر بار استفاده باید تمیز شود . توصیه می کنیم برای حفظ سلامت دهان و دندان از آن به صورت روزانه استفاده کنید .

Raspador-lingual زبان تمیز کن

دهانشویه

اگرچه همیشه توصیه می شود که از یک زبانه یا مسواک استفاده کنید که می تواند این عملکرد را انجام دهد، اما شستشو با محلول خاصی برای تمیز کردن زبان می تواند به کاهش میزان باکتری ها و بقایای مواد غذایی روی آن کمک کند.

هر چند وقت یکبار باید زبان خود را تمیز کنید؟

از Ridere Estudio Dental توصیه می کنیم زبان خود را به صورت روزانه تمیز کنید ، چه هنگام مسواک زدن در صبح یا شب یا به عنوان یک کار مستقل.

تمیز کردن زبان باید بخشی از مراقبت روزانه از دهان باشد، زیرا همانطور که اشاره کردیم به کاهش تجمع پلاک باکتریایی و بهبود تنفس کمک می کند.

با این حال، اگر شما هر گونه بیماری یا مشکلی در زبان دارید، توصیه می شود ابتدا با دندانپزشک یا متخصص خود مشورت کنید تا دستورالعمل های شخصی را برای مورد خود دریافت کنید.

نکات و توصیه هایی برای رفع بوی بد دهان

برخی از نکاتی که ما برای تمیز کردن زبان و درمان خانگی بوی بد دهان به شرح زیر است:

آب بنوشید: نوشیدن آب کافی به تمیز کردن طبیعی زبان کمک می کند، زیرا به حذف باکتری ها و باقی مانده های غذا کمک می کند.
پرهیز از دخانیات و الکل: سیگار کشیدن و نوشیدن الکل می تواند باعث خشکی دهان و افزایش تجمع باکتری بر روی زبان شود.
با دندانپزشک خود مشورت کنید: اگر در تمیز کردن زبان خود مشکل دارید یا اگر متوجه تغییراتی در رنگ یا بافت آن شدید، توصیه می شود برای دریافت مشاوره شخصی با دندانپزشک خود مشورت کنید.
زبان را با حرکات ملایم مسواک بزنید: مهم است که زبان را با حرکات ملایم مسواک بزنید و خیلی محکم مالش ندهید تا از خفگی جلوگیری کنید.
رفع بوی بد دهان در صبح ناشی از آلودگی بزاغ است و با مسواک زدن بهبود می یاید. می توانید از متخصصین داندان پزشکی کمک بگیرید.
بازنشر(Cite this article as):
گروه محتوایی دکتر آزمندیان. تاپ نیوز: رفع بوی بد دهان برای همیشه. آخرین ویرایش: ژانویه 29, 2023. https://psychology.e-teb.com/?post_type=post&p=12347

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *