یک صورت فلکی از علائم ، اولین نشانه های قطعی مولتیپل اسکلروزیس است

یک صورت فلکی از علائم ، اولین نشانه های قطعی مولتیپل اسکلروزیس است

550 0

یک روانپزشک، بر اساس تحقیقات جدید دانشگاه بریتیش کلمبیا بیان می کند که در طی پنج سال قبل از اینکه افراد اولین علائم تشخیصی بالینی و تشخیصی مولتیپل اسکلروزیس (MS) را تشخیص دهند، آنها تا چهار برابر احتمال بیشتری برای درمان اختلالات سیستم عصبی مانند درد و یا مشکلات خواب هستند و 50 درصد احتمال بیشتری دارند. این مطالعه، بزرگترین تلاش برای نشان دادن علائم افراد قبل از اینکه آنها می دانند که MS دارند، می توانند پزشکان آن را تشخیص دهد  و در نتیجه شروع به درمان آن  به زودی انجام می شود، در نتیجه، احتمال آسیب به مغز و نخاع را کاهش می دهد.

MS نتیجه ای از سیستم ایمنی بدن حمله به میلین، مواد چرب است که عصاره عصبی و انتقال سریع سیگنال های الکتریکی را فراهم می کند. هنگامی که میلین آسیب می بیند، ارتباط بین مغز و سایر قسمت های بدن اختلال ایجاد می شود و منجر به مشکلات بینایی، ضعف عضلات، اختلال در تعادل و هماهنگی و اختلالات شناختی می شود.

از آنجا که علائم متغیر هستند، اغلب در ارتباط با اختلالات دیگر می تواند موقت باشد، تشخیص MS می تواند یک چالش باشد. تأیید بیماری معمولا توسط تصویربرداری رزونانس مغناطیسی (MRI)، آزمایش امواج عصبی یا بررسی مایع نخاعی انجام می شود.

کانادا یکی از بالاترین میزان MS در جهان است.

محققان تحت هدایت هلن ترملت، استاد بخش Neurology در UBC، پرونده های بهداشتی 14000 نفر مبتلا به مولتیپل اسکلروز BC، ساسکاچوان، مانیتوبا و نوا اسکوشیا را بین 1984 تا 2014 بررسی کردند و آنها را با پرونده های بهداشتی 67000 نفر بدون بیماری مقایسه کردند.

ترملت و همکارش پیشکسوت سابق José Wijnands دریافتند که فیبرومیالژیا، که شامل درد گسترده عضلانی اسکلتی است، بیش از سه برابر در افرادی که بعد از تشخیص MS تشخیص داده شده بودند، و سندرم روده تحریک پذیر تقریبا دو برابر معمول بود.

دو وضعیت دیگر که میزان قابل توجهی در افراد مبتلا به MS وجود دارد: سردردهای میگرنی و اختلالات خلقی و اضطراب که شامل افسردگی، اضطراب و اختلال دوقطبی هستند.

میزان بالاتری از این بیماری ها همچنین با استفاده از داروهای بیشتر برای اختلالات اسکلتی عضلانی، اختلالات سیستم عصبی و اختلالات دستگاه ادراری، همراه با داروهای ضد افسردگی و آنتیبیوتیک مطابقت دارد.

این مطالعه که در مجله مولتیپل اسکلروز منتشر شده است ، شواهد قطعی نشان می دهد که MS ممکن است پیش از علائم اولیه  شناخته شده به عنوان یک پروسترول که به عنوان “کلاسیک” تظاهرات بیماری در نظر گرفته نمی شود، مانند چشم تار و یا بی حسی یا ضعف در اندام ها به تازگی سال 2000، کتاب های درسی پزشکی تایید کردند که MS یک پیشرو هم ندارد.

“ترملت، یک استاد تحقیقاتی در کانادا در زمینه نوروپیدمیولوژی و مولتیپل اسکلروز و عضو این بیماری،” وجود چنین علائم هشدار دهنده برای بیماری آلزایمر و بیماری پارکینسون به خوبی پذیرفته شده است، اما مطالعات کمی در مورد یک الگوی مشابه برای MS وجود دارد. “ما اکنون باید به این پدیده عمیق بپردازیم، شاید با استفاده از تکنیک های داده کاوی، ما می خواهیم ببینیم که آیا الگوهای قابل تشخیصی مربوط به جنس، سن یا نوع “MS” که در نهایت توسعه می یابد وجود دارد؟”

منبع:

موارد ارائه شده توسط دانشگاه بریتیش کلمبیا. 

بازنشر(Cite this article as):
دکتر دلارام رسولی مکرمی. تاپ نیوز: یک صورت فلکی از علائم ، اولین نشانه های قطعی مولتیپل اسکلروزیس است. آخرین ویرایش: آگوست 30, 2018. https://psychology.e-teb.com/?post_type=post&p=2973

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *