سرطان پستان مربوط به ساعت داخلی بدن است

سرطان پستان مربوط به ساعت داخلی بدن است

696 0

سالهاست که پزشکان جهش های ژنی BRCA1 و BRCA2 را با افزایش خطر ابتلا به سرطان پستان مرتبط می کنند.

اما محققان دانشگاه تگزاس A & M در حال حاضر ژن دیگری را شناسایی کرده اند که ممکن است بر روی سرطان سینه تأثیر بگذارد و در ارتباط با ریتم روزانه بدن است.

پروفسور Weston Porter و تیم او در کالج پزشکی تگزاس A & M (وایون پورت) و تیم او متوجه شده اند که دوره 2 (per2)، یک مکانیسم قانونی در ساعت محیطی هر سلول، نقش مهمی در توسعه پستان دارد و زمانی که سرکوب شد، Per2 منجر به ایجاد شدید اختلال در تولید غده در موش می شود.

یافته های منتشر شده در مجله علمی توسعه ، به یک لیست رو به افزایشی افزوده می شود که بر اختلالات ریتم شبانه روزی، یعنی “مکانیزم مرکزی”  به افزایش خطر ابتلا به سرطان، چاقی، برخی از بیماری های عضلانی و سایر اختلالات، از جمله جت لگ کمک می کند.

ریتم چرخه ای توسط هسته suprachiasmatic (SCN) در هیپوتالاموس قدامی مغز کنترل می شود. علاوه بر هماهنگ کردن الگوهای خواب ما، SCN دیگر ساعتهای محیطی را در بدن ما هماهنگ می کند، که در یک چرخه 24 ساعته که هر روز همراه است اجرا می شود.

پورتر گفت: “نه تنها ما یک ساعت مرکزی داریم، بلکه هر یک از سلول های ما دارای یکی از این ساعت های محیطی است و هماهنگی با ساعت مرکزی دارند.” وقتی از خواب بیدار می شوید و نور را می بینید، نور به سمت مغز می رود و این مکانیزم مولکولی را تنظیم می کند که روند ریتم روزانه را تنظیم می کند.”

در مطالعه خود، تیم پورتر، Per2 را ارزیابی کرد، که “بازخورد منفی” و یا تعادل را برای روند ریتم روزانه فراهم می کند.

“پورتر گفت: مکانیسم های بازخورد منفی و مثبت، به طور مداوم در تعادل، بالا رفتن و پایین می روند. در طول روز، فرد دیگر در شب است و آنها در 24 ساعت درست حرکت می کنند اما هنگامی که نور را می بینید، آن را در تنظیم مجدد آن صبح هنگامی که Per2 باز می گردد، ژن دیگری را به نام BMAL یا CLOCK متوقف می کند.”

یافته های آنها در Per2 دارای یک عملکرد حیاتی در خارج از زمان نگهداری در توسعه پستان پستانداران است که Per2 در تشخیص سلول ها و هویت سلولی نقش دارد و نقش پتانسیل مهم در Per2 در سرطان سینه را توصیف می کند. بیان Per2 در درصد زیادی از تومورهای پستان گم شده است، که نشان می دهد ممکن است اثرات محافظتی داشته باشد.

پورتر گفت: “ما کشف کردیم که این غده ها همان چیزی است که ما آن را نوعی فنوتیپ قوی می نامیم؛ آنها در واقع در نهایت به سرطان مبتلا هستند. آنها قبلا بسیاری از ویژگی های شما را در یک سلول زودرس مشاهده می کنند.”

وی گفت: “ما شروع به بررسی مکانیزم مربوط به آن کردیم و متوجه شدیم که نشانگرهای سلول های بنیادی که در اثر از دست دادن Per2 به وجود می آیند بیشتر پایه هستند، که مشخصه سرطان تهاجمی تر است. این ایده را تقویت می کند که Per2 به عنوان یک ژن سرکوبگر تومور در ارتباط با هویت سلولی عمل می کند.”

پورتر همچنین علاوه بر اختلال در تولید غدد پنوماتیک در حال توسعه، همان نقص در مطالعات پیوند را نیز دیده است، که نشان می دهد که Per2، نه فقط قسمت مرکزی آن است بلکه مسئول فقدان رشد پروتز پستان در غدد در حال توسعه است.

گام بعدی این است که مجددا مطالعاتی را انجام دهیم که کار تغییر شبانه را با افزایش خطر ابتلا به سرطان سینه مرتبط می کند.

پورتر گفت: “در حال حاضر، ما بررسی می کنیم که چگونه یافته های ما مربوط به انسان است. مطالعات انجام شده وجود دارد نشان می دهد رابطه بین کاهش سطح 2 و انواع خاصی از سرطان سینه، که بیشتر تهاجمی است. بنابراین، ما معتقدیم که رابطه مستقیم وجود دارد.”

درک ریتم روزانه و اثرات آن بر بدن، به جامعه علمی تبدیل شده است. جایزه نوبل فیزیولوژی و پزشکی در سال 2017 به محققان برای کشف مکانیزم های مولکولی کنترل ریتم روزانه اهدا شد و موسسه ملی سرطان اخیرا نقش ریتم های روز دنیا را در سرطان به عنوان یکی از 12 پرسش تحریک کننده برای سال خود نام برد.

منبع:

موارد ارائه شده توسط دانشگاه تگزاس A & M 

بازنشر(Cite this article as):
دکتر دلارام رسولی مکرمی. تاپ نیوز: سرطان پستان مربوط به ساعت داخلی بدن است. آخرین ویرایش: سپتامبر 22, 2018. https://psychology.e-teb.com/?post_type=post&p=3927

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *