آنتی سایکوتیک جدید درمان اسکوزفرنی

آنتی سایکوتیک جدید برای اسکیزوفرنی مقاوم “دلگرم کننده” است

138 0

تحقیقات جدید نشان می دهد که آمید آنتی سایکوتیک جدید با کاهش شدت علائم همراه بود که به یک راه درمانی آنتی سایکوتیک برای اسکیزوفرنی شدید کمک می کند. 1 ]

آنتی سایکوتیک جدید

دکتر استفان آر. ماردر، استاد روانپزشکی و علوم زیستی رفتاری در دانشگاه کالیفرنیا، در بیانیه خبری شرکت نتایج اصلی یک مطالعه اکتشافی، که توسط توسعه دهنده داروسازی Newron منتشر شد ، “بسیار دلگرم کننده” است. لس آنجلس (UCLA)، ایالات متحده

دکتر ماردر گفت: “میزان پیشرفت های تجربه شده توسط این بیماران مبتلا به اسکیزوفرنی مقاوم به درمان، که به آنتی سایکوتیک فعلی خود پاسخ نداده بودند، با Evenamide قابل توجه بود، در طول زمان بهبود یافت و احتمالاً از نظر بالینی قابل توجه خواهد بود.”

100 بیمار اول

نتایج اولیه بر اساس 100 بیمار اول ثبت‌نام‌شده در مطالعه 014 است که به‌طور تصادفی برای دریافت 7.5 میلی‌گرم، 15 میلی‌گرم یا 30 میلی‌گرم آنامید دو بار در روز، و همچنین بیماران در بازوی گسترش (مطالعه 015) که 30 هفته را تکمیل کرده‌اند، تقسیم شدند. .

یافته‌های کلیدی منتشر شده توسط این شرکت شامل بهبود معنی‌دار آماری نسبت به سطح پایه در 30 هفته ( 001/ 0p <) در نمرات مقیاس سندرم مثبت و منفی (PANSS) بود، با بهبود مستمر از پایه در 6 هفته مشاهده شد.

نسبت بیمارانی که از نظر بالینی بهبود قابل توجهی در PANSS در 30 هفته داشتند از 16.5٪ در 6 هفته بیش از دو برابر شد.

علاوه بر این، نتایج یک بهبود آماری معنی‌دار ( 001/ 0p <) در هفته 30 در مقایسه با سطح پایه در شدت بیماری که توسط مقیاس کلینیکی کلینیکی شدت شدت (CGI-S) اندازه‌گیری شد، نشان داد، با این بهبود با توجه به آنچه در مشاهده شد ادامه دارد. 6 هفته.

نسبت بیمارانی که بیماری آنها حداقل یک سطح از شدت بهبود یافته بود در هفته ششم 60 درصد و در هفته 30 تقریباً 20 درصد افزایش یافت.

نسبت بیمارانی که از نظر بالینی بهبود قابل توجهی داشتند، که به عنوان حداقل «بسیار بهبود یافته» تعریف می‌شود، در مقیاس بالینی بهبود جهانی (CGI-C) 27 درصد در هفته ششم بود و 10 درصد بیشتر در هفته 30 افزایش یافت.

Evenamide نیز به خوبی تحمل شد و عوارض جانبی کمی گزارش شد و 85 بیمار از 100 بیمار در 30 هفته تحت درمان باقی ماندند.

جایگزین های جدید “به شدت” مورد نیاز است

نیرون قصد دارد نتایج کامل مطالعه 014 را در کنگره روانپزشکی اروپا که قرار است در 25 تا 28 مارس در پاریس، فرانسه برگزار شود، ارائه دهد.

مطالعه گسترش 015 در حال انجام است و تا سه ماهه دوم سال 2023 نتایجی را در مورد درمان Evenamide تا 1 سال ارائه خواهد کرد.

این شرکت گفت که انتظار دارد امسال یک مطالعه تصادفی و کنترل شده با دارونما (مطالعه 003) در مورد داروی اسکیزوفرنی مقاوم به درمان راه اندازی کند.

دکتر ماردر گفت: اگر نتایج کنونی در کارآزمایی تصادفی‌سازی و کنترل‌شده تأیید شود، «ونامید اولین دارویی است که می‌تواند به یک داروی ضد روان پریشی برای بهبود علائم اسکیزوفرنی مقاوم به درمان اضافه شود».

دکتر راوی آناند، مدیر ارشد پزشکی Newron در بیانیه گفت که جایگزین های درمانی جدید برای اسکیزوفرنی مقاوم به درمان، که در حدود یک سوم بیماران رخ می دهد، “به شدت” مورد نیاز است .

دکتر آناند افزود: داده‌های گزارش‌شده، با مقایسه اثر Evenamide در شش هفته در مقابل شش ماه، “نشان می‌دهد که نه تنها در اقدامات کلیدی بهبودی پایدار وجود داشت، بلکه نسبت بیمارانی که به بهبود معنی‌دار بالینی دست یافتند، در طول زمان افزایش یافت.”

بازنشر(Cite this article as):
گروه محتوایی دکتر آزمندیان. تاپ نیوز: آنتی سایکوتیک جدید برای اسکیزوفرنی مقاوم “دلگرم کننده” است. آخرین ویرایش: ژانویه 29, 2023. https://psychology.e-teb.com/?post_type=post&p=12293

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *