چرا نباید از خمیر دندان بدون فلوراید استفاده کنید؟

چرا نباید از خمیر دندان بدون فلوراید استفاده کنید؟

955 0

هنگامی که صحبت از بهداشت دهان می شود، مسواک زدن منظم و نخ ریسی تنها بخشی از فرآیند است.

یک خمیر دندان حاوی فلوراید تنها روش اثبات شده برای جلوگیری از حفره است. اما متخصصان دندانپزشکی هشدار می دهند که برخی از مصرف کنندگان مواد خام خالص فلوراید را برای داروهای فلوراید آزاد می کنند.

این مصرف کنندگان ممکن است به جایگزین هایی که به صورت آنلاین و یا در فروشگاه های بازاریابی “طبیعی” محصولات هستند تبدیل شود.

ادموند هیولت، DDS، استاد دندانپزشکی ترمیمی در دانشکده دندانپزشکی دانشگاه لس آنجلس، به Healthline گفت: “من نگران این هستم که افرادی که این محصولات را انتخاب می کنند بر مزایای اثبات شده فلوراید برای پیشگیری از حفره رد شوند.

“او اضافه کرد :به عنوان یک ارائه دهنده خدمات بهداشتی، سلامت بیمارانم اهمیت اساسی دارند و من می خواهم آنها از بهترین علم دندانپزشکی برخوردار شوند. فلوراید یک نمونه درخشان است. ”

فلوراید چیست؟

فلوراید یک ماده معدنی طبیعی است که می تواند در اکثر منابع آب مانند دریاچه ها، رودخانه ها و اقیانوس یافت شود.

برای 70 سال گذشته، فلوراید به اکثر منابع آب عمومی در ایالات متحده اضافه شده است. هنگامی که به مواد خمیر دندان و محصولات دندانی اضافه می شود، این ماده معدنی باعث جلوگیری از حفره ها و تقویت مینای دندان یا سطح سخت دندان می شود.

مطالعات نشان داده است که داشتن فلوراید در سیستم های آب عمومی، حداقل 25 درصد باعث نابودی دندان در کودکان و بزرگسالان شده است .

علیرغم شواهد قوی که از مزایای فلوراید برای سلامتی دهان حمایت می کند، برخی از مصرف کنندگان با وجود فلوراید گزینه هایی را انتخاب می کنند که به صورت موثر به فروش می رسند.

یک جستجو در سایت خرید اینترنتی محبوب آمازون خمیر دندان های مختلف فلوراید را با توصیف های تبلیغاتی مانند “انتخاب بین طبیعی و موثر” نشان داد.

نظرات  ذکر شده مصرف کنندگان در برخی از محصولات نشان می دهد برخی از مشتریان به نظر می رسد ترس از فلوراید دارند.

“بسیاری از باکتری ها از بین بردن خمیر دندان حاوی مواد مضر مانند فلوراید و تریکولسان و کلرید کلسیم هستند. یکی از مشتریان نوشت: ما سالانه سم رو به نحوی مصرف می کنیم.

اما هولت می گوید، فلوراید تنها در خمیر دندان ایمن نیست، بلکه یک ماده طبیعی است.

“فلوراید یک عنصر طبیعی است که جنگنده حفره طبیعت است. هیولت به Healthline گفت: ترکیبات فلوراید خاصی که برای جلوگیری از حفره ها اثبات شده و توسط اداره غذا و داروی ایالات متحده (FDA) برای پیشگیری از حفره ها تایید شده است، به خمیردندان در مقدار تأیید FDA افزوده شده است.

کارشناسان می گویند که برخی از مصرف کنندگان تصور اشتباهی در مورد ایمنی فلوراید دارند و این ممکن است در افرادی که محصولات فلوراید را انتخاب می کنند، عامل دیگری باشد.

در حالی که خمیر دندان های فلوراید رایگان به عنوان یک روش ایمن تر و موثر برای حفظ سلامت دندان های شما در بازار عرضه می شود، هولت می گوید هیچ عنصر دیگری به فواید فلوراید نزدیک نیست.

وی گفت: “هفتاد سال تحقیق ثابت می کند که از حفره ها جلوگیری می کند.” “هیچ نوع ماده خمیر دندان دیگری با این نوع سابقه وجود ندارد. به همین علت، دندانپزشکان دهه های مختلف را به بیماران خود توصیه می کنند. ”

چه چیزی را در خمیر دندان دنبال کنید

دندانپزشکان توصیه ساده ای در مورد انتخاب خمیر دندان دارند.

“من همه بیمارانم را می گویم که به خمیر دندان نگاه کنند که ADA مهر تایید را دریافت کرده است. اگر یک محصول مهر و موم ADA داشته باشد، به این معنی است که آزمایش و اثبات شده است که آن را ایمن و موثر است. “Matthew Messina، DDS، یک دندانپزشک در اوهایو و سخنگوی انجمن دندانپزشکی آمریکا (ADA)، به Healthline گفت : در ایالات متحده، خمیر دندان که اثبات شده است که ایمن و موثر در جلوگیری از حفره ها و حفظ سلامت دهان و دندان بهینه است، همه باید ADA مهر تایید داشته باشد.

با توجه به ADA ، تنها خمیر دندان حاوی فلوراید دارای چنین برچسب و تنها پس از ارائه شواهد علمی نشان دهنده ایمنی و کارایی محصول است.

همچنین حاوی فلوراید، خمیردندان های پذیرفته شده توسط ADA نیز نباید حاوی طعم دهنده هایی باشند که باعث پوسیدگی دندان مانند شکر می شوند و باید حاوی مواد فعال باشند که به سفید شدن دندان ها کمک می کند، حساسیت دندان ها را کاهش می دهد، باعث جلوگیری از فرسایش مینای دندان و کاهش لثه و ایجاد انسداد تارتار می شود.

مسیینا گفت که حتی اگر شما دندان هایتان را به خوبی دو بار در روز بشویید، با استفاده از خمیر دندان که فلوراید آزاد است، ایده خوبی نیست، حتی اگر آن را به عنوان طبیعی یا امن در نظر گرفته شود.

فقط به این دلیل که چیزی طبیعی است به این معنی نیست که می تواند به جلوگیری از حفره ها کمک کند. مسواک زدن با خمیر دندان که حاوی فلوراید نیست، به شما کمک نمی کند حفره ها را از بین ببرید.

وقتی حفره رخ می دهد؟

حفره ها (پوسیدگی دندان) هنگامی رخ می دهند که لایه دندانی در دندان شکسته شود.

دندان ها به طور مداوم در یک فیلم چسبنده باکتری نامیده می شوند که پلاک است. هنگامی که یک فرد غذاهای مصرفی یا نوشیدنی حاوی قند مصرف می کند، باکتری ها در پلاک اسید ایجاد می کنند و سپس به لایه سختی دندان حمله می کنند و از بین می روند. سوراخ های کوچکی به نام حفره در دندان تشکیل می شود.

فلوراید مینای دندان را تقویت می کند، با کمک به بازسازی مینای دندان که توسط اسید مورد حمله قرار گرفته است، علائم زود رس شدن دندان را تغییر می دهد.

اما هولت می گوید شواهد در حمایت از اثربخشی و ایمنی فلوراید روشن است.

وی گفت: “بهترین شواهد علمی موجود نشان می دهد که هیچ ارتباطی بین مقدار توصیه شده فلوراید مورد استفاده برای جلوگیری از افتادن دندان و اثرات مضر وجود ندارد.”

“همچنین ادامه داد :فلوراید در سطوح بهینه در خمیر دندان و منابع آب جامعه، ایمن و موثر است. مانند هر پدر و مادر، من می خواهم فرزند من سالم باشد، بنابراین اطمینان دادم که از اولین رسیدن دندان هایش به فلوراسیون از فلوراید بهره مند شده است. ”

منبع : تاپ نیوز،1397

بازنشر(Cite this article as):
سارا نظری مقدم. تاپ نیوز: چرا نباید از خمیر دندان بدون فلوراید استفاده کنید؟. آخرین ویرایش: آگوست 17, 2018. https://psychology.e-teb.com/?post_type=post&p=2475

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *