یک گام نزدیک به یافتن درمان برای بیماری های مغزی

یک گام نزدیک به یافتن درمان برای بیماری های مغزی

545 0

یک گروه تحقیقاتی تحت رهبری پروفسور Jaewon Ko و جی وون ام از گروه مغز و علوم شناختی، یک اصل جدید برای تشکیل سیناپس مغز را از طریق پروتئین های پروتئینی اتصال دهنده سیناپسی شناسایی کرد.

بسیاری از سلول های عصبی که مغز را تشکیل می دهند، عملکرد مغز را از طریق سیناپس کنترل می کنند. اگر چه مطالعات اخیر نشان می دهد که پروتئین های اتصال دهنده سیناپسی نقش خاصی در شکل گیری سیناپس ها ایفا می کنند، عوامل مفیدی یا فرایندهایی برای کنترل سیناپس ها به طور کلی ناشناخته است.

تیم تحقیقاتی بر روی کشف پروتئین های مربوطه مرتبط و یافتن مکانیزم های دقیق برای شناسایی اصول تشکیل سیناپس های هیجان انگیز بین سیناپس تمرکز کرده است.

در این مطالعه، تیم تحقیقاتی دریافت که تعامل بین پروتئین PTPσ و برخی پروتئین های استخوانی در بین پروتئین های اتصال نقش مهمی در تشکیل سیناپس دارد. به طور خاص، آنها شناسایی کرده اند که مکانیزم سیگنالینگ نرمال تیروسین ناشی از واکنش عناصر خاصی از پروتئین PTPσ، یکی از اجزای ضروری شکل گیری سیناپس است.

با توجه به همبستگی بالقوه بین پروتئین ها و اختلالات روحی مانند اوتیسم، اسکیزوفرنی و افسردگی که اخیرا مطالعات ژنتیک در مقیاس گسترده ای انجام شده نشان می دهد، آزمایش تیم تحقیقاتی به ارائه نکاتی مهم برای کمک به تجزیه و تحلیل علل اختلالات مغزی و فعال کردن درمان از طریق مطالعات بیشتر مربوط به پروتئین های مرتبط پرداخته اند.

پروفسور كو اظهار داشت: “همانطور كه ​​مطالعه اخير ما گزارش داده است، پروتئين PTPσ همراه با نوريكسين، پروتئين هاي كليدي هستند كه مسئول توسعه مدارهاي عصبي هستند. گروه پژوهشي پيشرو در جهان ما مطالعات بيشتري را براي ادامه پژوهش در مورد توسعه سیناپس ها و مدارهای عصبی انجام دادند.”

این نتیجه تحقیق در روز جمعه 22 ژوئن 2018 در مجله ی مجله علوم اعصاب ، مجله تخصصی در زمینه علوم اعصاب منتشر شد. این تحقیق با حمایت یکی از پروژه های پیشرفته زندگی علمی جهان توسط موسسه توسعه صنعت سلامت کره انجام شد.

منبع:

 موارد ارائه شده توسط: DGIST (موسسه علوم و تکنولوژی دائگو گوانگبوک) 

بازنشر(Cite this article as):
دکتر دلارام رسولی مکرمی. تاپ نیوز: یک گام نزدیک به یافتن درمان برای بیماری های مغزی. آخرین ویرایش: آگوست 31, 2018. https://psychology.e-teb.com/?post_type=post&p=2982

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *