تجربیات منفی و مثبت اجتماعی و نشانه های افسردگی

تجربیات منفی و مثبت اجتماعی و نشانه های افسردگی

688 0

بر طبق یک تحقیق جدید دانشگاه پیتزبورگ، تجارب منفی در رسانه های اجتماعی وزن بیشتری نسبت به تعاملات مثبت دارند، زمانی که احتمال دارد که جوانان مبتلا به نشانه های افسردگی گزارش شوند.

یافته هایی که در مجله افسردگی و اضطراب منتشر شده است ، ممکن است برای طراحی مداخلات و توصیه های بالینی مفید برای کاهش خطر افسردگی مفید باشد.

“ما متوجه شدیم که تجربیات مثبت در رسانه های اجتماعی با علایم افسردگی پایین ارتباط نداشتند و یا فقط کمی در ارتباط بودند. با این حال، تجارب منفی شدیدا و به طور پیوسته با علائم افسردگی بیشتر ارتباط داشتند”، نویسنده اصلی Brian Primack، MD، Ph.D. رئیس دانشکده افتخارات و مدیر مرکز تحقیقات رسانه، فناوری و بهداشت در پیت. می باشد و بیان می کند: “یافته های ما ممکن است مردم را تشویق به توجه بیشتر به مبادلات آنلاین خود کنند. پیشرفت های پیش رو، این نتایج می تواند دانش آموزان را در ایجاد راه هایی برای مداخله و مقابله با اثرات منفی در حین تقویت مثبت، کمک کند.”

در اوت 2016، Primack و تیم او در مورد استفاده از رسانه های اجتماعی و تجربیات خود در مورد 1،179 دانش آموز تمام وقت در سن 18 تا 30 ساله در دانشگاه ویرجینیای غرب مورد مطالعه قرار دادند. شرکت کنندگان نیز برای ارزیابی علائم افسردگی خود پرسشنامه را تکمیل کردند.

هر 10 درصد تجارب مثبت در رسانه های اجتماعی با کاهش 4 درصدی احتمال علائم افسردگی همراه بود اما این نتایج از لحاظ آماری معنی دار نبود، به این معنی که این نتیجه می تواند به دلیل احتمال تصادف باشد. با این حال، هر 10 درصد افزایش در تجارب منفی همراه با افزایش 20 درصدی علائم افسردگی، یک یافته آماری قابل توجه بود.

Primack گفت: “ارزش این است که بدانیم که تجربیات مثبت و منفی بسیار متفاوت با افسردگی است. “اما از مطالعه ما نمی دانیم که آیا تعاملات رسانه های اجتماعی منفی در واقع موجب نشانه های افسردگی شده و یا اینکه افراد افسرده بیشتر به دنبال تعاملات آنلاین منفی هستند. همانطور که در بسیاری از موارد در علوم اجتماعی، پاسخ احتمالا ترکیبی از این دو، اما تحقیقات بیشتر برای ریشه کن کردن علت و معلول ضروری است. ”

ویژگی های دیگر نیز با شرکت کنندگان در معرض علائم افسردگی ارتباط داشتند. به عنوان مثال، در مقایسه با مردان، زنان دارای احتمال 50 درصد بیشتر از علائم افسردگی بودند. شناسایی به عنوان غیر سفید و تنها با تکمیل “کالج”، به جای تکمیل یک درجه، همچنین با احتمال بیشتر از علائم افسردگی همراه بود. تمام این خصوصیات قبلا نشان داده شده است که موجب افزایش احتمال افسردگی فرد می شود.

Primack می گوید، اگرچه یافته ها هنوز باید تکرار شود، پزشکان عمومی می توانند از آنها استفاده کنند تا بتوانند به طور عمومی از خطرات منفی تعاملات رسانه های اجتماعی آموزش ببینند. او همچنین اشاره می کند که سوء مصرف اینترنتی نه تنها در میان نوجوانان، بلکه در میان بزرگسالان رخ می دهد. دانشگاه ها، محل های کار و فضاهای عمومی می توانند از یافته ها برای افزایش آگاهی در مورد تجربه های مثبت و منفی رسانه های اجتماعی استفاده کنند.

Primack اشاره کرد که متخصصان مراقبت های بهداشتی که با بیماران افسرده کار می کنند می توانند راهکارهایی را برای بهبود کیفیت تجربیات آنلاین مانند محدود کردن زمان صرف شده در رسانه های اجتماعی برای کاهش تعداد تعاملات منفی و «گروه های غیر دوستانه» یا گروه هایی که تمایل به تجارب منفی دارند، پیشنهاد کنند.

اگر چه این یافته از لحاظ آماری معنادار نبود، اما Primack گفت که افزایش فرصت هایی برای تجربیات مثبت در رسانه های اجتماعی هنوز هم ارزشمند است.

او گفت: “در مطالعات دیگر، مشارکت در اشکال خاصی از استفاده از رسانه های اجتماعی نشان داده است که ارتباطات و ارتباطات اجتماعی را افزایش می دهد. مطمئنا، موقعیت های بسیاری وجود دارد که در آن ارتباط با دیگران به این ترتیب ممکن است نشانه های افسردگی را پایین بیاورد اما این تنها نتیجه اولیه در این مطالعه خاص نیست.”

منبع:

موارد ارائه شده توسط دانشگاه پیتزبورگ دانشکده علوم بهداشتی 

بازنشر(Cite this article as):
سارا نظری مقدم. تاپ نیوز: تجربیات منفی و مثبت اجتماعی و نشانه های افسردگی. آخرین ویرایش: سپتامبر 15, 2018. https://psychology.e-teb.com/?post_type=post&p=3646

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *