درمان از طریق والدین کودک به کودکان جوان مبتلا به افسردگی کمک می کند

درمان از طریق والدین کودک به کودکان جوان مبتلا به افسردگی کمک می کند

767 0

کودکان 3 ساله می توانند به طور بالقوه افسرده شوند و اغلب این افسردگی دوباره شروع می شود که بچه ها بزرگتر می شوند و به مدرسه می روند. همچنین می تواند در دوران نوجوانی و در طول زندگی دوباره ظاهر شوند.

اما تحقیقات جدید از دانشکده پزشکی دانشگاه واشنگتن در سنت لوئیس نشان می دهد که درمان تعاملی با والدین و کودکان افسرده می تواند میزان افسردگی  و شدت علائم کودکان را کاهش دهد.

“با شناسایی افسردگی در اسرع وقت و سپس کمک به کودکان سعی در تغییر شیوه ای که آنها احساسات خود را پردازش می کنند، ما معتقدیم ممکن است مسیر رفع افسردگی را تغییر داده و احتمالا پس از وقوع حادثه ناشی از اختلال در زندگی بعد از آن، کاهش یابد.” محقق اصلی، جوآن L. Luby، MD، مدیر برنامه توسعه روحانی اولیه می باشد.

یافته ها در 20 ژوئن در مجله آمریکایی روانپزشکی منتشر شده است .

تیم Luby یک درمان شناخته شده به عنوان “Interaction Therapy (Parent-Child (Intervention Therapy)” (PCIT) که در دهه 1970 برای اصلاح رفتار ناخوشایند در پیش دبستانی ها طراحی شده بود، سازگار بود. این سازگاری شامل اضافه کردن یک سری از جلسات تمرکز بر احساسات می باشد.

لوبي، سموئيل و مائي لودويگ، استاد روانپزشکي گفت: “ما افسردگي را در معرض اختلال در توانايي تجربه و تنظيم احساسات قرار مي دهيم.

برنامه 18 هفته ای، 20 جلسه درمان با یک نسخه کوتاه از برنامه PCIT سنتی شروع می شود و سپس بیشتر بر روی افزایش رشد احساسی تمرکز می کند.

لوبی گفت: “برای مثال، ما والدین مربیگری می کنیم که چگونه می توان پاسخ های عاطفی کودک را به شرایط تنش زا تبدیل کرد.”

در میان راه های انجام این کار فعالیتی است که محققان یک بسته را برای یک کودک در یک اتاق قرار داده و پس از آن کودک را صبر کرده تا آن را باز کند. والدین یک گوشه را می پوشاند و توسط یک درمانگر مشاهده می شود که از طریق یک آینه یک طرفه دیده می شود. ایده این است که کودکان ابزار را به منظور حفظ احساسات خود تحت کنترل و آموزش والدین برای کمک به فرزندان خود تقویت این ابزار است.

تیم Luby 229 والدین و فرزندان را مطالعه کرد. کودکان در مطالعه 3 تا 7 ساله بودند و با افسردگی تشخیص داده شده بودند. نیمی از درمان انطباق پذیرفته شده PCIT-ED را دریافت کرد.

در مقایسه با کودکان که قبل از شروع درمان در لیست انتظار قرار گرفتند، افرادی که مداخله دریافتی را دریافت کردند، پس از 18 هفته میزان افسردگی کمتری داشتند و به طور کلی کمبود داشتند. اگر افسردگی بعد از درمان ادامه پیدا کند، تمایل دارد که کمتر از مواردی که در بچه هایی که هنوز درمان دریافت نکرده بودند، کمتر شدید باشد.

لوبی گفت بچه ها در این مطالعه دنبال خواهند شد تا چه حد اثرات درمان آخر هفته را ببینند. تیم او تجزیه و تحلیل داده های جمع آوری شده سه ماه پس از پایان دادن به درمان به نظر می رسد که آیا پیشرفت حفظ شد و یا اینکه آیا هر گونه نشانه های افسردگی بازگشت از آن نقطه است. محققان امیدوارند کودکان را به نوجوانی بسپارند تا ببینند آیا مداخله در دوران کودکی مزایای پایدار دارد.

آنها همچنین بخشی از مطالعه را انجام می دهند. لوبی و همکارانش در تحقیقات قبلی متوجه شدند که تغییرات مغزی مرتبط با افسردگی می تواند ساختار و عملکرد مغز را تغییر دهد و کودکان را به طور بالقوه برای مشکلات آینده آسیب پذیر سازد. در حال حاضر آنها می خواهند بدانند که آیا این تعاملی درمانی می تواند تغییرات مغز قبلا شناخته شده را جلوگیری یا معکوس کند.

جالب توجه است، محققان همچنین دریافتند که علائم افسردگی بالینی در والدینی که در طول مطالعه با فرزندانشان مشغول به کار بودند بهبود یافت.

لوبی گفت: “حتی بدون هدف والدین به طور مستقیم، اگر والدین افسرده شده باشند، افسردگی او بهبود می یابد. پیش از این نشان داده شده است که اگر افسردگی والدین را درمان کنید، افسردگی کودک بهبود می یابد، اما این داده های قدرتمند جدید است که نشان می دهد که معکوس نیز صادق است.”

لوبی افزود که برنامه درمانی نیازی به روانپزشک ندارد و می تواند توسط پزشکان درجه یک به کار گرفته شود.

او گفت: “این یک درمان است که می تواند به طور گسترده منتشر شود. از آنجایی که تنها 18 هفته طول می کشد و به روانپزشک کودک و یا روانپزشک نیاز ندارد، ما فکر می کنیم که در کلینیک های جامعه از لحاظ عملی و از لحاظ هزینه، امکان پذیر است.”

منبع:

موارد ارائه شده توسط دانشکده پزشکی دانشگاه واشنگتن 

بازنشر(Cite this article as):
سارا نظری مقدم. تاپ نیوز: درمان از طریق والدین کودک به کودکان جوان مبتلا به افسردگی کمک می کند. آخرین ویرایش: سپتامبر 11, 2018. https://psychology.e-teb.com/?post_type=post&p=3462

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *