بازی مغز باعث افزایش قدرت مغز نمی شود

بازی مغز باعث افزایش قدرت مغز نمی شود

754 0

یک تحقیق جدید که توسط تیمی از دانشمندان علوم اعصاب دانشگاهی غرب انجام شده است ادعا می کند که در یک بازی آموزش مغز بهتر می تواند به بهبود عملکرد در سایر وظایف شناختی غیر تمرین کننده تبدیل شود.

این مطالعه که در نشریه Neuropsychologia منتشر شده است ، برای تعیین اینکه آیا ساعتهای تمرین مغز در یک بازی می تواند یک بازی در بازی دوم که از همان منطقه مغز استفاده می کند، یک نفر را برساند. اگر این نتیجه یافت شد، ادعا می شود که برنامه های آموزش مغز می توانند حافظه کاری را بهبود ببخشد، که برای یادگیری و حفظ اطلاعات و بازیابی حافظه از اهمیت حیاتی برخوردار است.

اما محققان متوجه نشدند چنین انتقال ایجاب می کند: امتیاز های شرکت کنندگان در بازی اول (که آنها آموزش دیده اند) عملکرد بازی را در بازی دوم بهبود نیافته و معادل با امتیازات دست یافته توسط گروه کنترل نشده است.

“ما فرض کردیم که اگر واقعا یک آزمایش خوب با یک تمرین برای یک مدت طولانی انجام شود، ممکن است پس از بهبودی در آزمونهایی که کاملا مشابه هستند پیشرفت کنید. متاسفانه، ما هیچ مدرکی برای حمایت از این ادعا پیدا نکردیم،” ببی Stojanoski، یک دانشمند تحقیقاتی در آزمایشگاه اوون در موسسه مغز و ذهن غربی و نویسنده اصلی این مقاله است. “با وجود ساعت ها آموزش مغز در آن بازی، شرکت کنندگان در بازی دوم بهتر از افرادی نبودند که در بازی دوم آزمایش می کردند اما در اولین بازی تمرین نکردند.”

مطالعات پیشگامان 2010 که به وسیله عصب شناس غربی آدریان اوون، اداره تحقیقاتی پیشرفت در کانادا در علوم اعصاب شناختی و تصویربرداری انجام شده، عملکرد شناختی را در 11000 نفر که مغز آموزش داده بودند، به مدت شش هفته تحت نظارت قرار دادند. این نشان داد که گرفتن نتیجه خوب در بازی های مغز حافظه کاری را بهبود نمی بخشد یا IQ را افزایش نمی دهد.

اوون نویسنده ارشد مطالعات جدید است، که توسط BrainsCAN پشتیبانی می شود. 66 میلیون دلار  برنامه غربی کانادا برای تحقیق در زمینه علوم اعصاب شناختی صورت گرفته است. این مطالعه جدید برای جستجوی هر گونه انتقال بین دو بازی خاص و مشابه طراحی شده است اما در عوض، نتایج تقویت و گسترش یافته های قبلی خود را گسترش می دهد.

Stojanoski نتیجه می گیرد که راه های دیگر ثابت شده برای بهبود حافظه و سلامت مغز وجود دارد: “خواب بهتر، تمرین منظم، خوردن بهتر، آموزش عالی است. این انواع چیزهایی است که باید به آن تمرکز کنیم. اگر شما به دنبال بهبود بخشیدن به خود شناختی هستید به جای اینکه یک بازی ویدیویی را بازی کنید یا یک ساعت تمرین تمرین مغزی را اجرا کند، برای پیاده روی بروید، برای پیاده روی بروید و آن را با یک دوست به اشتراک بگذارید. اینها برای شما خیلی بهتر است. ”

منبع:

Kazumasa Z. Tanaka, at al. 2018. The hippocampal engram maps experience but not place. Science; 361 (6400): 392 DOI: 10.1126/science.aat5397

بازنشر(Cite this article as):
دکتر دلارام رسولی مکرمی. تاپ نیوز: بازی مغز باعث افزایش قدرت مغز نمی شود. آخرین ویرایش: آگوست 8, 2018. https://psychology.e-teb.com/?post_type=post&p=1912

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *