دانشمندان در معرض تحریک مغزی به عنوان یک درمان احتمالی برای آلزایمر هستند

دانشمندان در جستجوی تحریک مغزی به عنوان یک درمان احتمالی برای آلزایمر هستند

614 0

تحقیقات اولیه نشان می دهد که تحریک مغزی ممکن است برای بیماران مبتلا به آلزایمر با علائم خفیف موثر باشد. با این حال، مطالعه بسیار بیشتر مورد نیاز است.

جان لاند | گتی ایماژ

فرستادن پالس های الکترونیکی از طریق یک مغز که توسط بیماری آلزایمر آسیب دیده است ممکن است تبدیل به یک روش جدید درمان اولیه شود.

مطالعه توسط دکتر آندرس لوزانو در مرکز علوم اعصاب Krembil بیمارستان تورنتو غربی در کانادا به رهبری، نتیجه رسیده است که بیماران بالای 65 مبتلا به بیماری خفیف آلزایمر می تواند از تحریک عمیق مغزی بهره مند شوند.

تحریک مغزی عمیق چیزی جدید نیست اما استفاده از آن به عنوان یک درمان هدفمند می تواند سود سهام را به دست آورد.

دکتر داگ شارر، مدیر بخش اعصاب شناختی در مرکز پزشکی دانشگاه ویسنر، دانشگاه ایالتی اوهایو، به “Healthline” گفت: “ایمپلنت های تحریک مغزی عمیق (DBS) برای بیش از 30 سال مورد استفاده قرار گرفته اند، بیشتر برای درمان لرزش بیماران مبتلا به بیماری پارکینسون می باشد.

شارر خاطرنشان می کند که در حالی که درمان DBS توسط اداره غذا و دارو (FDA) برای بیماری پارکینسون تأیید شده است، هنوز در مورد آلزایمر آزمایش تجربی درحال انجام شدن می باشد.

محاکمه فاز دوم Lozano تحریک در فورنیک، دسته ای از الیاف عصبی در مغز است.

محققان دریافتند که شرکت کنندگان در سن 65 سالگی یا پیشرفته، پیشرفت کندتر از بیماری را تجربه می کنند تا شرکت کنندگان جوانتر.  لوازانو و تیمش به زودی از محاکمه فاز 4 شروع به تشویق می کنند.

” Healthline مدیر تحقیقات علمی جهان در انجمن آلزایمر گفت : من فکر می کنم این یک مقاله جالب و مهم می باشد که انواع درمان هایی در حال بررسی است، گسترش دهیم

دکتر جیمز هندریکس توجه داشته است که این آخرین تحقیقات شامل یک گروه مطالعه نسبتا کوچک است.

هندریکس گفت: “هدف اصلی این بود که نگاه ایمنی در افراد مبتلا به بیماری آلزایمر خفیف داشته باشیم و به نظر می رسد ایمن است.” قبل از اینکه بتوانیم بگوئیم که این درمان موثر است، باید تحقیقات بیشتری در این زمینه انجام شود. ”

مناطق مختلف تحقیق

در آینده نزدیک انتظاری نمی باشد که درمان بیماری آلزایمر در آینده نزدیک باشد.

با این حال، این بدان معنا نیست که محققان پیشرفتی نداشته باشند.

هندریکس گفت: “یکی از زمینه های بسیار محتاطانه تحقیقاتی که در حال حاضر در حال انجام است تحقیق در زمینه زیست سنجی ها است.”

به همین دلیل است که بیومارکرها بسیار مهم هستند، مخصوصا زمانی که برای تولید داروها برای بیماران آلزایمر به کار می رود،  که به پزشکان و محققان راه های قطعی تری برای تشخیص بیماری، به ویژه در اوایل پیشرفت آن، زمانی که علائم ممکن است خفیف باشد، فراهم می کند.

هندریکس توضیح می دهد: “تا چند سال پیش، تنها راهی که شما می توانید بگویید اگر کسی بیماری آلزایمر را از طریق کالبد شکافی داشته باشد. “ما مجبور شدیم افراد را در آزمایشات بالینی مستقر کنیم تا براساس علائم هدفمندشان باشد. این تکنولوژی های جدید اجازه می دهد تا ما را در داخل یک مغز زنده ببینیم تا مشاهده کنیم چه اتفاقی افتاده است. ”

هندریکس همچنین یادآور می شود که تغییرات شیوه زندگی ممکن است به بیماران کمک کند تا سالم بمانند و بیماری را کنار بگذارند.

انجمن آلزایمر حمایت از یک مطالعه ایالات متحده POINTER ، یک کارآزمایی بالینی دو ساله است که به بررسی اینکه آیا مداخلات شیوه زندگی می تواند سلامت مغز را محافظت کند.

واضح ترین مسئله در درمان بیماری آلزایمر این است که بهترین سناریو یک درمان نیست، بلکه کاهش نرخ می باشد.

اما یک میزبان از مسائل کم اهمیت وجود دارد که در راه پیدا کردن درمان مؤثر برای بیماری آلزایمر است.

Scharre می گوید که درمان DBS محدودیت دارد. او توضیح می دهد: “برای جراحی مغز، سیم های تحریک کننده را به مغز نیاز دارد.” “در حالی که در حال حاضر یک روش استاندارد موجود می باشد و اغلب برای بیماری پارکینسون استفاده می شود، جراحی مغز با بیهوشی لازم است. بسته های باتری باید به طور مرتب تغییر یا شارژ شوند. پیدا کردن تنظیمات  محرک مطلوب برای هر بیمار نیاز است و نیاز به بازدیدهای آماری بعد از جراحی است. ”

هاندریکس می گوید که در مواجهه با تصویر بزرگ تحقیق در زمینه درمان های بالقوه: پول و پیدا کردن شرکت کنندگان در مطالعه مناسب، دو مانع قابل توجه وجود دارد.

او گفت: “این بسیار گران است و تخمین می زنیم که هزینه توسعه دارو درمانی تا 2 میلیارد دلار است.” “قطعا سازمان های بسیار کمی می توانند هزینه آن را بپردازند  مخصوصا اگر خطر بالا باشد دشوار می شود. دلیل اینکه بسیار گران قیمت است این می باشد که آلزایمر یک بیماری می باشد که به آرامی پیش می رود، بنابراین محاکمات طولانی تر می شود. ”

محققان به منظور اثبات این که درمان موثر است، باید نشان دهد که گروه دریافت کننده درمان بهتر از گروه دریافت کننده دارونما است. هندریکس با بیماری آلزایمر که به آرامی پیشرفت می کند، می گوید این می تواند مدت زیادی طول بکشد. همچنین این واقعیت است که برخی از فناوری های جدید تشخیصی گران هستند.

هندریکس گفت: “هزینه های بیومارکرها در تحقیقات بالینی وجود دارد. “آمیلوئید و PET (توموگرافی انتشار پوزیترون) بین 3000 تا 5000 دلار برای هر اسکن تصویر وجود دارد. بنابراین اگر شما در محاکمه فاز 3 خود 3000 نفر داشته باشید و همه نیاز به گرفتن اسکن پت یا شاید دو یا سه ساله دارند، می توانید ببینید که هزینه ها به سرعت افزایش می یابد. ”

با وجود این واقعیت که بیماری آلزایمر در ایالات متحده گسترده شده است، محققان برای پیدا کردن مطالعات مناسب برای شرکت در مطالعات بالینی دشوار است.

هندریکس گفت: “این بسیار چالش برانگیز است، زیرا بسیاری از محاکمات دارای معیارهای ورود و خروج هستند.” بسیاری از مردم نمی دانند که بیماری آلزایمر در مراحل اولیه وجود دارد و بنابراین ممکن است به دنبال یک آزمایش بالینی نباشند و هنگامی که بیماری پیشرفت بیشتری پیدا می کند، ممکن است بعد از آن محاکمه شوند.”

این مانع به اندازه کافی قابل توجه است که انجمن آلزایمر یک مطالعات بالینی رایگان ارائه می دهد که مطابق سرویس مورد نظر TrialMatch است . این سرویس لیست های سفارشی مطالعات را براساس اطلاعات ارائه شده توسط کاربر ایجاد می کند و به شرکت کنندگان امکان می دهد تا مطالعاتی را که ممکن است واجد شرایط باشند، ارائه دهند.

در حالی که چالش های بزرگ، تکنولوژی هایی نظیر تجزیه بیومارکر و تحریک مغزی عمیق نشان می دهد پیشرفت در حال انجام است، حتی اگر هنوز در معرض درمان نباشد.

هندریکس گفت: “من فکر می کنم که تحریک مغزی عمیق نمونه ای از گسترش انواع درمان هایی است که ما علاقه مند هستیم.” “در انجمن آلزایمر، ما می خواهیم این بیماری را به طور موثر درمان کنیم. ما علاقه مند به رویکردهای دستگاهی مانند DBS هستیم، ما علاقه مند به رویکردهای دارویی هستیم، و ما نیز به شیوه زندگی به عنوان راهی برای کاهش خطر علاقه مند هستیم. ”

منبع تاپ نیوز،1397

بازنشر(Cite this article as):
سارا نظری مقدم. تاپ نیوز: دانشمندان در جستجوی تحریک مغزی به عنوان یک درمان احتمالی برای آلزایمر هستند. آخرین ویرایش: آگوست 16, 2018. https://psychology.e-teb.com/?post_type=post&p=2441

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *