مولتیپل اسکلروزیس

زیرمجموعه روان مولتیپل اسکلروزیس

528 0

محققان کلینیک Cleveland یک زیرمجموعه جدید از مولتیپل اسکلروزیس (MS) را کشف کرده اند، که درک درست تری از طبیعت فردی بیماری را نشان می دهد.

MS به عنوان یک بیماری ماده سفید مغز شناخته شده است، در حالی که سلول های ایمنی بدن، سلول های عصبی را از بین می برد. اعتقاد بر این است که تخریب میلین (به نام demyelination) مسئول مرگ سلول عصبی (نورون) است که منجر به ناتوانی برگشت پذیر در بیماران مبتلا به MS می شود.

با این حال، در یافته های جدید، یک تیم تحقیقاتی تحت رهبری بروس ترپپ، Ph.D.، برای اولین بار از یک نوع زیر مجموعه ای از بیماری است که مشخصه آن از دست دادن نورون است، البته بدون demyelination ماده سفید مغز می باشد. یافته های منتشر شده در نورولوژیست Lancet ، به طور بالقوه منجر به تشخیص و درمان های شخصی می شود. که این زیرمجموعه MS نامیده می شود. (MCMS)، از MS سنتی در MRI غیر قابل تشخیص بود. محققان دریافته اند که در MCMS، بخشی از نورون ها متورم می شوند و به نظر می رسد که ضایعات معمولی MS نشان دهنده از دست رفتن میلین می باشد. این بیماری تنها در بافت های پس از مرگ تشخیص داده شد.

یافته های این گروه از این مفهوم حمایت می کند که تولید عصبی و demyelination می تواند به طور مستقل در MS اتفاق بیفتد و نیاز به حساسیت بیشتری را در روش های تصویربرداری MRI برای ارزیابی پاتولوژی مغز در زمان واقعی و بررسی پاسخ درمان در بیماران مبتلا به این بیماری را برجسته تر می کند.

“این مطالعه یک عرصه جدید در تحقیقات MS باز می کند. این اولین بار است که شواهد پاتولوژیک ارائه می دهد که دژنرسانس عصبی می تواند بدون از بین رفتن مایلیم در مغز بیماران مبتلا به بیماری مایعات رخ دهد.” Trapp، موسسه تحقیقات لرن کلینیک گروه علوم اعصاب بیان می کند: “این اطلاعات نیاز به درمان ترکیبی برای جلوگیری از پیشرفت ناتوانی در MS دارد.”

در مطالعه بافت مغزی از 100 بیمار مبتلا به MS که مغز آنها را پس از مرگ اهدا کرد، محققان متوجه شدند که 12 مغز دیمیلیناسیون ماده سفید ندارند. آنها ویژگی های بافت میکروسکوپی را از مغز و نخاع 12 بیمار MCMS، 12 بیمار MS سنتی و همچنین افراد بدون بیماری عصبی مقایسه کردند. اگر چه MCMS و بیماران سنتی MS ضایعات معمولی MS در نخاع و قشر مغزی داشتند، تنها گروه دوم MS ضایعات مغزی داشتند.

علیرغم داشتن ضایعات معمولی MS در ماده سفید، مغز MCMS باعث کاهش تراکم نورونی و ضخامت قشر می شود که نشانه های انحطاط مغزی نیز در MS سنتی دیده می شود. بر خلاف باور قبلی، این مشاهدات نشان می دهد که از بین رفتن نورون می تواند به طور مستقل از کمپلژیک ماده سفید ایجاد شود.

“اهمیت این تحقیق دو برابر است. شناسایی این زیرتیپ جدید MS نشان می دهد نیاز به ایجاد استراتژی های حساس تر برای تشخیص درست و درک آسیب شناسی MCMS،” دانیل Ontaneda، MD، مدیر کل دانمارک اهدا شد مرکز درمان و تحقیقات کلینیک در  MS بیان می کند  “ما امیدواریم که این یافته ها به استراتژی های جدید درمان مناسب برای بیماران مبتلا به اشکال مختلف MS منجر شود.”

منبع داستان:

موارد ارائه شده توسط کلیولند کلینیک . توجه: محتوا را می توان برای سبک و طول ویرایش کرد.

بازنشر(Cite this article as):
دکتر دلارام رسولی مکرمی. تاپ نیوز: زیرمجموعه روان مولتیپل اسکلروزیس. آخرین ویرایش: آگوست 24, 2018. https://psychology.e-teb.com/?post_type=post&p=2668

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *