مدیریت اختلال دوقطبی و کار

مدیریت اختلال دوقطبی و کار

1369 0

بررسی اجمالی

اختلال دوقطبی بیماری روانی است که می تواند تغییرات شدیدی در حالت روحی ایجاد کند.

افراد مبتلا به اختلال دوقطبی می توانند از حالت های بلند ( مانیا و هیپومیا ) به حالت خفیف ( افسردگی ) برسند . این تغییرات خلق، همراه با سایر علائم اختلال دوقطبی ، می تواند مجموعه ای از چالش های منحصر به فرد در زندگی شخصی و اجتماعی فرد ایجاد کند.

اختلال دوقطبی و سایر شرایط سلامت روحی، ممکن است برای فرد برای پیدا کردن و نگهداری کار یا کار در محل کار دشوار باشد، به خصوص اگر علائم در حال حاضر بر عملکرد روزمره تاثیر می گذارد.

در یک نظرسنجی، 88 درصد از افراد مبتلا به اختلال دوقطبی یا افسردگی گفتند که وضعیت آنها بر عملکرد کار آنها تأثیر می گذارد. تقریبا 58 درصد آنها در خارج از منزل کار می کنند.

چالش های زیادی در ارتباط با اختلال دوقطبی و حفظ شغل وجود دارد. با این حال، کارشناسان می گویند که کار واقعا می تواند برای افراد مبتلا به اختلال دوقطبی مفید باشد.

کار می تواند به مردم حس ساختار، افسردگی را کاهش دهد و اعتماد به نفس را افزایش دهد. این ممکن است به بهبود کلی خلق و خوی شما کمک کند.

برای افراد مبتلا به اختلال دوقطبی بهترین مشاغل چیست؟

هیچ کس برای همه کارهای یک اندازه مناسب نیست. این نیز برای افراد مبتلا به اختلال دوقطبی درست است.

در عوض، افراد مبتلا به این وضعیت باید به دنبال کارهایی باشند که برای آنها به عنوان یک فرد مناسب باشد. در اینجا تصمیم گیری درباره نوع کاری که برای شما مناسب است در نظر بگیرید.

محیط کار چیست؟

آیا این شغل از شیوه زندگی شما حمایت می کند و به شما کمک می کند تا به عنوان یک فرد رشد کنید یا در شرایط استرس و ساعت های بی وقفه بیش از حد چالش برانگیز باشد؟

برای بسیاری از افراد مبتلا به اختلال دوقطبی، یک فضای کاری آرام می تواند به آنها کمک کند تا برنامه های منظم را نگهداری کنند که می تواند عملکرد کلی را بهبود بخشد.

برنامه چه زمانی دارد؟

کار نیمه وقت با یک برنامه سازگار می تواند برای افراد مبتلا به اختلال دوقطبی مفید باشد. همچنین می تواند در طول روز مفید باشد.

تغییرات شبانه یا شغل هایی که نیاز به برقراری تماس در شب دارند ممکن است یک ایده خوب نباشد زیرا خواب بسیار مهم است. حفظ الگوی نرمال خواب و بیداری می تواند با اختلال دوقطبی مفید باشد.

همکارانتان چه چیزی را دوست خواهند داشت؟

شغلی را انتخاب کنید که در آن همکارانتان با شما هماهنگی دارند و همچنین تعادل زندگی کاری و زندگی را در نظر می گیرند، زیرا این امر برای سلامتی و رفاه عمومی شما اهمیت دارد.

داشتن همکاران حمایتی نیز برای احساس درک و مقابله در شرایط استرس زا مفید است، بنابراین از کسانی که از شما حمایت می کنند، به دنبال آنها می گردید.

آیا در شغل خلاق هستند؟

بسیاری از افراد مبتلا به اختلال دوقطبی بهترین زمان برای کار آنها در جایی می باشد که خلاق هستند . این می تواند مفید باشد برای پیدا کردن یک کار که در آن شما می توانید خلاق در محل کار و یا یک کار باشید که به شما وقت آزاد کافی برای پروژه های خلاق به شما می دهد.

هنگامی که شما به این سوالات پاسخ دادید، باید کمی عمیق تر فکر کنید و سعی کنید خودتان را بهتر درک کنید تا بتوانید از شغلی که دوست دارید لذت ببرید.

فکر کنید در مورد شما:

منافع

نقاط قوت و توانایی

مهارت ها

صفات شخصیتی

ارزش های

سلامت جسمانی

محدودیت ها و موانع

هنگامی که انتخاب های شغلی تان را محدود می کنید، تحقیق حرفه ای بیشتری را در این زمینه انجام می دهید. شما می توانید به O * NET نگاه کنید تا بیشتر بدانید در مورد ویژگی های هر شغل، از جمله:

وظایف کاری

مهارت های مورد نیاز

آموزش و پرورش مورد نیاز است

مجوز یا گواهی لازم

ساعت کار معمولی

شرایط کار (خواسته های فیزیکی، محیط زیست و سطح استرس)

حقوق و مزایا

فرصت برای پیشبرد

چشم انداز اشتغال

اگر شما نمی توانید شغل مورد نظر خود را پیدا کنید، ممکن است بخواهید کسب و کارتان را شروع کنید. شما می توانید کار خود را ایجاد کنید و اگر شما برای دیگران کار می کنید ممکن است خلاقیت و انعطاف پذیری بیشتری پیدا کنید.

با این حال، در حال اجرا کسب و کار شما مجموعه ای از چالش های خود را دارد. اگر شما با اختلال دوقطبی زندگی می کنید بسته به آنچه که احساس می کنید نیاز دارید، ممکن است یک برنامه منظم ساختاری را ترجیح بدهید.

چگونه استرس مربوط به کار بر فردی مبتلا به اختلال دوقطبی تأثیر می گذارد؟

برخی از محیط های کاری می توانند غیر قابل پیش بینی، خواستار و دشوار باشند. همه اینها می توانند باعث ایجاد استرس شوند.

برای افراد مبتلا به اختلال دوقطبی، این استرس می تواند تاثیر منفی بر سلامت جسمی و روانی شما داشته باشد.

برای مدیریت استرس در کار:

اغلب و به طور مرتب از تعطیلات خودداری کنید، حتی اگر مطمئن نیستید که اگر به آن نیاز دارید

از تکنیک های آرام سازی مانند تنفس عمیق و مدیتیشن برای کاهش استرس خود استفاده کنید

گوش دادن به موسیقی آرامش بخش یا ضبط صداهای طبیعت

پیاده روی در اطراف بلوک در ناهار

اگر به کمک نیاز دارید، با شبکه پشتیبانی خود صحبت کنید

در صورت لزوم، وقت خود را برای انجام درمان صرف کنید

حفظ یک سبک زندگی سالم نیز می تواند به کاهش استرس کار کمک کند. ورزش منظم، سالم غذا بخورید، مقدار کافی  خواب داشته باشید، و مطمئن باشید که به برنامه درمان خود پایبند می باشید.

چه حقوق قانونی با فرد اختلال دوقطبی وجود دارد؟

به لحاظ قانونی، شما مجبور نیستید هر گونه اطلاعات بهداشتی خود را به کارفرمای خود بفرستید مگر اینکه شما دیگران را در معرض خطر قرار دهید.

در حالیکه مردم معمولا امروزه درباره بحث در مورد بیماری روحی بازتر هستند اما شرمنده می باشند. درست نیست، اما اگر افراد بدانند که شرایط روحی دارند، ممکن است افراد با شما بد رفتار کنند، و این ممکن است شامل افرادی باشد که با آنها کار می کنید.

از سوی دیگر، افراد زیادی هستند که درک شرایط بهداشت روان و چالش هایی را که می توانند در کار ایجاد کنند. به همین دلیل، در بعضی موارد ممکن است برای شما مفید باشد تا تشخیص دو قطبی خود را با رئیس و بخش منابع انسانی خود به اشتراک بگذارید.

اگر کسانی که با شما کار می کنند از شرایط شما آگاه هستند، ممکن است به احتمال زیاد شما را در راه هایی قرار دهند که استرس شما را کاهش می دهد و تجربه کار کلی شما را لذت بخش تر می کند.

هیچ کس نمی تواند شما را برای زندگی با اختلال دوقطبی در محل کار مورد تبعیض قرار دهد. این غیرقانونی است و اگر تصمیم گرفتید به کارفرمای خود درمورد وضعیت سلامتی خود بگویید، کارهای بهداشت روان و اتحاد ملی در زمینه بیماری روانی ، منابع لازم برای کمک به شما در این گفتگو را دارند.

حرکت به جلو

گاهی اوقات شما قادر به پیدا کردن یک کار عالی توسط خودتان خواهید بود اما اگر مشکل دارید، می توانید برای کمک به حرفه ای بسیار مفید باشد.

برخی از منابع رایگان و کم هزینه کمک می کند عبارتند از:

توانبخشی حرفه ای

مدرسه شما

دولت یا خدمات استخدامی

اگر شرایط سلامت روانی داشته باشید که عملکرد روزمره شما را مختل می کند، همیشه پیدا کردن کار آسان نیست، اما با تلاش بیشتر می توانید یک شغل مناسب را پیدا کنید.

این را در ذهن داشته باشید با حرکت شغلی خود به جلو بروید.

  • آیا می توانم با اختلال دوقطبی کار کنم؟ (nd) 
    disabilitybenefitscenter.org/disability-work/bipolar-disorder
  • لین CE. (nd) پیدا کردن کار که در هنگام اختلال دو قطبی انجام می شود. 
    ibpf.org/blog/finery-works-works-when-you-have-bipolar-disorder
  • سلامت در محل کار. (nd) 
    dbsalliance.org/site/PageServer؟pagename=education_brochures_wellness_at_work
پزشکی توسط Timothy J. Legg، PhD، PsyD، CRNP، ACRN، CPH در تاریخ 15 سپتامبر 2017 بررسی شده استنوشته شده توسط اریکا کیرینو
بازنشر(Cite this article as):
سارا نظری مقدم. تاپ نیوز: مدیریت اختلال دوقطبی و کار. آخرین ویرایش: آگوست 14, 2018. https://psychology.e-teb.com/?post_type=post&p=2372

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *