تحقیقات می گوید که داروی مولتی اسکلروزیس، انقباض مغز را کاهش می دهد

تحقیقات می گوید که داروی مولتی اسکلروزیس، انقباض مغز را کاهش می دهد

634 0

یافته های یک کارآزمایی بالینی که بیش از 250 نفر مبتلا به مولتیپل اسکلروز پیشگیرانه (MS) نشان دادند، در مقایسه با دارونما در کاهش سرعت انقباض مغز، ایبویدالست بهتر بود. این مطالعه همچنین نشان داد که عوارض جانبی اصلی ibudilast در گوارش و سردرد است. این مطالعه توسط موسسه ملی اختلالات عصبی و سکته مغزی (NINDS)، بخشی از موسسه ملی بهداشت، و در مجله پزشکی نیوانگلند منتشر شد .

Walter J. Koroshetz، MD، مدیر NINDS، گفت: “این یافته ها چشم انداز امید را برای افراد مبتلا به نوعی از مولتیپل اسکلروزیس فراهم می کند که باعث ناتوانی طولانی مدت می شود، اما گزینه های درمان زیادی ندارد.”

رابرت جی فاکس، MD، یک متخصص مغز و اعصاب در کلینیک کلیولند در اوهایو، تیم تحقیقاتی را در سراسر 28 سایت بالینی در یک مطالعه تصویری مغز به منظور بررسی اینکه آیا ibudilast بهتر از پلاسبو در کاهش پیشرفت آتروفی مغز یا انقباض در بیماران با مولتیپل اسکلروز پیشرونده می باشد؟

در این مطالعه، 255 بیمار به طور تصادفی به مدت 10 هفته به مدت 10 ساعت در روز به مدت 10 هفته مصرف شدند. هر شش ماه، شرکت کنندگان تحت اسکن مغز MRI ​​قرار گرفتند. تیم دکتر فاکس انواع مختلفی از تکنیک های تجزیه و تحلیل در تصاویر MRI را برای ارزیابی تفاوت های تغییرات مغزی بین دو گروه مورد استفاده قرار داد.

این مطالعه نشان داد که ibudilast میزان آتروفی مغز را نسبت به پلاسبو کاهش می دهد. دکتر فاکس و همکارانش کشف کردند که اختلاف در انقباض مغز از 0009/0 واحد آتروفی در هر سال بین دو گروه وجود دارد که به حدود 2.5 میلی لیتر بافت مغزی تبدیل می شود. به عبارت دیگر، اگرچه هر دو گروه آتروفی داشتند، مغز بیماران در گروه دارونما در مقایسه با گروه ibudilast به طور متوسط ​​2.5 میلی لیتر بیشتر از دو سال کاهش یافت. کل مغز انسان بالغ حجمی حدود 1350 میلی لیتر دارد. با این حال، معلوم نیست که آیا این تفاوت بر علائم یا از دست دادن عملکرد تاثیر می گذارد.

اختلاف معنی داری بین گروه های تعدادی از بیماران که اثرات نامطلوب را گزارش کردند، تفاوت معنی داری نداشت. شایعترین عوارض جانبی مرتبط با ibudilast عبارت بودند از دستگاه گوارش، از جمله تهوع و اسهال، سردرد و افسردگی می باشد.

دکتر فاکس گفت: “نتایج محاکمه بسیار دلگرم کننده و اشاره به یک درمان بالقوه جدید برای کمک به افراد مبتلا به MS پیشرو است. “همچنین درک ما از تکنیک های تصویربرداری پیشرفته را افزایش داده است، به طوری که مطالعات آینده ممکن است نیاز به تعداد کمی از بیماران را داشته باشد که طی یک دوره کوتاهتر دنبال می شوند. این به افزایش کارایی تحقیقات بالینی منجر می شود. این روش های تصویربرداری نیز ممکن است برای یک میزبان سایر اختلالات عصبی باشد. ”

MS رخ می دهد زمانی که شکسته میلین، یک ماده سفید چربی پیچیده شده در اطراف آکسون، که رشته های طولانی است که حمل پیام از سلول های مغزی و بین آنها وجود دارد. هنگامی که میلین شروع به شکستن می کند، ارتباط بین سلول های مغزی کُند می شود، منجر به ضعف عضلانی و مشکلات حرکت، تعادل، احساس و بینایی می شود. MS می تواند عود کننده و مجدد باشد، که در آن علائم رخ می دهد و سپس برای هفته ها یا ماه ها ناپدید می شوند و سپس ممکن است دوباره یا پیشرفته، که با کاهش تدریجی عملکرد مشخص شده است.

مطالعه فعلی توسط برنامه NeuroNEXT، یک رویکرد نوآورانه به مطالعات بالینی عصبی پشتیبانی می شود که تلاش می کند مطالعات فاز 2 را ساده تر کند و آنها را موثرتر کند.

MediciNova داروی فعال و پلاسبو را اهدا کرد و کمتر از 10 درصد بودجه برای محاکمه در یک توافقنامه همکاری با NINDS فراهم کرد. MediciNova نیز نماینده در کمیته فرماندهی پروتکل بود. هیچ توافقنامه محرمانه ای میان نویسندگان دست نویس وجود نداشت.

پژوهش های آینده این است که آیا کاهش انقباض مغز باعث کاهش تفکر، راه رفتن و مشکلات دیگر در افراد مبتلا به MS می شود. علاوه بر این، مطالعات آینده بررسی خواهد کرد که آیا ibudilast کُند شدن پیشرفت ناتوانی در بیماران MS را کاهش می دهد.

منبع:

مواد ارائه شده توسط NIH / موسسه ملی اختلالات عصبی و سکته مغزی

بازنشر(Cite this article as):
سارا نظری مقدم. تاپ نیوز: تحقیقات می گوید که داروی مولتی اسکلروزیس، انقباض مغز را کاهش می دهد. آخرین ویرایش: سپتامبر 9, 2018. https://psychology.e-teb.com/?post_type=post&p=3372

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *