ساختار مغز موشها با تفاوت های جنسیتی در رفتار اضطراب مرتبط است

ساختار مغز موشها با تفاوت های جنسیتی در رفتار اضطراب مرتبط است

769 0

با استفاده از افراد مردانه، مطالعات علمی در زمینه علوم علمی بسیار طولانی است. اما تحقیقات جدید اهمیت استفاده از یک توده متعادل موش های نر و ماده را تأمین می کند.

در مقاله ای که 22 مه در مجله Cell Reports منتشر شد ، دانشمندان در مورد ساختار مغز لوسوس کوئرولوس در موش ها به طور غیر منتظره تفاوت های قابل توجهی در ساختار مولکولی این قسمت مغز بین موش های مرد و زن پیدا کردند. آنها دریافتند که موش های ماده دارای سه برابر بیشتر از گیرنده پروستاگلاندین EP3 (PTGER3) و همچنین سطح بالایی از Slc6a15 و Lin28b، هر دو ژن در مناطق مرتبط با اختلال افسردگی عمده (MDD).

“این موضوع بسیار جالب است، زیرا بسیاری از بیماری های مشابه که توسط داروهایی که بر روی این ساختار کار می کنند مانند ADHD یا افسردگی هدف قرار می گیرند، واقعا تفاوت های شایع بین مردان و زنان را در جمعیت عمومی دارند”، نویسنده ارشد جوزف Dougherty از گروه ژنتیک در دانشکده پزشکی دانشگاه واشنگتن در سنت لوئیس می باشد. زنان معمولا دو تا چهار برابر بیشتر از افسردگی یا اضطراب رنج می برند و ADHD بیشتر در مردان دیده می شود. او گفت: “ما تصور می کردیم که این واقعا قابل توجه است که این ساختار در مغز وجود دارد که هدف این داروها است و همچنین این اختلاف بین مولکول های بسیار زیاد بین مردان و زنان است.”

محققان در ابتدا برای بررسی بیان ژن در موش ، لوس کروسولوس یک هسته کوچکی از نورونهای مغز که منبع اصلی نوراپی نفرین نوروترانسمیتر هستند، قرار گرفتند. نوراپی نفرین هدف اصلی بسیاری از داروها برای درمان اختلالاتی مانند ADHD و افسردگی است.

“ما اولین کسی هستیم که دیدگاه ژنوم را در مورد تمام ژنهای مورد استفاده در این ساختار کوچک بدست آوریم. در این مطالعه او و تیمش نورونهای نورآدرنرژیک موش را در in vivo در locus coeruleus یافتند و بیش از 3000 رونوشت را بیان کردند.

از آنجایی که Dougherty از شیوه های فعلی که موسسه ملی سلامت از سال 2016 اعطا شده است، آزمایش های او شامل یک جمعیت متعادل موش نر و ماده در آزمایش است. هنگامی که آنها بیان ژن موش ها را مطالعه کردند، آنها به طور غیر منتظره این تفاوت ها را در ترانسکتوموم بین موش های مرد و زن در این بخش ساختار مغز یافتند.

این یافته محققان را آزمایش کرد که آیا این اختلاف مولکولی عواقب عملکردی دارد. آنها بعدا سولپراسون را به عنوان داروی هدفمند PTGER3 تحویل دادند تا ببینند آیا می توانند بر فعالیت آن تاثیر بگذارند. هنگامی که هر دو موش نر و ماده پس از یک رویداد شبیه سازی شده به صورت مستقیم به لوسوس کوئرولوس با استفاده از سول پروستون رسیدند، تنها زنان پاسخ دادند. Dougherty می گوید: “ما می توانیم اضطراب ناشی از استرس را مانند رفتار، به ویژه در موش های زن، خاموش کنیم، اما نه در مردان،” او معتقد است که این اختلالات مبتنی بر جنس می تواند به چگونگی آزمایش های مربوط به اختلالات خلقی و توسعه درمان ها کمک کند.

Dougherty در حال پیشروی برای تحقیق درباره اینکه آیا این تفاوت های مولکولی و عملکردی در لوساکرلوس موش در مغز انسان تکرار می شود، برنامه ریزی کرده است.

منبع:

موارد ارائه شده توسط Cell Press

بازنشر(Cite this article as):
سارا نظری مقدم. تاپ نیوز: ساختار مغز موشها با تفاوت های جنسیتی در رفتار اضطراب مرتبط است. آخرین ویرایش: سپتامبر 20, 2018. https://psychology.e-teb.com/?post_type=post&p=3804

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *