نوجوانانی که رژیم غذایی با قند اشباع شده مصرف می کنند ممکن است مهارت های استرس کمتری را تجربه کنند

نوجوانانی که رژیم غذایی با قند اشباع شده مصرف می کنند ممکن است مهارت های استرس کمتری را تجربه کنند

655 0

یک مطالعه جدید منتشر شده در مجله Brain، Behavior و Immunity نشان می دهد که موش های سالم که رژیم غذایی با قند اشباع شده مصرف می کنند زمان بیشتری برای مقابله با استرس به عنوان بزرگسالان دارند. علاوه بر این، محققان دانشگاه لومیا لیندا در کالیفرنیا دریافتند که مناطقی از مغز که مسئولیت پاسخ ترس و استرس را بر عهده دارند، به این معنی است که افراد مبتلا به اختلالات استرس پس از سانحه (PTSD) را نشان می دهند.

“سال نوجوان یک زمان بسیار مهم برای رشد و تکامل مغزی، از جمله اینکه چگونه به خوبی (یا نه) با استرس به عنوان بزرگسال کنار آیند ، دکتر جانی فیگوئرا، استادیار، بخش فیزیولوژی، گروه علوم پایه و مرکز اختلالات بهداشتی و پزشکی مولکولی، دانشکده پزشکی دانشگاه لومیا لیندا گفت: “یافته های پژوهش پشتیبانی ما که تصمیمات زندگی ساخته شده در دوران بلوغ ،حتی آنهایی که به عنوان ساده به عنوان رژیم غذایی می توانند تفاوت بزرگی در توانایی ما برای غلبه بر هر روز چالش ایجاد کند.”

مطالعه “قرار گرفتن در معرض یک رژیم غذایی سالم در دوران نوجوانی منجر به بلوغ غیرطبیعی زیربناهای عصبی و رفتاری تحت تأثیر ترس و اضطراب می شود” بررسی تأثیر یک چربی رژیمی اشباع شده با چربی خون در توسعه مناطق مغزی که در پاسخ به ترس و استرس می باشد صورت گرفت. یافته های تحقیق نشان می دهد که مصرف رژیم غذایی سیری در طول نوجوانی تأثیر عمیقی بر مولفه های فیزیکی و پایدار ترس در موش بالغ دارد. به طور قابل توجهی، موش هایی که رژیم های چرب اشباع شده مصرف می کردند، اضطراب بیشتری داشتند، مشکلات مربوط به فرایندهای یادگیری وابسته و غیر وابسته و ناراحتی پاسخ تکان دهنده ای بود.

رفلکس های شروع شده که در حیوانات  آزمایش می شود، نقش برجسته ای در تحقیقات اضطراب و PTSD دارند. در این مطالعه، مصرف یک رژیم غذایی در دوران نوجوانی، انقراض خاطرات ترس را کاهش داد و یک اختلال عمده در افراد مبتلا به PTSD مشاهده شد. علاوه بر اینکه به درستی یادگیری ارتباطات ترس را نداشته باشد، موش هایی که در رژیم غذایی اشباع شده اند، سطح خطر را ارزیابی کرده اند. این نشان می دهد که چاقی و تغییرات متابولیکی مرتبط با آن ممکن است افراد را به آسیب شناسی مرتبط با PTSD سوق دهد.

محققان گزارش دادند که حیوانات در گروه تغذیه اشباع شده، تغییرات در ساختار مناطق مغزی مرتبط با PTSD، از جمله آمیگدال و قشر پیشانی را نشان دادند. به طور مشخص، این گروه متوجه شد که نیمکره چپ مغز به نظر می رسد بیشتر در معرض اثرات مصرف چربی اشباع  شده و تغییرات متابولیکی مرتبط با چاقی است. درک این که شبکه های عصبی که نوجوانان چاق را در معرض ابتلا به اضطراب و اختلالات مرتبط با استرس قرار می دهند، ممکن است به اهداف متابولیک کمک کند تا بار بیماری های روانی را در این جمعیت رو به رشد کاهش دهد.

فیگوروا گفت که این مطالعه دیگر سوالات را برای تحقیقات بیشتر باز می کند، از جمله تکرارپذیری در افراد انسانی و آیا تغییراتی که در ساختار مغز دیده می شود دائمی می باشد یا اینکه آیا می توان اثرات را تغییر داد. محدودیت های مطالعه عبارتند از عدم وضوح در مورد چگونگی رژیم غذایی اشباع شده با چربی در مغز بزرگسالان و اینکه آیا اثرات رژیم غذایی چاقی بر پاسخ ترس مربوط به کمبود در تثبیت حافظه ترس، بازیابی و بیان است.

منبع:

موارد ارائه شده توسط مرکز علوم بهداشتی ادوپنتی دانشگاه لومیا لیندا 

بازنشر(Cite this article as):
سارا نظری مقدم. تاپ نیوز: نوجوانانی که رژیم غذایی با قند اشباع شده مصرف می کنند ممکن است مهارت های استرس کمتری را تجربه کنند. آخرین ویرایش: سپتامبر 13, 2018. https://psychology.e-teb.com/?post_type=post&p=3557

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *