ذهنیت در طی برنامه ریزی غذا، انتخاب غذا و پاسخ مغز به غذا را تغییر می دهد

ذهنیت در طی برنامه ریزی غذا، انتخاب غذا و پاسخ مغز به غذا را تغییر می دهد

757 0

بر طبق تحقیقات جدیدی از دانشگاه توبینگن آلمان، یک دستورالعمل ساده برای تغییر تفکر شما به عنوان روش های غذا خوردن می تواند به کاهش کالری کمک کند. با تشویق شرکت کنندگان مطالعه برای تمرکز بر انواع مختلف اطلاعات در هنگام برنامه ریزی غذا، آزمایش کنندگان تغییر اندازه بخش را دیدند. اتخاذ یک ذهنیت متمرکز بر سلامت نتایج بهتر از تمرکز بر لذت و یا تمایل به پر کردن است. این یافته های جدید در هفته جاری در نشست سالانه انجمن مطالعات رفتار بدخشان، یک کنفرانس بین المللی کارشناسان در مورد خوردن تحقیقات ارائه شده است.

Stephanie Kullmann، پژوهشگر ارشد پروژه، توضیح داد: “مصرف غذای روزانه به میزان اندازه ما انتخاب شده بسیار وابسته است. افزایش چاقی از دهه 1950 به طور مستقیم با افزایش اندازه بخشها همبستگی پیدا کرده است. ما دریافتیم که تعویض ذهنیت فرد در هنگام برنامه ریزی قبل از غذا، امکان بهبود کنترل بخش را دارد.”

در آزمایش اخیر، محققان دریافتند که با استفاده از “ذهنیت متمرکز بر سلامت”، افرادی که لاغر هستند، می توانند انتخاب های غذایی سالم تر را تشویق کنند. اسکن مغزی نشان داد که چگونه این رویکرد می تواند فعالیت در قشر پیشانی را ایجاد کند، که با کنترل خود و کنترل غذا در آینده مرتبط است. آخرین مطالعه آنها نشان می دهد چگونه تغییر در ذهنیت ممکن است به افرادی که اضافه وزن دارند یا چاق هستند کمک کند.

شرکت کنندگان مطالعه از وزن طبیعی تا چاقی متغیر بودند. به آنها گفته شد تا ذهنیت خود را بر روی اثرات بهداشتی غذا، لذت مورد انتظار یا قصدشان تا زمان شام بپردازند، در حالی که آنها را برای ناهار انتخاب می کنید. علاوه بر این، در شرایط کنترلی، آنها اندازه واقعی خود را برای ناهار بدون هیچ گونه دستورالعمل ذهنیتی انتخاب کردند. در مقایسه با شرایط کنترلی (بدون دستورالعمل ذهنیت)، شرکت کنندگان در تمام دسته های وزن، بخش هایی کوچکتر را انتخاب کردند که باعث سلامت آنها می شود. در مقابل، کسانی که کل ذهنیت را اتخاذ کردند، بخش های بزرگتری را به خود اختصاص دادند. در شرایط ذهنی لذت بخش، شرکت کنندگان چاق انتخاب قطعات بزرگتر را نسبت به  شرکت کنندگان وزن طبیعی مورد انتخاب قرار دارند. این گرایش با یک پاسخ شدید در منطقه پردازش طعم مغز مرتبط است.

Kullmann گفت: “این تاثیر ذهنیت قبل از غذا بر انتخاب غذا ممکن است به چرخه زهره ای که ما در چاقی توجه می کنیم، کمک کنیم. “تمرکز بر روی غذا برای لذت بردن به وعده های بزرگتر و افزایش پاسخ مغز به پاداش غذا، در حالی که احساس کامل بودن درک شده کمتر رضایت بخش است.”

پیام دلگرم کننده از این مطالعه، افرادی است که همه وزن ها مثبت به دستورالعمل های ذهنی سالم پاسخ می دهند و پیشنهاد می کنند که این رویکرد در استراتژی های مدیریت وزن سالم باید در نظر گرفته شود. یافته ها همچنین نشان می دهند که انتخاب گزینه های غذایی سالم غذا به عنوان «خوشمزه» ممکن است منفی باشد، زیرا این پتانسیل را دارد که یک ذهنیت لذت را ایجاد کند که منجر به انتخاب اندازه بزرگتر در افرادی می شود که با وزن خود در حال مبارزه هستند.

منبع:

موارد ارائه شده توسط انجمن برای مطالعه رفتار آلرژیک.

بازنشر(Cite this article as):
دکتر دلارام رسولی مکرمی. تاپ نیوز: ذهنیت در طی برنامه ریزی غذا، انتخاب غذا و پاسخ مغز به غذا را تغییر می دهد. آخرین ویرایش: آگوست 29, 2018. https://psychology.e-teb.com/?post_type=post&p=2896

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *