ضخامت مغز بینش را به تصمیم گیری های نوجوانان ارائه می دهد

ضخامت مغز بینش را به تصمیم گیری های نوجوانان ارائه می دهد

790 0

با توجه به مطالعات همبستگی بزرگ نوجوانان گروه کوهورت Neurodevelopmental فیلادلفیا، بزرگسالان جوان با قشر نازک در مناطق مغزی خاص، در طول یک تصمیم گیری مشکل بیشتر نوجوانان با قشر ضخیم تر هستند. نتایج، منتشر شده در JNeurosci ، نشان می دهد که تفاوت های فردی در ساختار مغز می تواند مورد استفاده قرار گیرد برای شناسایی جوانان در معرض خطر بیشتر از انتخاب های خطرناک است.

در مطالعات قبلی بالغین، ضخامت قشر با ترجیح دادن پاداش های کوچک و فوری بیشتر با تأخیر همراه بود. این صفت، شناخته شده به عنوان تخفیف تاخیر، اندازه گیری تکانشی است که نشان دهنده کاهش ارزش یک پاداش طولانی است که طول می کشد تا آن را دریافت کند.

ماریتا پژلیناوا، جوزف كابل، تئودور ساتروتوییت و همكارانش بررسی كردند كه آیا این رابطه بین ضخامت قشر و ترجیح پاداش برای نوجوانان است كه مغز آنها تغییرات ساختاری چشمگیر داشته است. محققان داده های تصویری و رفتاری را که از 427 پسران و دختران (سنین 3 تا 9 / 3-3 / 3) جمع آوری شده بود، مورد تجزیه و تحلیل قرار دادند و انتخاب های فرضی را از طریق دریافت مقادیر کمتری از پول بلافاصله یا بیشتر به 6 ماه بعد رسید. ضخامت 19 شبکه مغزی ساختاری، که شامل مناطقی بود که در تصمیم گیری مبتنی بر ارزش قرار داشتند، با درجه تخفیف و یک قشر نازک تاخیر همراه بود. ضخامت کورتیکتیوی پیش بینی کرده است که تاخیر نوجوانان از نظر متغیرهای شناختی و جمعیت شناختی، مانند سطح تحصیلات مادر، تخفیف داده شده است.

منبع:

موارد ارائه شده توسط انجمن علوم اعصاب 

بازنشر(Cite this article as):
دکتر دلارام رسولی مکرمی. تاپ نیوز: ضخامت مغز بینش را به تصمیم گیری های نوجوانان ارائه می دهد. آخرین ویرایش: اکتبر 5, 2018. https://psychology.e-teb.com/?post_type=post&p=4471

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *