محدودیت کالری در ترکیب با رژیم کم چربی کمک می کند تا از مغز موش جلوگیری کند

محدودیت کالری در ترکیب با رژیم کم چربی کمک می کند تا از مغز موش جلوگیری کند

1061 0

یک رژیم کم چرب در ترکیب با کالری کم مصرف مانع از فعال شدن سلول های ایمنی مغز به نام میکروگلایا در موش های سالم است، تحقیقات امروز منتشر شده در مرزهای علوم اعصاب مولکولی نشان می دهد . این مطالعه همچنین می گوید که ورزش به طور قابل ملاحظه ای کمتر از میزان کالری در پیشگیری از تغییرات مرتبط با آن است.

بارت اگن، نویسنده اصلی این مطالعه و یک محقق در مرکز پزشکی دانشگاه گرونینگن، هلند می گوید: “چاقی و پیری در جوامع در سراسر جهان شایع است و در جوامع در حال افزایش است، اما عواقب آن برای سیستم عصبی مرکزی به خوبی درک نمی شود. همچنین تعیین کرد که اگر یک رژیم غذایی با چربی بالا یا کم چرب در ترکیب با ورزش و محدودیت غذا، در طول سالیانی در موش تاثیر می گذارد.”

Microglia سلولهای مغزی هستند که به حفظ یکپارچگی و عملکرد طبیعی بافت مغز کمک می کند. اختلال در عملکرد این سلولها، که ممکن است در بیماری رخ دهد، به اختلالات عصبی و بیماریهای نوروژنیک وابسته است. پیری نیز با التهاب ناشی از میکروگلاییا در مناطق خاص مغز همراه است، اما مشخص نیست که آیا رژیم غذایی یا شیوه زندگی می تواند بر این فرآیند تأثیر بگذارد.

Eggen و همکارانش اثرات رژیم های کم و چربی بر التهاب و نشانگرهای میکروگلیال در یک منطقه خاص مغز هیپوتالاموس و موش های 6 ماهه را بررسی کردند. آنها بیشتر در مورد تاثیر رژیم های کم و یا چربی بر روی میکروگلاییا موش های دو ساله که همچنین یک رژیم ورزشی داوطلبانه (چرخش داوطلبانه) یا رژیم های غذایی محدود در تمام طول زندگی (کاهش 40 درصدی کالری) مطالعه کرده اند.

Eggen می گوید: “فعال شدن التهابی میکروگلاییا ناشی از پیری می تواند زمانی که موش ها با یک رژیم کم چربی همراه با مصرف محدود کالری تغذیه شوند، جلوگیری شود. رژیم غذایی کم چرب به تنهایی برای جلوگیری از این تغییرات کافی نبود.”

محققان همچنین دریافتند که ورزش به طور قابل ملاحظه ای کمتر از میزان کالری در پیشگیری از این تغییرات موثر است، اگر چه کار توسط دیگران نشان می دهد که ورزش با کاهش خطر ابتلا به بیماری های دیگر همراه است.

Eggen اشاره می کند که هنوز کارهای زیادی برای فهم معنای این یافته ها وجود دارد. در مطالعه خود، موش تنها در طول زندگی خود تنها نوع رژیم غذایی را به خود اختصاص دادند. هنوز مشخص نیست که چگونه تغییر بین رژیم غذایی این نتایج را تغییر می دهد. به عنوان مثال اینکه تغییر در یک رژیم غذایی کم چربی می تواند پیامدهای منفی رژیم غذایی با چربی زیاد و بدون محدودیت را از بین ببرد. مطالعات بیشتری برای تعیین اینکه این تغییرات مربوط به عملکرد شناختی موش است، مورد نیاز است.

“با این وجود، این داده ها نشان می دهد که در موش ها، میزان چربی یک رژیم غذایی، از لحاظ اثرات مضر پیری در مغز، و همچنین مصرف کالری، یک پارامتر مهم است.” Eggen می گوید: “تنها زمانی که میزان چربی و کالری مصرفی محدود است، تغییرات ناشی از پیری در میکروگلایین ممکن است مانع شود”.

منبع:

موارد ارائه شده توسط مرزها

بازنشر(Cite this article as):
دکتر دلارام رسولی مکرمی. تاپ نیوز: محدودیت کالری در ترکیب با رژیم کم چربی کمک می کند تا از مغز موش جلوگیری کند. آخرین ویرایش: اکتبر 2, 2018. https://psychology.e-teb.com/?post_type=post&p=4303

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *