مادرانی که دارای کنترل عاطفی بالا و کنترل شناختی هستند، به کودکانشان کمک می کنند

مادرانی که دارای کنترل عاطفی بالا و کنترل شناختی هستند، به کودکانشان کمک می کنند

695 0

یک مطالعه والدین جدید نشان می دهد که کنترل های احساسی و توانایی حل مسائل بیشتر مادر است، به احتمال زیاد فرزندان او مشکلات رفتاری، مانند پرتاب تانتروم یا مبارزه را ایجاد می کنند.

این مطالعه همچنین نشان می دهد که مادرانی که در کنترل عاطفی باقی می مانند، کمتر با فرزندانشان به صورت قاطعانه خشن هستند و مادرانی که به طور شناختی باقی مانده اند، احتمال ابتلا به نگرش والدین را کم می کنند. هر دو والدین خشونت آمیز کلامی و کنترل نگرش والدین به شدت با مشکلات رفتاری کودک مرتبط هستند.

علی کرانال، استادیار بهداشت عمومی دانشگاه بریگهام یانگ، گفت: “هنگامی که شما کنترل زندگی خود را از دست می دهید، این تاثیری بر والدین شما دارد. این هرج و مرج هر دو به طور مستقیم و غیر مستقیم بر رفتار فرزند شما تاثیر می گذارد.”

برای مطالعه، که اخیرا در نشریه علمی پژوهشی دانشگاهی Journal Relations Family Relations منتشر شد ، Crandall و همکارانش در دانشگاه جان هاپکینز و ویرجینیا تان اطلاعاتی را از 152 مادر که کودکان 3 تا 7 ساله داشتند، جمع آوری کردند. مادران 21 تا 49 ساله بودند؛ 62 درصد ازدواج کرده بودند و تقریبا یک سوم بیشتر از دیپلم دبیرستان کسب نکرده بودند.

کنترل عاطفی مادر با استفاده از یک پرسشنامه 10 سوال مورد سنجش قرار گرفت و درمورد اینکه چگونه افراد اغلب به مواردی مانند «زلزله عصبانی» یا «واکنش به مشکلات کوچک» می پردازند، اندازه گیری شد. عملکرد اجرایی یا کنترل شناختی از طریق یک سری از وظایف اندازه گیری شد. عملکرد اجرایی چیزی است که به مردم کمک می کند تا هرج و مرج را مدیریت کنند و اهداف روزانه را به دست بیاورند و شامل برنامه ریزی، حل مسئله و هدایت توجه به آنچه مهم است.

پس از آنکه پژوهشگران کنترل هیجانی و سطوح عملکرد اجرایی مادران را ثبت کردند، پس از آن مجموعه ای از پرسشنامه ها را برای شناسایی نگرش های والدین، سطوح والدین خشن کلامی و میزان مشکلات رفتاری کودکان ارائه دادند.

آنها نه تنها متوجه شدند که مادرانی که دارای کنترل عاطفی و شناختی بالاتری بودند، احتمال وقوع رفتار ضعیف کودکان مانند مبارزه با دیگر کودکان و یا پرتاب کردن را کمتر می کردند، در حالی که آنها چیزی را نمی خواستند، اما همچنین ارتباط بین کنترل مادر توانایی ها و رفتارهای والدین می باشد. به عنوان مثال، مادرانی که دارای کنترل عاطفی بهتر بودند، احتمال بدتر شدن رفتار کودکان مضر در بدترین حالت وجود داشت.

نویسندگان گفتند که یافته ها به این معنی است که به طور موثر کاهش والدین خشن کلامی و مشکلات رفتاری کودک، مداخلات باید به مادران کمک کند تا توانایی های کنترل عاطفی و شناختی خود را بهبود بخشد.

دکتر کربی دیتر-دککار، استاد علوم روانشناختی و مغز در UMass، گفت: برخی از واضح بودن سیگنال هایی وجود دارد که ما کنترل خودکفایی را از بین می بریم .زمانی که ما احساس پریشان، تحریک پذیر و خسته هستیم. آمستر والدین می توانند وقتی این اتفاق می افتند این سیگنال ها را شناسایی کنند و با اتخاذ زمانی از زمان خارج شدن، در صورتی که امکان پذیر باشند، همانطور که ممکن است ما با فرزندمان در زمانی که این سیگنال ها را در آنها مشاهده می کنیم، پاسخ دهیم. ”

و در حالی که برای یک بالغ با یک مغز کاملا توسعه یافته برای بهبود عملکرد اجرایی خود دشوار است تحقیقات قبلی نشان داده است که قشر پیش مغز، که در آن عملکردهای اجرایی در آن قرار دارد، در طول دو تا سه دهه اول توسعه یافته است از زندگی نویسندگان می گویند حتی پیشرفت های کوچک در چند چیز اساسی می تواند برای والدین تفاوت قابل توجهی داشته باشد.

Crandall گفت، “به دست آوردن خواب کافی، ورزش به اندازه کافی و خوردن به خوبی همه چیزهایی است که بر عملکرد اجرایی ما تاثیر می گذارد. ما باید محیط های سالم ایجاد کنیم که به ما کمک می کند تا در بهترین حالت کار کنیم.”

منبع:

موارد ارائه شده توسط دانشگاه بریگهام یانگ 

بازنشر(Cite this article as):
سارا نظری مقدم. تاپ نیوز: مادرانی که دارای کنترل عاطفی بالا و کنترل شناختی هستند، به کودکانشان کمک می کنند. آخرین ویرایش: سپتامبر 16, 2018. https://psychology.e-teb.com/?post_type=post&p=3700

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *