انفجار فعالیت مغزی مرتبط با بازخوانی حافظه می باشد

انفجار فعالیت مغزی مرتبط با بازخوانی حافظه می باشد

559 0

نظریه های پیشرو پیشنهاد می کنند که خواب زمان مناسب برای خاطرات مهم و جدید برای ایجاد ثبات در نظر گرفته می شود. و طولانی شدن امواج مغزی در طول خواب تولید می شود. اما در یک مطالعه جدید، محققان برای شناسایی مکانیزم های مغز که حافظه ذخیره سازی را امن می کنند، بهتر است.

تیمی از دانشگاههای شمال غرب و پرینستون برای پیدا کردن شواهد مستقیم و دقیق زمانبندی برای دخالت یک موج خواب خاص شناخته شده به عنوان “اسپیندل خواب” است.

در مطالعه، اسپیندل خواب، توصیف شده به عنوان انفجار فعالیت مغز به طور معمول حدود یک ثانیه طول می کشد، به دوباره فعال سازی حافظه مرتبط است. در مقاله “مجله خبری اسپیندل” دوره های بازخوانی حافظه را جداسازی می کند، در روز 24 مه در مجله کنونی زیست شناسی منتشر می شود .

جیمز دبلیو آنتونی، اولین نویسنده مطالعه و همکار فوق دکترا در آزمایشگاه حافظه محاسباتی پرینستون گفت:” جنبه های مطالعه ما این است که در برداشت این دوک منظم که در هر سه تا شش ثانیه رخ می دهد، این ریتم به حافظه مربوط می شود.”

سه آزمایش انجام شد که چگونه خاطرات اخیر در طول خواب دوباره فعال می شوند. در حالی که داوطلبان بعد از ظهر به خواب می رفتند، نشانه های صدا به صورت مخفیانه پخش می شد. هر یک به یک حافظه خاص مرتبط بود. آزمایش نهایی محققان نشان داد که اگر نشانه ها در زمان های مناسب ارائه شده باشند، به طوری که اسپیندل ها بتوانند آنها را دنبال کنند، خاطرات مرتبط بیشتر احتمال دارد که حفظ شوند. اگر آنها زمانی که بعید به نظر می رسید یک اسپیندل ارائه می شد، خاطرات مربوط به آن بیشتر احتمال دارد فراموش شود.

کن A. پالر، نویسنده ارشد مطالعه و استاد روانشناسی در دانشکده هنر و علوم وینبرگ شمال غربی، گفت: “یکی از جنبه های قابل توجهی از مطالعه این بود که ما توانستیم لحظاتی را که در حال خوابیدن هستند، کنترل کنیم. بنابراین، می توانیم بدانیم که مغز برای ما آماده است تا فشرده سازی دوباره حافظه را انجام دهد.”

اگر محققان به مردم واقعه اختراع را یادآوری کنند، اسپیندل احتمالا در قشر مغزی آشکار خواهد شد و در حافظه اطلاعات بهبود خواهد یافت، پالر افزود:  همچنین مدیر برنامه نورولوژیست شناختی در شمال غربی است.

آنتونی، که در آزمایشگاه پالر در شمال غرب به عنوان دانشجوی دکترا کار می کرد، گفت: “در تحقیقات حافظه ما می دانیم که در حالی که بیدار می شوید، تجربیات را از بین می برید تا همه چیز را با یکدیگر هماهنگ نباشد. اگر چنین اتفاقی می افتد، ممکن است دچار تردید در بازیابی اطلاعات شود زیرا بسیاری از چیزها به طور همزمان به ذهن می آیند. ما اعتقاد داریم که ریتم چرخشی نشان داده شده در اینجا ممکن است نقش جدایی در واکنش های مجدد حافظه متوالی را از یکدیگر بگیرد و مانع از همپوشانی شود که ممکن است باعث دخالت خاطرات شود.”

در نهایت، هدف محققان این است که بدانیم چگونه خواب بر حافظه در شرایط طبیعی موثر است و اینکه چگونه پیری یا بیماری می تواند بر این توابع تاثیر بگذارد.

آنتونی گفت: “با توجه به این هدف، ما به اهمیت خواب اسپیندل ها بیشتر توضیح دادیم.

پالر گفت که آنها در پی فیزیولوژی حافظه فعال هستند. کار آینده نیاز خواهد بود تا ببیند که چگونه اسپیندل ها با سایر جنبه های فیزیولوژی حافظه مناسب خواهد بود و سایر انواع تست حافظه و دیگر گونه ها را نیز شامل خواهد شد.”

علاوه بر آنتونی و پالر، همکاران Luis Piloto، Margaret Wang، Paula Pacheco و کنت A. Norman، همه پرینستون هستند.

منبع:

موارد ارائه شده توسط دانشگاه نورث وسترن 

بازنشر(Cite this article as):
سارا نظری مقدم. تاپ نیوز: انفجار فعالیت مغزی مرتبط با بازخوانی حافظه می باشد. آخرین ویرایش: سپتامبر 18, 2018. https://psychology.e-teb.com/?post_type=post&p=3765

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *