القاء کار در 39 هفته ممکن است امن تر از بخش C باشد

القاء کار در 39 هفته ممکن است امن تر از بخش C باشد

623 0

محققان می گویند که یک یا دو هفته زودرس باعث کاهش شانس ابتلا به سزارین می شود. این نیز برای سلامت مادر و کودک بهتر است.

تحویل سزارین می تواند به طور جدی بر سلامت مادر و کودک تأثیر بگذارد، اما تحقیقات اخیر ممکن است راهی برای افزایش احتمال انتقال کودک به طور طبیعی داشته باشند.

بر اساس یک مطالعه جدید، القاء کار در 39 هفته می تواند به طور قابل توجهی کاهش شانس یک زن نیاز به سزارین (بخش C) داشته باشد.

تحقیق از دانشگاه Northwestern در هفته گذشته در مجله پزشکی نیوانگلند (NEJM) منتشر شد.

نویسندگان این تحقیق اظهار داشتند که القاء کار در 39 هفته برای اولین بار در مادران می تواند به طور قابل توجهی احتمال شیوع جراحی تهاجمی را کاهش دهد.

برای این مطالعه، محققان بیش از 6100 زن را در 41 سایت در سراسر ایالات متحده ردیابی کردند.

نیمی از زنان در هفته قبل از آنکه الزام آور بودند، القاء انتخابی دریافت کردند. زنان دیگر مجاز به شروع کار بدون هیچ مداخله ای شدند.

محققان اظهار داشتند که زنان مبتلا به 39 هفته ابتلا به سزارین کمتر، میزان کمتری از عوارض مادرانه و جنین، نوزادانی که نیاز به حمایت تنفسی دارند کمتر و میزان بروز پره اکلامپسی کاهش می یابد .

دکتر جان تپپیل از رودخانه محل OB-GYN در آستین، تگزاس، به Healthline گفته است که او به شدت تحت تأثیر زنان مبتلا به فشار خون قرار گرفته است.

“میزان فشار خون در دوران بارداری تنها 9 درصد در گروه القایی بود، در حالی که 14 درصد در گروهی که مجاز به انجام آن بودند، بود. این واقعا قابل توجه است. ”

Thoppil توضیح داد که فشار خون بالا در دوران بارداری “می تواند سلامت دراز مدت مادر را با افزایش خطر ابتلا به حملات قلبی و بیماری قلبی عروقی در زمانی که آنها بزرگتر می شود، تأثیر بگذارد”.

مشکلات با بخش های C

با توجه به مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری ها (CDC)، تقریبا یک تا سه زن در ایالات متحده، زایمان سزارین را به دنیا می آورند. سزارین جراحی عمده است و گاهی اوقات می تواند عوارض جدی ایجاد کند.

از آنجایی که این روش شامل بریدن به شکم و رحم برای برداشتن نوزاد است، می تواند تا شش هفته طول بکشد تا یک زن به طور کامل بهبود یابد. اگر عوارض وجود داشته باشد این می تواند باعث شود که به مدت چند روز یا بیشتر در بیمارستان بمانند.

Thoppil گفت: “عوارض بخش C می تواند شامل عفونت، خونریزی مورد نیاز برای انتقال و آسیب به اندام های نزدیک رحم باشد.”

وی افزود که در موارد نادر، بخش C حتی می تواند خطر ابتلا به رحم را از دست بدهد و باعث ناباروری شود.

تولد طبیعی برای کودک مناسب است

با سزارین، نوزاد احتمالا مکمل کامل مایع واژن و روده مادر را به دست نمی آورد.

با توجه به Thoppil، هنگامی که مادر زایمان واژینال می کند، مایعات تولد به مستعمرات میکروب های ضروری به نوزاد منتقل می شود.

این باکتری ها برای ایجاد کلنی های باکتری روده ضروری است که از سیستم ایمنی کودک و سلامت گوارشی خوب اطمینان حاصل می کند.

Thoppil گفت: “ما در حال پیدا کردن بیشتر و بیشتر از رابطه با میکروبیوم (باکتری روده) برای سلامتی درازمدت می باشیم.

تحقیقات قبلی متفاوت است

یافته های این مطالعه جدید علیه تحقیقاتی قبلی که پیشنهاد ایجاد کار قبل از 41 هفته را می کند باعث افزایش خطر ابتلا به یک زایمان سزارین و احتمال بروز عوارض جدی می شود.

Thoppil گفت که این در تجارب شخصی خود منعکس شده است.

وی گفت: “پیش از این، من از بیمارستان هایی که خواستار القاء به دلایل صرفا انتخابی نبودم، از بیمارستان ها رد شدم.” “به سادگی الویت های کمتر ارائه شده وجود دارد.”

Thoppil اضافه کرد که دلیل اصلی به طور خاص یک باور است که القاء کار شانس تولد سزارین را افزایش می دهد و تحقیق جدید رد می شود.

گاهی اوقات  سزارین تنها گزینه ایمن است

گرچه تولد طبیعی، امن ترین و سالم ترین گزینه برای مادر و نوزاد است، به این معنی نیست که سزارین در تأمین امنیت زایمان نقشی ندارد.

مواردی وجود دارد که هنگام تولد سزارین برای اطمینان از سلامت مادر و کودک مورد نیاز است.

مواردی که ممکن است به زایمان سزارین نیاز باشد عبارتند از:

وجود عفونت، مانند اچ آی وی یا تبخال تناسلی

تولد چندگانه (دوقلوها یا بیشتر)

کودک برای کانال تولد بسیار بزرگ است

Thoppil گفت که “اگر چه داده های قبلی مادران باردار را ترغیب از انگیزه می داند، زیرا آنها گفته اند که میزان عفونت و بخش C افزایش یافته است، ما در حال حاضر استدلال بسیار قانع کننده ای برای گفتن این که آن را هر دو امن و منطقی است ، دارا می باشیم.

منبع : تاپ نیوز،1397

بازنشر(Cite this article as):
سارا نظری مقدم. تاپ نیوز: القاء کار در 39 هفته ممکن است امن تر از بخش C باشد. آخرین ویرایش: آگوست 21, 2018. https://psychology.e-teb.com/?post_type=post&p=2561

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *