مطالعات در داخل بدن نشان می دهد که گره های ضعیف مغز نفوذ قوی در شبکه حافظه دارند

مطالعات در داخل بدن نشان می دهد که گره های ضعیف مغز نفوذ قوی در شبکه حافظه دارند

697 0

توانایی ما برای یادگیری، به یاد آوردن، حل مشکل و صحبت کردن، همه توابع شناختی مربوط به بخش های مختلف مغز ما هستند. اگر محققان بتوانند چگونگی ارتباط این قطعات مغز و تبادل اطلاعات با یکدیگر را شناسایی کنند، پزشکان و جراحان می توانند به بهتر شدن درک کنند که چگونه بیماری هایی مثل آلزایمر و سرطان مغز بر این توابع شناختی تاثیر می گذارد.

اکثر مطالعات شبیه سازی موجود نشان می دهد که بخش هایی از مغز با ارتباطات بالا، به اصطلاح “هاب ها” مهم تر از زمانی است که به چندین وظیفه شناختی مختلف می رسد. اما نتایج یک مطالعه اخیر و کمی در مطالعه in-vivo که فقط در Communications Communications منتشر شده نشان می دهد که هسته accumbens (NAc)  بخشی از مغز با اتصالات ضعیف و نقش غیر منتظره ای در افزایش شبکه حافظه دارد.

این مطالعه توسط گینو دل فرارو، پژوهشگر در موسسه لوویچ در کالج شهر نیویورک، با همکاری گروهی از محققان CCNY و گروهی از محققان Instituto de Neurosciencia در اسپانیا، به رهبری آندره مورنو، رهبری شد. دلرارو و تیم تجزیه و تحلیل نظری، مدل سازی و پیش بینی ها را ارائه دادند، در حالی که تیم اسپانیایی اعتبار سنجی in-vivo از پیش بینی ها را انجام داد.

هدف مطالعه این بود که مشخص شود که کدام مناطق مغز می تواند برای افزایش حافظه از طریق شناسایی گره های تاثیرگذار در شبکه مغز حافظه در سه ناحیه برای ادغام مغز: هیپوکامپ، قشر پیشونات و nucleum accumbens (NAc)، تحریک شود.

مطالعات قبلی مربوط به وظایف شناختی نشان داد که NAc در پایین جریان هیپوکامپ و قشر پرووناتال قرار دارد و بنابراین برای یکپارچگی مغز تأثیری ندارد. در واقع دل Ferraro و تیم ثابت کرد که برای شکل گیری حافظه، NAc بالادست و تاثیرگذار است.

نتایج تحقیقاتی که توسط CCNY انجام می شود، قابل توجه است، همانطور که روش شناسی مورد استفاده برای دستیابی به آنها است. دل فرارو می گوید: “اثرات حذف گره از یک شبکه با شبیه سازی ها، هم برای شبکه های مغز انسان و هم برای حیوانات مورد مطالعه قرار گرفته است، اما اعتبار سنجی مستقیم in-vivo نادر است. بنابراین تا این لحظه هیچ مشکلی وجود نداشت روشی برای پیش بینی اینکه گره ها برای یکپارچگی مغز ضروری هستند. ”

دل فرارو و تیم در حال حاضر با مرکز سرطان Memorial Sloan Kettering در نیویورک همکاری می کنند و تلاش می کنند تکنیک های مشابه را در افرادی که سرطان مغز در قسمت های زبان مغز دارند، اعمال کنند. آنها تلاش می کنند تا مشخص کنند که گره های ضروری برای تولید زبان، به طوری که اگر بیماران تحت عمل جراحی عصبی قرار گیرند، جراح می داند که قسمت هایی از مغز باید حفظ شود.

منبع:

موارد ارائه شده توسط کالج شهر نیویورک 

بازنشر(Cite this article as):
سارا نظری مقدم. تاپ نیوز: مطالعات در داخل بدن نشان می دهد که گره های ضعیف مغز نفوذ قوی در شبکه حافظه دارند. آخرین ویرایش: سپتامبر 11, 2018. https://psychology.e-teb.com/?post_type=post&p=3438

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *