تحریک مغز شبانه باعث بهبود حافظه می شود

تحریک مغز شبانه باعث بهبود حافظه می شود

677 0

تحقیقات جدید در انسان نشان دهنده پتانسیل بهبود حافظه با تکنیک تحریک مغزی غیر تهاجمی است که در طول خواب انجام می شود. نتایج منتشر شده در JNeurosci ، از پروژه ای است که توسط وزارت دفاع ایالات متحده تامین می شود که هدف آن درک فرآیند ادغام حافظه است که می تواند به بهبود عملکرد حافظه در هر دو گروه سالم و بیمار تبدیل شود.

تصور بر این است که انتقال خاطرات از هیپوکامپ به neocortex برای ذخیره سازی درازمدت با هماهنگ سازی این قسمت های مغز در طول خواب امکان پذیر است. نیکلاس کتز، پراوین پیللی و همکارانش در دانشگاه نیومکزیکو تلاش کردند تا این فرایند طبیعی واکنش یکروزه یا بازسازی عصبی را برای بهبود حافظه با یک سیستم تحرک جریانی متقاطع ترانس کرانالی با توجه به فاز و فرکانس نوسانات آهسته در جریان خواب عمل کند.

شرکت کنندگان آموزش دیده و آزمایش شده بر روی یک وظیفه تبعیض بصری واقع گرایانه که در آن، آنها مجبور بودند اشیاء پنهان و افراد پنهان مانند تهدید کننده  و دستگاه های انفجاری و تک تیر اندازهای دشمن تشخیص دهند. محققان دریافتند هنگامی که شرکت کنندگان تحرک را در طی یک شبانه روز به آزمایشگاه خواب خود تحویل دادند، عملکرد بهبود یافته را در تشخیص اهداف و شرایط مشابه اما جدید در روز بعد نسبت به زمانی که تحرک دریافت نمی کنند، یکپارچگی تجربه اخیر را به بیشتر حافظه قوی و کلی نشان می دهد.

تغییرات حافظه شبانه با تغییرات عصبی ناشی از تحریک همراه است که می تواند برای بهینه سازی تحریک در برنامه های آینده استفاده شود. این یافته ها یک روش برای افزایش تثبیت حافظه بدون ایجاد اختلال در خواب است.

منبع

Nicholas Ketz, et al, 2018. Closed-loop slow-wave tACS improves sleep dependent long-term memory generalization by modulating endogenous oscillations. The Journal of Neuroscience, 2018; 0273-18 DOI: 10.1523/JNEUROSCI.0273-18.2018

بازنشر(Cite this article as):
دکتر دلارام رسولی مکرمی. تاپ نیوز: تحریک مغز شبانه باعث بهبود حافظه می شود. آخرین ویرایش: آگوست 13, 2018. https://psychology.e-teb.com/?post_type=post&p=2159

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *