کلید مولکولی برای تاخیر در پیشرفت مولتیپل اسکلروزیس یافت می شود

670 0

مولتیپل اسکلروزیس یک بیماری خودایمنی است که یک ساختار شناخته شده به عنوان “غلاف میلین” را حمل و تخریب می کند و یکپارچگی آن برای عملکرد مغز و نخاع ضروری است.

درمان فعلی مولتیپل اسکلروز مبتنی بر مدولاسیون فعالیت سیستم ایمنی یا جلوگیری از دسترسی سلول های آن به سیستم عصبی مرکزی و آسیب رساندن به آن است. این درمان ها در مراحل اولیه بیماری موثر است، اما از پیشرفت و تضعیف عملکرد پیشرفته آنها جلوگیری نمی کند.

در طول مرحله پیشرفته بیماری، سلول های میکروگلالی در مغز، عامل اصلی التهاب مزمن ناشی از زخم های عصبی هستند. این سلولهای میکروگلالی، نگهبانان مغز هستند و زمانی که با هر آسیب یا عفونت مواجه می شوند، واکنش نشان می دهند. این واکنش، که در اصل مفید است، زمانی که طولانی مدت می شود، منجر به التهاب مزمن می گردد . این امر مضر می باشد و بیماری را تشدید می کند و باعث پیشرفت آن می شود.

ممکن است یک گیرنده شناخته شده به عنوان P2X4 موجود در سلول های microglial که پتانسیل ضد التهابی خود را به منظور کاهش آسیب در مولتیپل اسکلروزیس و بالاتر از همه، تشویق پاسخ های تعمیر بدن خود را تشخیص دهد.

این تجربیات تجربی با استفاده از مدل های حیوانی این بیماری انجام شد، به طوری که می توان کشف کرد که داروهایی که این گیرنده را فعال می کنند علائم را در طول فاز مزمن بیماری بهبود بخشیده است.

دکتر María Domercq از گروه علوم انسانی UPV / EHU و در مرکز تحقیقاتی ACHUCARRO برای تحقیق در Leioa (کشور باسک) کار می کند. “ما شاهد کشف کانال جدید از پیشرفت دارویی  برای درمان مرحله پیشرفته مولتیپل اسکلروزیس می باشیم و با آن می خواهیم درب جدیدی را برای بهبود کیفیت زندگی افرادی که مبتلا به مولتیپل اسکلروزیس هستند، باز کنیم.”

این مطالعه بلند پروازانه توسط یک گروه تحقیقاتی بین المللی و هماهنگی انجمن مستقل باسک، به طور خاص از Leioa، با پرسنل تحقیقاتی از مرکز تحقیقاتی ACHUCARRO، UPV / EHU، ciberNed و CICbiomaGUNE در همکاری با مشارکت فنی حرفه ای از دانشگاه هامبورگ در آلمان و دانشکده دینامیک فونکنکتلل در مونپلیه فرانسه صورت گرفته است.

منبع

Alazne Zabala, et al, 2018. P2X4 receptor controls microglia activation and favors remyelination in autoimmune encephalitis. EMBO Molecular Medicine, 2018; e8743 DOI: 10.15252/emmm.201708743

بازنشر(Cite this article as):
دکتر دلارام رسولی مکرمی. تاپ نیوز: کلید مولکولی برای تاخیر در پیشرفت مولتیپل اسکلروزیس یافت می شود. آخرین ویرایش: آگوست 13, 2018. https://psychology.e-teb.com/?post_type=post&p=2191

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *