هویت سلول های بنیادی مغز روشن شده است

هویت سلول های بنیادی مغز روشن شده است

608 0

سیستم عصبی انسان یک ساختار پیچیده است که سیگنال های الکتریکی را از مغز به بقیه بدن می فرستد و ما را به حرکت و فکر می اندازد. متأسفانه وقتی که سلولهای مغزی به وسیله تروما یا بیماری آسیب می بینند، به طور خودکار بازسازی نمی شوند. این می تواند به معلولیت دائمی منجر شود.

اما در مغز تعداد کمی از سلول های بنیادی وجود دارد که به بزرگسالی ادامه می دهند، و منبع جدیدی از سلول های جدید را برای ترمیم مغز آسیب دیده ارائه می دهند.

کار توسط محققان در دانشکده دامپزشکی دانشگاه کالگری، نور جدیدی را در مورد هویت سلول های مغز که عملکرد سلول های بنیادی عصبی را نشان می دهد.

یکی از انواع سلول های بنیادی عصبی آستروستیست می تواند خود را تجدید کند و به ویژه پس از آسیب مغزی نورون های جدید تولید کند. نوع دیگر به نام سلول های اپندیومی و یک پوشش حمایتی بین مغز و مایع که مغز را شستشو می دهد.

“مهم است که سلولهای اپندیومی که در مغز  قرار دارند نیز درست در کنار سلول های بنیادی عصبی قرار می گیرند و پیشنهاد می کنند که آنها ممکن است تنظیم کننده های مهم سلول های بنیادی عصبی باشند”، نویسنده ارشد در مطالعه Jeff Biernaskie، PhD، Calgary Firefighters Burn Treatment دانشکده دامپزشکی، عضو هیئت مدیره انجمن بازسازی و ترمیم زخم، استادیار زیست شناسی سلول های بنیادی است.

“با این حال، چندین مطالعات برجسته نشان داده اند که سلول های اپندمی عملا می توانند سلول های بنیادی عصبی خود را، هنگامی که با آسیب مغز فعال می شوند، نشان دهند. این کار نشان می دهد که این مورد نیست و بینش جدیدی در مورد چگونگی کمک به مغز ایجاد می کند.”

تحقیقات Biernaskie در ویرایش سوم ژورنال Cell منتشر شده است . نویسندگان شرکت کننده در این مطالعه عبارتند از Prajay شاه و Jo Anne Stratton.

در این مطالعه، محققان یک فرآیند را ایجاد کرده اند تا به طور خاص سلول های اپندیومی را درون مغز بزرگسالان، و در عین حال اجتناب از سلول های بنیادی آستروسیت را اجازه دهند . Biernaskie می گوید که این تحقیق نه تنها هویت سلول های بنیادی عصبی را روشن می کند، بلکه یک مدل جدید برای مطالعه عملکرد سلول های اپوزیومی و نقش آنها در حفظ عملکرد طبیعی مغز فراهم می کند.

“ما امیدواریم که مدل توسعه یافته ما یک ابزار مهم برای درک تاثیر اختلالات سلولی اپندیم در طول توسعه مغز و در شروع بیماری های نوروژنیک است.”

منبع:

موارد ارائه شده توسط دانشگاه کالگری .

بازنشر(Cite this article as):
سارا نظری مقدم. تاپ نیوز: هویت سلول های بنیادی مغز روشن شده است. آخرین ویرایش: سپتامبر 24, 2018. https://psychology.e-teb.com/?post_type=post&p=3976

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *