فعالیت مغز می تواند موفقیت درمان افسردگی را پیش بینی کند

فعالیت مغز می تواند موفقیت درمان افسردگی را پیش بینی کند

705 0

محققان McLean Hospital و دانشکده پزشکی دانشگاه هاروارد معتقدند که آنها روش پیشگیری از پیش آگهی درمان افسردگی را قبل از شروع درمان کشف کرده اند.

در مقاله “پیشگیري از فعالیت های کورتکس قدامي در رابطه با بهبود علائم افسردگی یک آزمایش بالینی تصادفی” که در حال حاضر به صورت آنلاین در دسترس است و قرار است در مجله ی JAMA روانپزشکی در ژوئن 2018 منتشر شود ، تیم تحقیقاتی کار خود را در شناسایی اینکه آیا نشانگرهای مغز می تواند پزشکان را به شناسایی بیماران با احتمال بالا یا پایین پاسخ به درمان های خاص برای افسردگی بگذارد.

این مطالعه به طور مشترک توسط دیگو A. Pizzagalli، PhD، و کریستین A. Webb، PhD، اولین نویسنده بود. “کار ما نشان می دهد که ما می توانیم با پاسخ دادن به بیمار به داروهای ضد افسردگی، با نگاهی به سطح فعال سازی ناحیه قشر مچ دست (ACC) روسترول مغز، با استفاده از یک سیستم نظارت غیر تهاجمی برای آزمایش فعالیت مغز به نام الکتروانسفالوگرام و همچنین دیگو A. پیزاگالی، مدیر مرکز تصویربرداری مک لین و همچنین مرکز تحقیقات افسردگی، اضطراب و استرس بیمارستان، و آزمایشگاه علوم اعصاب انتقال دهنده و عصبی، گفت: همچنین به عنوان یک EEG شناخته می شود. وب، استاديار دانشکده پزشکی هاروارد و مدیر درمان و علل افسردگی در آزمایشگاه جوانان، خاطر نشان کرد که این اولین مطالعه است که “نشان دادن” روایی پیش بینی افزایشی را ارائه می دهد. ”

برای این مطالعه، تیم بر اساس کار قبلی قبلی Pizzagalli نشان داد که ضبط EEG فعالیت ACR rostral می تواند پاسخ احتمالی را پیش بینی کند. “در مطالعه قبلی، ما دیدیم که فعالیت های بالاتر قبل از شروع درمان، پاسخ بالینی بهتری در ماه ها بعد داشته اند.  Pizzagalli، همچنین استاد روانپزشکی در دانشکده پزشکی هاروارد است.

برای مطالعه جدید، بیش از 300 بیمار در چهار محل در ایالات متحده آمریکا مورد آزمایش قرار گرفتند و از سرترالین برای گروه درمان استفاده شد.”ما نشان دادیم که نشانگر ACR rostral پیش از پاسخ بالینی هشت هفته بعد، حتی زمانی که از لحاظ آماری برای متغیرهای جمعیت شناختی و متغیرهای بالینی که قبلا با پاسخ درمان مرتبط بود، کنترل می شد،” پیزاگاللی توضیح داد: “برای کسانی که نشانگر پاسخ خوب است، یک پزشک می تواند بیماران را به این نتیجه برساند که احتمال بیشتری برای استفاده از مداخله دارند و آنها باید در معرض درمان باشند.” برعکس، او گفت: “برای بیماران با نشانگر پاسخ کم،” پزشکان می توانند تصمیم بگیرند که ابتدا درمان تهاجمی تر را آغاز کنند، مانند ترکیبی از فارماکولوژی و روان درمانی، و مهمتر از همه، مراقبت از این بیماران را دقیق تر می باشد. ”

به زودی Webb، Pizzagalli و همکارانشان قصد دارند این رویکردها را برای بیماران در بیمارستان مک لین انجام دهند تا تعیین کنند که آیا آنها می توانند پیش بینی های خاصی را انجام دهند یا خیر. به عنوان مثال، Webb توضیح داد: چشم انداز ما این است که تعیین کنیم آیا یک ترکیب مطلوب از نشانگرها از جمله ویژگی های مبتنی بر مغز، بلکه همچنین ویژگی های بالینی و جمعیت شناسی می باشد. ممکن است ما را قادر به پیش بینی پاسخ به داروهای A، اما نه دارو B و یا روان درمانی می باشد.

همچنین اگر یک نشانگر ACC پیش بینی کننده واکنش بهتر باشد، محققان ممکن است آموزش های شناختی را پیش بینی کنند که به طور خاص این منطقه را هدف قرار می دهد، که می تواند موجب افزایش فعالیت مغز شود تا پاسخ به مداخلات سنتی بیشتری را افزایش دهد یا تقویت کند. Pizzagalli و تیم او امیدوارند که با تحقیق بیشتر در مورد این مفهوم با آزمایش بیماران مبتلا به اختلال افسردگی عمده شرکت کنند.

منبع:

موارد ارائه شده توسط بیمارستان مک لین

بازنشر(Cite this article as):
سارا نظری مقدم. تاپ نیوز: فعالیت مغز می تواند موفقیت درمان افسردگی را پیش بینی کند. آخرین ویرایش: سپتامبر 28, 2018. https://psychology.e-teb.com/?post_type=post&p=4129

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *