آموزش شناختی افسردگی را کاهش می دهد، ساختار مغز مجروح شده و اتصال پس از آسیب مغزی آسیب دیده را بازسازی می کند

آموزش شناختی افسردگی را کاهش می دهد، ساختار مغز مجروح شده و اتصال پس از آسیب مغزی آسیب دیده را بازسازی می کند

555 0

تحقیقات جدید مرکز مغناطیسی در دانشگاه تگزاس در دالاس نشان می دهد که برخی از تمرین های شناختی می توانند به کاهش افسردگی و بهبود سلامت مغز در افراد پس از آسیب مغزی آسیب دیده (TBI) کمک کنند.

مطالعه اخیر منتشر شده در «نقشه برداری مغزی انسان » نشان داد که کاهش شدت علائم افسردگی، افزایش توانایی تنظیم احساسات، افزایش ضخامت قشر و بهبودی از اتصال شبکه عصبی غیرطبیعی پس از آموزش شناختی نشان داد.

دکتر چیوان هان، دانشمند تحقیقاتی مرکز مغز و اعصاب که در آزمایشگاه دکتر دانیل Krawczyk کار می کند، گفت: “به نظر ما، این اولین مطالعه برای گزارش تغییرات مغزی مرتبط با کاهش علائم افسردگی پس از آموزش شناختی است.” هان نویسنده اصلی این مطالعه است.

“به طور کلی، این یافته ها نشان می دهد که آموزش شناختی می تواند علائم افسردگی را در بیماران مبتلا به آسیب مغزی کاهش دهد حتی زمانی که آموزش مستقیم نشانه های روانپزشکی را هدف قرار نمی دهد.”

یک مطالعه گذشته که شامل پروتکل مشابه بود، دستاوردهای شناختی و همچنین تغییرات مشابه در ضخامت قشر و اتصال شبکه عصبی را نشان داد.

این مطالعه شامل 79 فرد مبتلا به TBI مزمن بود که همه آنها حداقل شش ماه بعد از آسیب بودند. این افراد به طور تصادفی به دو گروه تقسیم شدند، آموزش مبتنی بر استراتژی، که از برنامه آموزش استدلال پیشرفته حافظه استراتژیک (SMART) که در مرکز توسعه یافته بود استفاده کرد، و آموزش مبتنی بر اطلاعات، که از برنامه کارگاه سلامت مغز استفاده کرد. محققان از موجودی افسردگی برای طبقه بندی 53 نفر از شرکت کنندگان به عنوان افسرده استفاده کردند.

شدت علائم افسردگی، نمرات عملکرد روانی و داده های اسکن مغناطیسی رزونانس مغناطیسی قبل از آموزش، پس از آموزش و سه ماه پس از آموزش، جمع آوری شد. اسکن برای مطالعه تغییرات در ساختار مغز و اتصال شبکه عصبی مورد استفاده قرار گرفت.

هر دو برنامه آموزشی شامل 12 جلسه یک و نیم ساعته در طی هشت هفته بود که شامل آزمون ها، تکالیف و پروژه هایی که در گروه های گروه کوچک انجام می شد که تعاملات اجتماعی را شامل می شد.

تمام شرکت کنندگان در گروه افسرده، علائم افسردگی را کاهش دادند که با بهبود عملکرد شناختی و زندگی روزمره همراه بود. با توجه به هان ،تعاملات اجتماعی، تحریک شناختی از فرصت های جدید یادگیری و امید بهبود در هر دو برنامه ممکن است به توضیح کاهش علائم افسردگی کمک کند.

با توجه به الگوهای تغییرات مغز مشاهده شده، هان پیشنهاد کرد که بهبود وضعیت عاطفی نیز ممکن است به کاهش علائم افسردگی مرتبط باشد. با گذشت زمان، کاهش شدت علائم افسردگی با افزایش ضخامت قشر در قشر پیشانی و ناحیه مغز مسئول اجرای توابع مورد نیاز برای کنترل عاطفی و کاهش در افزایش غیر طبیعی عصبی در این منطقه همراه است.

گفت: “شناسایی تغییراتی که در مغز اتفاق می افتد، زمانی که مداخلات موفقیت آمیز باعث کاهش نشانه های افسردگی می شود، ما می توانیم روش های موثرتری برای درمان افسردگی در افراد مبتلا به علائم آسیب مغزی مزمن ایجاد کنیم”، نویسنده مقاله دکتر ساندرا باند چپمن ، بنیانگذار و مدیر کل مرکز مغز سلامت، و استاد دانشگاه دای والی است.

منبع:

موارد ارائه شده توسط مرکز مغز و اعصاب 

بازنشر(Cite this article as):
سارا نظری مقدم. تاپ نیوز: آموزش شناختی افسردگی را کاهش می دهد، ساختار مغز مجروح شده و اتصال پس از آسیب مغزی آسیب دیده را بازسازی می کند. آخرین ویرایش: سپتامبر 17, 2018. https://psychology.e-teb.com/?post_type=post&p=3717

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *