دختر به آهنگ گوش می دهد کاهش استرس با موسیقی

موسیقی استرس را کاهش می دهد و خلق و خو را بهبود می بخشد

104 0

در طول قرنطینه های همه گیر مانند COVID-19، گوش دادن به موسیقی می تواند سطح استرس را کاهش دهد. نتیجه این مطالعه چشم اندازهایی را برای مداخله مبتنی بر موسیقی برای کاهش استرس و اختلالات خلقی در زندگی روزمره باز می کند. چنین مداخله ای ساده، منعطف خواهد بود و می تواند با نیازهای افراد آسیب دیده سازگار شود.

کاهش استرس با موسیقی

شکایات روان تنی مانند درد، خستگی یا حالت تهوع که هیچ دلیل ارگانیکی برای آنها یافت نمی شود در جمعیت عمومی شایع است. در آلمان، شیوع مشکلات جزئی سلامت جسمانی بدون تشخیص پزشکی 81 درصد است و از هر پنج پاسخ‌دهنده (22 درصد) در این مطالعه نماینده، حتی مشکلات جدی سلامتی غیرقابل توضیحی داشته‌اند. 1 ] موسیقی برای بهبود اختلالات خلقی و کاهش استرس شناخته شده است. با این حال، شواهد علمی مربوطه عمدتاً از مطالعات آزمایشگاهی یا تنظیمات بالینی می‌آیند. 2 ]اکنون محققان دانشگاه وین تأثیرات موسیقی را در مراحل قرنطینه در اتریش و ایتالیا بر محیط روزمره مردم مطالعه کرده‌اند. 3 ]

مطالعه کوهورت شامل شرکت 711 جوان، 69.9٪ زن با میانگین سنی 27 سال (24.0-36.0 سال)، از آوریل تا مه 2020 در طول مراحل حبس مرتبط با همه‌گیری COVID-19 بود. این مطالعه از طریق یک برنامه دفتر خاطرات الکترونیکی روی تلفن همراه انجام شد که در آن به سؤالات مربوط به وضعیت فعلی سلامت، شکایات جسمی، سطح استرس و رفتار گوش دادن به موسیقی پنج بار در روز پاسخ داده می شد.

19641 مدخل شرکت کننده، از جمله 4677 مورد در مورد گوش دادن به موسیقی مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. سطح استرس در طول دوره های گوش دادن به موسیقی کاهش یافت. این اثر قوی نبود، با میانگین کاهش 8٪ در سطح فردی، اما به سطح معناداری آماری رسید ( 0.04 = p ). احساس استرس و عصبی بودن نیز در سطح فردی با مقادیر p بین 0.004 و 0.001 < کاهش یافت. خلق و خوی به ویژه زمانی که موسیقی به عنوان شادی آور تلقی می شد تقویت می شد.

از موسیقی می‌توان برای تعدیل احساسات استرس استفاده کرد، به‌ویژه در زمان‌های سخت روان‌شناختی مانند قرنطینه به دلیل یک بیماری همه‌گیر. به گفته نویسندگان، این یک مداخله ساده مکمل راهبردهای مقابله ای خواهد بود، اگرچه اثرات آن مشخص نیست و ممکن است مداخلات اضافی نشان داده شود.

منبع: مرکز تحقیقات دانشگاه وین

 

بازنشر(Cite this article as):
گروه محتوایی دکتر آزمندیان. تاپ نیوز: موسیقی استرس را کاهش می دهد و خلق و خو را بهبود می بخشد. آخرین ویرایش: ژانویه 28, 2023. https://psychology.e-teb.com/?post_type=post&p=12288

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *