مخالفت خانواده پسر با ازدواج و راه حل آن

نوشته شده برای at آوریل 16, 2022
170 0

مخالفت خانواده پسر با ازدواج و راه حل آن

مخالفت خانواده پسر با ازدواج مسئله است که بسیاری از زوجین با آن رو به رو می شوند، ممکن است شما با شرایطی مواجه شوید که دختری را برای ازدواج انتخاب می کنید اما خانواده با انتخاب شما  مخالف باشند، در این حالت تنش های میان شما و خانواده تان به وجود می آید که می تواند باعث درگیری میان شما شود.

بسیاری از خانواده به دلیل عدم اعتماد به انتخاب شما، مخالف ازدواج تان هستند، آن ها گمان می کنند که انتخاب همسر باید توسط خودشان انجام شود زیرا آن ها با تجربه تر هستند.

در صورتی که از انگیزه ازدواج تان مطمئن هستید بهترین راه این است که به صورت منطقی با خانواده تان صحبت کنید، هم چنین می توانید از مشاوره قبل از ازدواج کمک بگیرید تا در این زمینه شما را یاری کند تا بتوانید ازدواج موفقی داشته باشید و نگرانی های خانواده تان کاهش یابد.

دلایل مخالفت خانواده پسر با ازدواج او

مخالفت خانواده با ازدواج پسرشان دلایل مختلفی دارد، والدین تصور می کنند که خودشان می توانند دختر بهتری را برای فرزندشان انتخاب کنند و مصلحت فرزندشان را بهتر می دانند. پدر و مادر فکر می کنند که هنوز فرزندشان به بلوغ عاطفی و فکری کافی برای ازدواج نرسیده اند و نمی توانند انتخاب درستی داشته باشند.

  1. نارضایتی از دختر منتخب پسر

برخی از خانواده ها اساسا با دختری که پسرشان برای ازدواج انتخاب کرده است مخالف می باشند و آن ها گمان می کنند که خودشان باید برای او، همسری را انتخاب کنند. در حقیقت این خانواده ها به مشورت دادن پسرشان و عدم تائید  دختری که او بر می گزیند قانع نمی باشند و می خواهند خودشان مستقیم برای همسرشان تصمیم بگیرند.

مشکل این جاست که خانواده ها به جای این که به دنبال همسر مناسب برای پسرشان باشند بیشتر به دنبال عروسی مناسب برای خودشان هستند که بتوانند به او افتخار کنند و از نظر آن ها برای پسرشان مناسب باشد.

  1. هراس خانواده از جدایی و مستقل شدن فرزند از خانواده

این خانواده ها ترجیح می دهند که پسرشان فعلا ازدواج نکنند، پسری که در خانواده نقش پدر و پشتیبان را دارد و اعضای خانواده به او وابستگی مالی دارند، نگرانند که با ازدواجش منجر به از دست دادن تکیه گاهشان شود و این مسئله بسیار برای آن ها نگران کننده می باشد.

هم چنین ممکن است مادر به پسرش بسیار وابسته باشد و عروس را به عنوان رقیبی برای خود در نظر بگیرد، دلیل دیگری که ممکن است خانواده ها مانع ازدواج پسرشان شوند شک در توانایی پسر برای اداره کردن زندگی می باشد.

در این حالت خانواده ها تصور می کنند که پسرشان به قدر کافی آگاه نیست و هنوز توانایی مالی اداره زندگی شان را ندارند و از پس زندگی بر نمی آید به همین دلیل از جدایی و مستقل شدن پسرشان می ترسند.

  1. در نظر داشتن دختری در دوستان و اطرافیان

در بعضی از موارد خانواده ها، دختر دیگری را در آشنایان برای پسرشان پسندیده اند و به همین دلیل با انتخاب پسرشان مخالف هستند و دوست دارند پسرشان با دختری که آن ها انتخاب کرده اند ازدواج کند به همین دلیل راضی به ازدواج پسرشان با دختری که خودش به عنوان همسر انتخاب کرده است نمی شوند.

نحوه مخالفت خانواده با ازدواج پسر

مخالفت خانواده پسر با ازدواج او، از زمان های قدیم تاکنون وجود داشته است، در ابتدای کار خانواده ها مخالفتشان را نشان می دهند و زمانی که دختر مورد علاقه پسرشان را می بینند مخالفتشان را علنی می کنند و شروع به کارشکنی می نمایند.

در برخی از مواقع والدین حرفی می زنند که پسرشان را بر سر دوراهی قرار می دهند، به عنوان مثال به او می گویند مطمئنی که بهتر از او انتخاب نمی کنی؟ یا می گویند خودت انتخاب کردی و اگر اتفاقی افتاد دیگه به ما ربطی ندارد.

به این ترتیب به طور غیرمستقیم مخالفتشان را نشان می دهند و اگر بخواهند شدیدتر مخالفت کنند به قطع رابطه و عدم حمایت مالی می پردازند.

در مقابل مخالفت خانواده ها چه کار کنیم؟

نکته اصلی که در زمان مخالفت خانواده با ازدواج باید بدانید این است که هر مخالفتی به معنی سوء نیت نمی باشد.

بر اساس مطالبی که بیان شد مشکل اصلی مخالفت خانواده پسر با ازدواج به دلیل عدم اطمینان خانواده ها به صلاحیت پسرشان برای انتخاب شخص مناسب است. به همین دلیل باید روی معیارهای ازدواج تان دقت کنید و معیارهای انتخاب همسر را برای خود و همسر آینده تان یک بار دیگر مرور نمایید.

 

داشتن ملاک و معیار اولین قدم برای دفاع از شخص مورد نظر می باشد و توجه داشته باشید که نقش خانواده ها در ازدواج بسیار مهم است و قبل و بعد از ازدواج تاثیر بسیاری بر روی زندگی تان دارد پس سعی کنید آن ها را نادیده نگیرید.

دوستی های قبل از ازدواج باعث وابستگی می شود و نقش بسیاری در شکل گیری عاطفی دارد به همین دلیل در چنین ازدواج هایی بیشتر برای انتخاب همسر دقت به خرج دهید.

پیشنهاد مشاور به شما: با مردان خسیس چگونه رفتار کنیم؟

توجه داشته باشید که مخالفت و دخالت والدین در امر ازدواج برای بسیاری از افراد پیش می آید.

به همین دلیل به جای لجبازی سعی کنید در مورد فردی که پسندیده اید با والدین تان به صورت منطقی مشورت کنید و آن ها را برای دیدن او ترغیب نمایید، زیرا دیده ها با شنیده ها بسیار متفاوت است و ممکن است با دیدن طرف مورد نظرتان، نظرشان عوض شد و دختری که به عنوان همسر انتخاب کرده اید را قبول کنند.

تاثیر خدمات روانشناسی بر مخالفت خانواده پسر با ازدواج

مخالفت خانواده ها با ازدواج در برخی از مواقع صحیح و در برخی از مواقع اشتباه می باشد، به همین دلیل باید دلایل مخالفت خانواده ها مورد بررسی قرار گیرد و گامی در جهت حل این مشکل صورت گیرد.

در صورتی که خانواده مخالف شدید داشتند می توانید از مشاوره روانشناسی کمک بگیرید تا از شک و تردیدها رهایی یابید و اختلاف های خانوادگی شما کاهش یابد.

کمک گرفتن از مشاور بسیار مفید می باشد و شما را یاری می کند تا به بهترین نحو با خانواده خود برخورد کنید و تمایل و رضایت قلبی آن ها را برای ازدواج به دست آورید. در این راستا مرکز مشاوره ستاره ایرانیان خدماتی را به صورت حضوری و تلفنی ارائه می دهد.

منبع : مخالفت خانواده پسر با ازدواج و راه حل آن

بازنشر(Cite this article as):
دکتر ندا. تاپ نیوز: مخالفت خانواده پسر با ازدواج و راه حل آن. آخرین ویرایش: آوریل 16, 2022. https://psychology.e-teb.com/?post_type=post&p=8913

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *