ورزش، می تواند کمک به ضرب و شتم اعتیاد کوکائین، کند

ورزش می تواند کمک به کاهش آسیب اعتیاد کوکائین کند

863 0

طبق تحقیقات جدید که توسط دانشگاه (Panayotis Peter) ، انجام شده است، ورزش می تواند به پیشگیری از عود Thanos، PhD به اعتیاد کوکائین کمک کند.

اعتیاد به مواد مخدر اغلب توسط دوره های بهبود و عود، با استرس و احساسات منفی، اغلب ناشی از خروج خود را در میان علل عمده از عود، مشخص می شود. “Thanos، محقق ارشد در موسسه تحقیقات مواد مخدر و اعتیاد و گروه فارماکولوژی و سم شناسی می باشد. با استفاده از مدل های حیوانی، Thanos دریافت که تمرین هوازی منظم (یک ساعت در یک تردمیل، پنج بار در هفته) باعث کاهش رفتار ناشی از کوکائین ناشی از استرس شد. ورزش نیز پاسخ های رفتاری و فیزیولوژیکی را به استرس تغییر می دهد.

افرادی که به کوکائین معتاد هستند پاسخ های عصبی، رفتاری و فیزیولوژیکی را به استرس تغییر می دهند. تحقیقات اخیر Thanos نشان داد چگونه ورزش می تواند مسیر مغز دوپامین mesolimbic را تغییر دهد، که با خواص پاداش دهنده و تقویت کننده داروها مانند کوکائین مرتبط است.

علاوه بر این نشان داده شده است که تمرین باعث کاهش هورمون استرس و بالا بردن خلق و خوی می شود که می تواند در کاهش اضطراب و احساسات منفی مرتبط با خروج کمک کند.

مطالعات قبلا نشان داده است که ورزش هوازی (همچنین به عنوان “قلب” شناخته می شود) استراتژی موثر در برابر بسیاری از مشکلات سلامت جسمی، از جمله بیماری های قلبی، دیابت و آرتریت همراه با برخی از مشکلات سلامت روان، مانند استرس، اضطراب و افسردگی است.

Thanos می گوید: “نتایج ما نشان می دهد که تمرین هوازی منظم می تواند یک استراتژی مفید برای پیشگیری از عود، به عنوان بخشی از یک برنامه درمان جامع برای بازیابی سوء مصرف کنندگان کوکائین باشد.” “تحقیقات بیشتری لازم است تا ببینیم آیا این نتایج برای سایر داروهای اعتیادآور نیز صادق است یا خیر.”

منبع

Lisa S. Robison, et al, 2018. Chronic forced exercise inhibits stress-induced reinstatement of cocaine conditioned place preference. Behavioural Brain Research; 353: 176 DOI: 10.1016/j.bbr.2018.07.009

بازنشر(Cite this article as):
دکتر دلارام رسولی مکرمی. تاپ نیوز: ورزش می تواند کمک به کاهش آسیب اعتیاد کوکائین کند. آخرین ویرایش: آگوست 11, 2018. https://psychology.e-teb.com/?post_type=post&p=2000

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *