سطوح آهن مغز ممکن است معلولیت های مولتیپل اسکلروز را پیش بینی کند

سطوح آهن مغز ممکن است معلولیت های مولتیپل اسکلروز را پیش بینی کند

603 0

بر اساس یک مطالعه منتشر شده در مجله Radiology ، یک تکنیک جدید MRI بسیار دقیق می تواند سطح آهن در مغز بیماران مبتلا به مولتیپل اسکلروزیس (MS) را کنترل و شناسایی افرادی را که در معرض خطر ابتلا به بیماری های فیزیکی هستند را شناسایی کند .

MS یک بیماری است که به سه عامل مهم سیستم عصبی مرکزی حمله می کند: نورون ها (فیبرهای عصبی) میلین (غلاف محافظ در اطراف نورون ها) و سلول های تولید کننده میلین. نشانه های رایج MS عبارتند از ضعف، اسپاسم و درد. این بیماری می تواند در بسیاری از بیماران پیشرفت کند و آنها را به شدت غیر فعال می کند. آتروفي مغز استاندارد پيشگيري از پيشرفت شناختي و فيزيکي در MS است، اما محدوديت دارد. دکتر رابرت زياديدينوف، MD، Ph.D.، استاديار مغز و اعصاب در دانشکده پزشکي و علوم پزشکي جاکوبز دانشگاه در Buffalo (UB) در بوفالو، نیویورک، او مدیر مرکز تجزیه و تحلیل عصبی Neuroimaging Buffalo در مدرسه Jacobs و مرکز تصویربرداری بیومدیکال در موسسه علوم بالینی و ترجمه است.

او گفت: “آتروفی مغزی مدت زیادی طول می کشد تا ببیند. “ما نیاز به یک معیار پیشین داریم که معلولیت مربوط به MS را توسعه دهیم.”

مطالعات MRI و غلظت آهن اخیرا به عنوان یک شاخص امیدوار کننده در تغییرات مغز همراه با پیشرفت MS ظهور کرده است. آهن برای عملکرد های مختلف سلولی در مغز، از جمله مولکولی از نورون ها حیاتی است و هر دو اضافه آهن و کمبود آهن می تواند مضر باشد.

دکتر Zivadinov گفت: “شناخته شده است که آهن در ساختارهای خاکستری در بیماران MS وجود دارد اما همچنین در ادبیات اخیر ما دیده شده است که در مناطقی وجود دارد که آهن را در مغز این بیماران پیدا کنیم.”

دکتر Zivadinov و همکارانش اخیرا آهن مغز را در افراد مبتلا به MS به مقادیر یک گروه کنترل سالم با استفاده از تکنیک پیشرفته MRI، به نام Mapping Sensitivity مقایسه کردند. منطقه مغزي با آهن بيشتر و حساسيت مغناطيسي بالايي دارد و فردي با آهن کمتر حساسيت کمتري دارد.

محققان روش های نقشه برداری را در 600 بیمار مبتلا به MS، از جمله 452 بیمار مبتلا به بیماری زودرس و 148 بیماری که پیشرفت کرده بودند، انجام دادند.

در مقایسه با 250 شرکت كنترل كننده سالم، بیماران مبتلا به MS در سطح گانگلیس پایه، گروهی از ساختارهای عمیق مغز كه در حركت هستند، دارای سطوح بالاتر آهن بودند. با این حال، بیماران MS سطح پایین تر آهن خود را در تالاموس، منطقه مغزی مهمی که کمک می کند تا ورودی های حسی را با استفاده از  ساختار مغز و نخاع، کمک کند. مقدار آهن پایین تر در تالاموس و محتوای آهن بالاتر در دیگر ساختارهای خاکستری عمیق افراد مبتلا به MS با طول مدت بیماری، درجه ناتوانی و پیشرفت بیماری همراه بود.

این ارتباط با ناتوانی بالینی حتی پس از تعدیل تغییرات در حجم مغز هر ساختار فرد ادامه یافت.

دکتر Zivadinov گفت: “در این گروه بزرگ از بیماران مبتلا به MS و کنترل های سالم ما برای اولین بار گزارش شده است که آهن در گانگلیون های پایه افزایش یافته اما در ساختارهای تالام کاهش می یابد.” “کاهش آهن یا افزایش ساختارهای مغز، پیش بینی مستقل از ناتوانی مربوط به MS است.”

دكتر زیدیفینوف می گوید: نتایج به نقش بالقوه ای برای تشخیص حساسیت کمی در آزمایشات بالینی داروهای جدید امیدوار هستند. درمان های فعلی شامل داروهای ضد التهاب باعث جلوگیری از پیشرفت بیماری های MS نمی شود.

دکتر حسین حسینیان گفت: “حساسیت یک نشانگر جالب تصویربرداری از شدت بیماری است که می تواند پیش بینی کند که بیماران در معرض خطر پیشرفت هستند.” “برای مقابله با تغییرات حساسیت می تواند بسیار مفید باشد”.

منبع داستان:

موارد ارائه شده توسط انجمن رادیولوژی آمریکای شمالی .

بازنشر(Cite this article as):
دکتر دلارام رسولی مکرمی. تاپ نیوز: سطوح آهن مغز ممکن است معلولیت های مولتیپل اسکلروز را پیش بینی کند. آخرین ویرایش: آگوست 27, 2018. https://psychology.e-teb.com/?post_type=post&p=2848

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *