۷ گام قطعی برای بازسازی اعتماد در رابطه

نوشته شده برای at 9:47 ق.ظ
113 0

بازسازی اعتماد، ترفندهای جلب اعتماد در رابطه دشوار می باشد، اگرچه اعتماد را می توان دوباره به دست آورد، اما زمان و تلاش زیادی برای ایجاد مجدد آن مورد نیاز است.

خوشبختانه، اگر کارهای لازم را برای بازسازی اعتماد در رابطه انجام دهید، احتمالاً رابطه بسیار بهتری خواهید داشت.

اعتماد، اطمینانی که در مورد شخصیت، توانایی و قدرت زندگی خود دارید، سنگ بنای همه روابط شاد و موفق اعتماد می باشد است.

متأسفانه هیچ کس کامل نیست و حتی بهترین شرکا هم گاهی اشتباه می کنند. اشتباهاتی که باعث دلشکستگی و اندوه می شود، می تواند اعتماد شما را تا حد زیادی متزلزل کند و توانایی شما را برای احساس امنیت در زندگی زناشویی از بین ببرد.

راه های بازسازی اعتماد در رابطه |ترفندهای جلب اعتماد

  • اهداف مشخص و ملموس با شریک زندگی خود تعیین کنید تا رابطه خود را به مسیر اصلی بازگردانید. (به عنوان مثال هر هفته حداقل یک شب قرار ملاقات بگذارید)
  • با نوشتن و به اشتراک گذاشتن کارهای جدید، تعهد خود را نسبت به یکدیگر، عشق و ازدواج خود تجدید کنید.
  • ناراحتی و خشم خود را بدون سرزنش ابراز کنید. به جای «تو» از «من» استفاده کنید تا حرفتان واقعاً شنیده شود.
  • نشان دادن همدلی و همدردی با یکدیگر را به عادت تبدیل کنید. کلماتی مانند “من می فهمم چه اتفاقی افتاده و چه احساسی داری، بسیار متاسفم” تاثیر بسیار زیادی دارد.
  • هر روز چیز جدیدی در مورد خود با شریک زندگی خود به اشتراک بگذارید. مانند: «من در کودکی چند بار در تئاتر کودکان بازی کرده ام»
  • در مورد همه چیز صادق باشید و از اصل شفافیت پیروی کنید، در رابطه امنجایی که هیچ رازی، رمز عبور خصوصی یا تلفن قفل شده وجود ندارد.
  • بدون اینکه پاسخی در ذهن خود داشته باشید، واقعاً به حرف یکدیگر گوش دهید. خود را به جای شریک زندگی خود قرار دهید و مراقب و بدون قضاوت به حرف های او گوش دهید.
  • مسئولیت کامل اعمال خود را بپذیرید. موضوع را نادیده نگیرید و سعی نکنید تقصیر را به گردن دیگری بیندازید.

چرا اعتماد بین زن و شوهر از بین می رود

مشکلات اعتماد در یک رابطه می تواند ناشی از موارد زیر باشد:

  • عمل نکردن به قول
  • عدم پذیرش مسئولیت
  • رفتار غیرقابل توجیه
  • خودداری از ابراز عشق یا محبت
  • فقدان صمیمیت فیزیکی
  • از نظر عاطفی در دسترس نبودن
  • رفتارهای اعتیادآور (مصرف مواد مخدر، الکل، پورنوگرافی، قمار )
  • خیانت (جنسی، هم غیرجنسی و عاطفی )
  • به طور مستقیم مورد انتقاد قرار می گیرید یا شریک زندگی تان پشت سرتان در مورد شما صحبت می کند.

نشانه های عدم اعتماد در رابطه

  1. دائماً شما را چک می کنند تا رفتار شما را کنترل کنند:

این می تواند نشانه این باشد که همسرتان به شما اعتماد ندارد و نگران هستند که کاری انجام دهید که به رابطه شما آسیب وارد می کند.

عدم اعتماد می تواند به یک رابطه آسیب برساند زیرا منجر به حسادت، ناامنی و رنجش می شود. اگر نمی توانید به شریک زندگی خود اعتماد کنید، ممکن است زمان آن رسیده که در رابطه خود تجدید نظر کنید زیرا اعتماد اصلی ترین عامل در زندگی مشترک می باشد.

۲٫ شما را به بی وفایی یا پنهان کردن چیزها متهم می کنند.

این می تواند نشانه این باشد که آن ها به شما اعتماد ندارند تا با آن ها صادق باشید یا اینکه در کنار شما احساس اطمینان نمی کنند.

در هر صورت، اگر می خواهید رابطه ای سالم و قابل اعتماد داشته باشید، مهم است که سعی کنید به این موضوع رسیدگی کنید.

۳٫ از نظر عاطفی یا فیزیکی کناره گیری می کنند.

ممکن است به طور ناگهانی در مورد افکار و احساسات خود به شما اعتماد نکنند، یا ممکن است شروع به گذراندن زمان بیشتری به تنهایی کنند.

کنار آمدن با این امر ممکن است دشوار باشد زیرا ممکن است احساس کنید که آن ها دیگر شما را دوست ندارند. در این شرایط مهم است که سعی کنید با او در مورد آنچه در حال رخ دادن است صحبت کنید.

۴٫ از برقراری ارتباط صریح و صادقانه با شما امتناع می ورزند.

اگر شریک زندگی شما از برقراری ارتباط صریح و صادقانه با شما امتناع می ورزد، این یک پرچم قرمز بزرگ است که به شما اعتماد ندارند.

این عدم ارتباط می تواند منجر به انواع مشکلات در رابطه شود، از حسادت و مالکیت گرفته تا خیانت آشکار همه نشانه عدم علاقه آن ها به ارتباط با شما می باشد.

۵٫ همیشه به انگیزه‌ها و اعمال شما مشکوک هستند.

این می‌تواند فوق‌العاده ناامیدکننده باشد و این احساس را ایجاد کند که دائماً باید مواظب رفتار خود باشید. اگر مطمئن نیستید که چرا شریک زندگیتان به شما اعتماد ندارد، مهم است که یک گفتگوی باز و صادقانه در مورد آن داشته باشید. ممکن است آن ها در گذشته صدمه دیده باشند و برای رهایی از این درد تلاش کنند.

یا ممکن است کار خاصی وجود داشته باشد که انجام داده اید و باعث شده است که آن ها اعتماد خود را نسبت به شما از دست بدهند.

چگونه در رابطه اعتماد ایجاد کنیم |جلب اعتماد همسر بعد از خیانت

۱٫ سبک ارتباطی خود را اصلاح کنید

گفت و گوی صمیمی رابطه میان شما را تقویت می کند زیرا به این سؤالات نمی توان با یک «بله» یا «نه» ساده پاسخ داد. نحوه ارتباط با نارضایتی میان زوجین ارتباط زیادی دارد .

۲٫ تعهد بدهید

هر دو شریک باید ۱۰۰% متعهد به انجام کارهای مربوط به بهبود رابطه بعد از خیانت باشند. بسته به نوع خیانت این تعهد متفاوت می باشد برای اینکه در مورد تعهدی که باید بدهید مطمئن شوید از مشاور کمک بگیرید.

۳٫ از همسر خودقدردانی کنید

زوج هایی که راه هایی برای ابراز قدردانی از یکدیگر پیدا می کنند، اغلب شانس بیشتری برای بازسازی اعتماد در رابطه شکسته خود دارند بنابراین سعی کنید راه هایی برای قدردانی از همسر خود پیدا کنید.

سعی کنید خصلت های مثبت آن ها را در نظر بگیرید ولی در این امر زیاده روی نکنید زیرا باعث می شود همسرتان متوجه شود که بیش از اندازه دارید از او تعریف می کنید.

۴٫ مشاور

اغلب، زن و شوهر آنقدر در مشکلات خود غرق می شوند که نمی دانند از کجا شروع کنند. این جایی است که مشاور زوج می تواند کمک کننده باشد. آن‌ها می‌توانند هم فرد خیانت‌شده و هم فرد خیانت‌کننده را به سمت بهبودی رابطه راهنمایی کنند.

۵٫صداقت داشته باشید

احساسات ما می تواند مانع گفتن و شنیدن حقیقت شود. شفافیت و صداقت همه چیز را آشکار نگه می دارد تا اعتماد را تسهیل کرده و از فکر بیش از حد در رابطه جلوگیری کند.

منبع : ۷ گام قطعی برای بازسازی اعتماد در رابطه

بازنشر(Cite this article as):
دکتر ندا. تاپ نیوز: ۷ گام قطعی برای بازسازی اعتماد در رابطه. آخرین ویرایش: نوامبر 12, 2022. https://psychology.e-teb.com/?post_type=post&p=11642

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *