جهش نادر ژنی که توسط خانواده کبک انجام می شود، می بیند که مغز چگونه سیم کشی می شود

جهش نادر ژنی که توسط خانواده کبک انجام می شود، می بیند که مغز چگونه سیم کشی می شود

528 0

مطالعه خانواده خانوادگی کبک با یک ژن غیر معمول، بینش جدیدی را در مورد اینکه چگونه مغز ما ساخته شده است، فراهم می کند و طبق نظر دانشمندان مک گیل، دانش درک بهتر از اختلالات روانپزشکی مانند افسردگی، اعتیاد و اسکیزوفرنی را ارائه می دهد.

در مورد اینکه چگونه مغز انسان خود را می کشد، بسیار کم است. مطالعاتی که درباره موش انجام شده توسط سسیلیا فلورس، استاد گروه روانپزشکی مک گیل، قبلا نشان داده است که ژن DCC به سلول های تولید کننده دوپامین کمک می کند تا مغز نوجوانان در حال توسعه ارتباطات خاصی داشته باشد.

بر اساس این کار، یک مطالعه جدید منتشر شده در مجله علوم اعصاب توسط پروفسور Flores و مارکو لایتون، که همچنین استاد گروه روانپزشکی است، نشان می دهد که DCC به همان اندازه در افراد تاثیر می گذارد.

محققان با کشیدن مغز 20 عضو خانواده که یک کپی تغییر یافته از DCC را به اشتراک می گذارند، کمتر ارتباطی بین مناطقی که نورون های دوپامین از آن می آیند (محدوده nigra substantia و منطقه tmental ventral) و سایت های هدف آنها مانند قشر قاعدگی و قشر جلویی می باشد. یکی از این سایت های هدف – striatum – نیز بود.

” سسیلیا فلورس می گوید: این بسیار جالب است زیرا ما توانستیم نشان دهیم که این تغییر ژن DCC موجب تغییرات مشابه در مغز در هر دو موش و انسان می شود”

از آنجا که سیستم های مغز که تحت تأثیر ژن قرار می گیرند واکنش به پاداش ها را تحت تاثیر قرار می دهند، جای تعجب نیست که اعضای خانواده با جهش DCC دارای ویژگی های تکانشی کمتر و کم تر احتمال سیگار کشیدن را دارند. در واقع، تعداد بیشتری از مطالعات، از جمله توسط تیم پروفسور Flores، DCC پیوند شرایط روانپزشکی می باشد.

” پروفسور لایتون، نویسنده ارشد این مطالعه می گوید: از آنجا که این ژن بر مسیرهای دوپامین مغز تاثیر می گذارد، که در اسکیزوفرنی، اعتیاد و افسردگی دخیل هستند، مطالعه ما به طور بالقوه به ما کمک می کند تا این اختلالات را درک کنیم. نسخه ژنی که توسط خانواده کبک به ارث رسیده است احتمالا محافظتی است، اما نسخه های دیگر ژن به نظر می رسد برای افزایش ریسک می باشد. مطالعه ما به ما کمک می کند تا درک کنند که دلیل آن چیست. همچنین شواهد واضح نشان می دهد که یک ژن تنها اثرات زیادی بر روی سیستم عصبی انسان دارد.”

منبع:

موارد ارائه شده توسط دانشگاه مک گیل

بازنشر(Cite this article as):
سارا نظری مقدم. تاپ نیوز: جهش نادر ژنی که توسط خانواده کبک انجام می شود، می بیند که مغز چگونه سیم کشی می شود. آخرین ویرایش: سپتامبر 12, 2018. https://psychology.e-teb.com/?post_type=post&p=3517

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *