ناتوانی در دوران کودکی حساسیت به اعتیاد را از طریق پاسخ ایمنی افزایش می دهد

ناتوانی در دوران کودکی حساسیت به اعتیاد را از طریق پاسخ ایمنی افزایش می دهد

644 0

سختی دوران کودکی به طور دائم تغییر می دهد و سیستم ایمنی محیطی و مرکزی، افزایش حساسیت پاسخ ایمنی بدن به کوکائین، گزارش یک مطالعه توسط محققان در بنیاد IRCCS سانتا لوسیا و دانشگاه رم “لا ساپینزا،” ایتالیا می باشد.

این مطالعه که در روانپزشکی بیولوژیک منتشر شده است نشان داد که قرار گرفتن در معرض استرس روحی اجتماعی در اوایل زندگی، ساختار سلول های ایمنی و سیگنال های التهابی در موش ها را تغییر داد و منجر به افزایش رفتارهای جستجوی مواد مخدر شد. قرار گرفتن در معرض استرس زودهنگام روانی اجتماعی در موشها یا کودکی دشوار در انسان، پاسخ ایمنی به کوکائین را در بزرگسالی افزایش داده و مکانیسم مشترک در نقش پاسخ ایمنی را در اثر استرس زودرس زندگی بر حساسیت کوکائین در موش و انسان افزایش می دهد.

یافته ها توضیح می دهند که چرا 50 درصد از افرادی که در معرض سوء استفاده از کودکی هستند، مشکلات مربوط به اعتیاد را ایجاد می کنند. نتایج در موش و انسان نشان می دهد که در معرض دشواری در دوران کودکی باعث فعال شدن سیستم ایمنی بدن می شود که باعث تغییرات دائمی می شود که سیستم ایمنی را حساس می کند و حساسیت به اثرات کوکائین را در بزرگسالی افزایش می دهد.

“این مقاله نشان می دهد وجود درجه فوق العاده ای از تعامل بین سیستم های عصبی و سیستم ایمنی مربوط به تاثیر استرس زودهنگام بر خطر بعد برای سوء استفاده از کوکائین است. این هر دو تاثیر پیچیده استرس اولیه زود هنگام را نشان می دهد و نشان می دهد مکانیسم مربوط به ایمنی جان کریستال، MD، سردبیر روانپزشکی زیستی گفت: “برای کاهش خطرات اعتیاد پس از زایمان می باشد .”

پس از تحریک استرس روانی و اجتماعی در موش های 2 هفته ای با افشای آنها به یک مرد تهدید کننده، اولین نویسنده Luisa Lo Iacono، PhD، و همکارانش در بزرگسالی، سلول های ایمنی مغز را به نام microglia نامیدند. استرس زودرس اجتماعی، ساختار میکروگلاییا را در ناحیه تنگنال شکمی، یک ناحیه مغزی که برای سیستم پاداش و جستجوی مواد مخدر مهم است، و پاسخ میکروگلاییا به کوکائین را افزایش داد. در سیستم ایمنی محیطی، استرس زودهنگام اجتماعی، آزاد شدن مولکول های التهابی از سلول های سفید خون را افزایش داد که با قرار گرفتن در معرض کوکائین در مقایسه با موش های کنترل، بیشتر شد.

والریا کارولا (PhD) گفت: “به طور قابل ملاحظه ای، از نظر فارماکولوژیک این فعال سازی ایمنی در طول زندگی زودهنگام زندگی مانع توسعه حساسیت به کوکائین در بزرگسالی می شود.” موش هایی که آنتی بیوتیک دریافت کرده اند برای جلوگیری از فعال شدن سلول های ایمنی در هنگام استرس اجتماعی، تغییرات سلولی و رفتارهای جستجوی مواد مخدر را ندارند.

این مطالعه همچنین عملکرد سیستم ایمنی 38 معتاد کوکائین و 20 داوطلب سالم را مقایسه کرد. کسانی که سوء تغذیه دوران کودکی را تجربه کرده اند سطح بیان ژن های مهم برای عملکرد سیستم ایمنی را افزایش داده اند. و بالاترین سطح در معتادان کوکائین یافت شد که در دوران کودکی دچار مشکل بودند.

یافته ها به جمع آوری شواهدی از گروه تحقیقاتی برای اثرات منفی آسیب های زودرس بر رشد مغز افزوده می شود. دکتر کارول گفت: “کار ما یک بار دیگر تاکید می کند که اهمیت محیط عاطفی که در آن کودکان ما مطرح شده اند و چقدر یک محیط آرام و محرک می تواند آنها را با سلاح اضافی در برابر بیماری های روانپزشکی تامین کند.”

منبع داستان:

مواد ارائه شده توسط Elsevier 

بازنشر(Cite this article as):
دکتر دلارام رسولی مکرمی. تاپ نیوز: ناتوانی در دوران کودکی حساسیت به اعتیاد را از طریق پاسخ ایمنی افزایش می دهد. آخرین ویرایش: آگوست 27, 2018. https://psychology.e-teb.com/?post_type=post&p=2852

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *