برای اضطراب، یک مداخله تنها کافی نیست

برای اضطراب، یک مداخله تنها کافی نیست

637 0

محققان UConn در مجله آکادمی آمریکایی کودکان و نوجوانان روانپزشکی گزارش دادند که صرف نظر از اینکه درمان آنها را دریافت می کند، تنها 20 درصد از جوانان مبتلا به اضطراب تشخیص داده شده در طولانی مدت باقی خواهند ماند .

“هنگامی که شما چند بچه را می بینید پس از دریافت بهترین درمان های ما، آن را خنثی می کنند،” UConn روانشناس بهداشت و درمان Golda Ginsburg می گوید. او پیشنهاد می کند که بررسی های منظم سلامت روان می تواند راهی بهتر برای درمان اضطراب نسبت به مدل فعلی باشد.

در این مطالعه 319 جوان 10 تا 25 ساله که با اختلالات اضطرابی جدایی، اجتماعی یا عمومی در کالیفرنیا، کارولینای شمالی، مریلند و پنسیلوانیا آشنا بودند، به دنبال آن بودند. آنها درمان مبتنی بر شواهد را با سرترالین (شکل عمومی زولوفت) یا درمان رفتاری شناختی یا ترکیبی از این دو درمان دریافت کردند و سپس هر ساله به مدت چهار سال  محققان پیگیری کردند. با پیگیری ها سطح اضطراب را ارزیابی کردند اما درمان را ارائه نمی دادند. مطالعات دیگر تک پیگیری ها را در یک، دو، پنج یا ده سال انجام داده اند، اما در حقیقت این تصاویر عمدتا لحظات شگفت انگیزی بوده است. این اولین مطالعه ای است که سالیان سال برای جوانان درمان شده برای اضطراب دوباره ارزیابی می شود.

پیگیری های متوالی به این معنی است که محققان می توانند افرادی را شناسایی کنند که دوباره به سر می برند، دوباره بهبود می یابند و دوباره عود می کنند، و افرادی که مضطرب می شوند و افرادی که به خوبی ماندند. آنها دریافتند که 20 درصد از بیماران بعد از درمان خوب عمل می کنند و باقی می ماند، در هر پیگیری، کمترین میزان اضطراب را دارند. اما در حدود نیمی از بیماران حداقل یک بار مجددا عود کردند و 30 درصد به طور مکرر اضطراب داشتند، و در هر پیگیری معیارهای تشخیصی برای اختلال اضطراب قرار داشتند. زنان بیشتر احتمال دارد به طور مکرر از مردان آسیب ببینند. پیش بینی های دیگر بیماری های مزمن، رویدادهای زندگی منفی بیشتری را تجربه کردند، ارتباطات خانواده ضعیف و تشخیص هویت اجتماعی داشتند.

در جبهه روشن، این مطالعه نشان داد که جوانانی که به درمان پاسخ داده بودند بیشتر احتمال دارد که باقی بمانند. در این مطالعه همچنین نتایج درازمدت بین انواع درمان تفاوت معنی داری نداشت. این بدان معنی است که اگر هیچ درمانگر شناختی رفتاری در این نزدیکی وجود نداشته باشد، درمان با دارو به همان اندازه موثر است.

این مطالعه همچنین نشان داد که بچه ها اگر خانواده هایشان حامی و سبک های ارتباطی مثبت بودند، بهتر عمل می کردند. و گینسبورگ برای دریافت بهترین کمک برای کودک خود مشاوره می دهد: با فرزندتان و به درمانگر صحبت کنید و سوالات را مطرح کنید. چرا این درمان را پیشنهاد می کنید (باید با شواهد)؟ آیا درمانگر در درمان رفتاری شناختی آموزش دیده است؟ چگونه می توانیم آنچه را که در این هفته درمانی یاد گرفته ایم تقویت کنیم؟ اما همچنین باید توجه داشت که یک مداخله تنها ممکن نیست کافی باشد.

“اگر ما بتوانیم آنها را خوب بدانیم، چطور می توانیم آنها را خوب نگه داریم؟” گینسبرگ می گوید: “ما به یک مدل متفاوت برای سلامت روانی نیاز داریم، که شامل نظارت منظم است”.

منبع:

موارد ارائه شده توسط دانشگاه کانتیکت 

بازنشر(Cite this article as):
سارا نظری مقدم. تاپ نیوز: برای اضطراب، یک مداخله تنها کافی نیست. آخرین ویرایش: سپتامبر 16, 2018. https://psychology.e-teb.com/?post_type=post&p=3692

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *