ضعف شنوایی ظریف در حالی که در عملکرد مغز جوان تغییراتی می باشد

ضعف شنوایی ظریف در حالی که در عملکرد مغز جوان تغییراتی می باشد

545 0

هدفون های خود را تقویت کنید و یا برای گرفتن یک ردیف جلو در Rock نشان دهید که می تواند به شنوایی شما آسیب برساند.

تحقیقات جدیدی از دانشگاه ایالتی اوهایو نشان داده است که جوانان با کم شنوائی ناخوشایند و همان گونه که حتی از آنها اطلاع ندارند ، تقاضای مغزهای خود را مطرح می کنند که معمولا تا بعد از زندگی آنها مشاهده نمی شود.

یون لی، استادیار سخنرانی و شنوایی در اوهایو، گفت: “از دست دادن شنوایی، حتی کمبود های جزئی، می تواند جوانان را به خطر بیندازد. آنها از منابع شناختی استفاده می کنند که می توانند تا بعدا در زندگی حفظ شوند. بیشتر موارد مربوط به این کاهش شنوایی زودرس ممکن است باعث ایجاد دل درد شوند.”

مطالعه در مجله eNeuro به صورت آنلاین نمایش داده می شود .

لی و همکارانش مردان و زنان سالم 18 تا 41 ساله را استخدام کردند تا بتوانند فعالیت مغز خود را تحت نظارت قرار دهند در حالی که این افراد به احکام مختلف گوش می دادند. ساختار جمله ها به دشواری متغیر بود، زیرا محققان می خواستند که مغز 35 شرکت کننده باید برای رسیدن به برخی پیام ها سخت کار کنند.

مطالعه اصلی به منظور بررسی تفاوت های مغز فقط در هنگام پیچیدگی جمله ها طراحی شده است و چیزی که ممکن است با استفاده از تصویربرداری رزونانس مغناطیسی کاربردی (fMRI)، تکنولوژی که دانشمندان را قادر به اندازه گیری و نقشه برداری فعالیت مغز می کند.

اما تیم تحقیقاتی بر روی یک کشف شگفت انگیز روی آورد. قبل از آزمایش های fMRI، محققان شنوایی شرکت کنندگان را بررسی کردند تا اطمینان حاصل شود که هیچ مشکلی وجود ندارد که در این مطالعه دخالت داشته باشد. بعضی از جوانان دارای نقص شنوایی اندک بودند، اما هیچ چیز جدی برای حذف آنها از تحقیق نبود.

همانطور که معلوم شد، کسانی که دارای نقص شنوایی اندک بودند، نتایج fMRI داشتند که به نوبه خود غیر منتظره بود. لی و همکارانش انتظار فعال شدن مغز در نیمکره چپ مغز بودند. اما در افراد مبتلا به کاهش شنوایی ظریف، fMRI همچنین در سمت نیمکره راست در راستای قشر جلوی سمت راست قرار گرفت و دقیق بود.

او گفت: “این در مورد گوش نیست و در مورد مغز، فرایند شناختی است و نباید اتفاق بیفتد تا زمانی که افراد حداقل 50 سال داشته باشند.”

به عنوان بخشی از فرایند پیری طبیعی، انسانها از فرایند زبان بیشتر از مغز جلویشان استفاده می کنند. اما در جوانان سالم، سمت چپ کاملا مسئول درک زبان است.

لی گفت: “اما در مطالعه ما، جوانان با کاهش شنوایی ملایم در حال حاضر این پدیده را تجربه می کنند.” “مغز آنها قبلا می دانستند که ادراک صدای آن چیزی نیست که مورد استفاده قرار می گیرد و سمت راست جبران کردن چپ را آغاز می کند.”

مشخص نیست که این چه معنی برای افراد عادی است، اما لی گفت که او نگران است که بهره برداری از مغز راست در اوایل زندگی می تواند به معنای بدتر شدن شنوایی با سن باشد.

و او به ویژه در مورد ارتباط بین افت شنوایی و زوال عقل نگران است.

“تحقیقات قبلی نشان می دهد که افرادی که دارای شنوایی خفیف هستند دو برابر احتمال ابتلا به زوال عقل دارند و افرادی که دارای ضعف شنوایی متوسط ​​و شدید هستند، سه تا پنج برابر خطر ابتلا به این بیماری هستند.”

“ما نمی توانیم مطمئن باشیم، اما ما معتقدیم که اتفاق می افتد که شما تلاش زیادی برای گوش دادن به منابع زبانی خود را تخلیه می کنید و این تاثیر منفی بر تفکر و حافظه شما دارد و در نهایت منجر به زوال عقل می شود.”

لی گفت که جوانان باید سلامت شنوایی خود را جدی بگیرند و درک کنند که اگر این کار را نکنند، می توانند پیامدهای جدی در مسیر جاده ای داشته باشند. او گفت که مهم است بدانیم که خطرات ناشی از مواجهه های معمولی مانند گوش دادن به موسیقی در پخش کننده های قابل حمل و حضور در رویدادهای موسیقی زنده است.

لی گفت: “اجازه دادن به این فرآیند در اوایل زندگی شما اتفاق می افتد، ممکن است مانند زمانی که شما در 30 سالگی خود پول خود را صرف بازنشستگی خود می کنید. شما قصد دارید که در پایین راه بروید.”

منبع:

موارد ارائه شده توسط دانشگاه ایالتی اوهایو

بازنشر(Cite this article as):
سارا نظری مقدم. تاپ نیوز: ضعف شنوایی ظریف در حالی که در عملکرد مغز جوان تغییراتی می باشد. آخرین ویرایش: سپتامبر 20, 2018. https://psychology.e-teb.com/?post_type=post&p=3800

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *