مغزهای هوشمندانه بر روی نورونهای متصل به کم نور کار می کنند

مغزهای هوشمندانه بر روی نورونهای متصل به کم نور کار می کنند

537 0

فرد هوشمندتر، ارتباطات کمتری بین نورونها در قشر مغزی او وجود دارد. این نتیجه یک مطالعه انجام شده توسط دانشمندان علوم اعصاب در حال کار با دکتر Erhan Genç و کریستوف Fraenz در Ruhr-Universität Bochum است. این مطالعه با استفاده از یک روش خاص تصویر برداری از عصب شناسی انجام شده است که بینش در مورد سیم کشی مغز را در یک سطح ریز ساختاری ارائه می دهد.

با همکاران خود از دانشگاه نیومکزیکو در آلبوکرک، دانشگاه هومبولت برلین و موسسه تحقیقات بیومکانی و زیست محیطی لولیتس در آلبوکرک، تیم تحقیقاتی بیوپسیولوژی در بوخوم گزارش خود را در مجله Nature Communications در تاریخ 15 مه 2018 منتشر کرد.

اطلاعات توسط تعداد دندریت ها تعیین می شود

محققان مغز 259 مرد و زن را با استفاده از تصویربرداری پراکندگی و چگالی جهت گیری نوریت، مورد بررسی قرار دادند. این روش آنها را قادر می سازد مقدار دندریت ها در قشر مغزی را اندازه گیری کنند، یعنی گسترش دادن سلول های عصبی که سلول ها برای ارتباط با یکدیگر استفاده می کنند. علاوه بر این، تمام شرکت کنندگان یک آزمون IQ را تکمیل کردند. در نتیجه، محققان داده های جمع آوری شده را با هم ارتباط دادند و متوجه شدند که یک فرد هوشمندتر، دندریتهای کمتری در قشر مغزی دارند.

این تیم با استفاده از یک پایگاه داده مستقل در دسترس عمومی که برای پروژه Human Connectome کامپایل شده بود، این نتایج را در نمونه دوم حدود 500 نفر تأیید کرد.

قبلا نتایج متضاد توضیح داده شده است

یافته های جدید نتایج متضاد جمع آوری شده در تحقیقات هوشمند تا به امروز را توضیح می دهد. قبلا مشخص شد که افراد هوشمند تمایل دارند مغز بزرگتری داشته باشند. ارهان جنس می گوید: “فرض این است که مغز های بزرگتر حاوی نورون های بیشتری هستند و در نتیجه، دارای قدرت محاسباتی بیشتری هستند.” با این حال، مطالعات دیگر نشان داده اند که علیرغم تعداد بسیار زیاد نورون ها، مغز افراد هوشمند، در طول آزمایش IQ، فعالیت های عصبی کمتری را نسبت به مغز افراد هوشمند نشان می دهد.

“ارگان جنس” نتیجه می گیرد که “مغز هوشمند دارای اتصالات نورونی است اما در عین حال کارآمد است. بنابراین، آنها دارای عملکرد بالا روانی در فعالیت های نورونی پایین هستند.”

منبع:

موارد ارائه شده توسط روهر دانشگاه بوخوم 

بازنشر(Cite this article as):
سارا نظری مقدم. تاپ نیوز: مغزهای هوشمندانه بر روی نورونهای متصل به کم نور کار می کنند. آخرین ویرایش: سپتامبر 20, 2018. https://psychology.e-teb.com/?post_type=post&p=3843

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *