درمان تابشی قلب رویکرد نوین انرژی درمانی

163 0

درمان تابشی قلب Radiant Heart Therapy ، که به عنوان فرآیند تابشی قلب نیز شناخته می‌شود، یک رویکرد انرژی درمانی است که برای کمک به افراد برای انجام فرآیند غم و اندوه با رسیدگی به عدم تعادل یا اختلال در جریان طبیعی انرژی در بدن طراحی شده است. 

درمان تابشی قلب از این باور سرچشمه می گیرد که فرد می تواند با برقراری ارتباط مجدد با حس عشق بی قید و شرط، هاله خود را مجدداً تأیید و پاک کند. یک درمانگر یا مشاور واجد شرایط ممکن است این نوع درمان را برای افرادی که برای هر نوع غم و اندوه، فقدان، ترومای جبران نشده یا نگرانی هایی که در نتیجه این مشکلات تجربه می شوند، به دنبال کمک هستند ، ارائه دهد.

تاریخ و توسعه

این رویکرد به درمان در نتیجه کار روان‌شناس شارون وش در روان‌درمانی جامع زاده شد . اعتقادات معنوی و مطالعات وش در سنت شفابخش بودایی او را در تأسیس مرکز پزشکی جامع در سال 1984 راهنمایی کرد. چاکرا به منظور توانمندسازی افراد برای دوست داشتن بی قید و شرط. او بر این باور بود که وقتی افرادی که با آنها کار می کرد بتوانند به این عشق بی قید و شرط برسند، علائم روانی و جسمی آنها کاهش می یابد و به آنها این امکان را می دهد که با وجود هر چالشی که با آن روبرو هستند، شادی بیشتری در زندگی روزمره خود بیابند.

وش تجربیات خود را با افرادی که به دنبال درمان از مرکز پزشکی کل نگر بودند گردآوری کرد تا کتاب The Radiant Heart: Healing the Heart, Healing the Soul را بنویسد که در سال 1995 منتشر شد. چاکرا به عنوان مرکز عشق بی قید و شرط و اعتقاد به اینکه هر فرد دارای هاله یا حضور معنوی است که انرژی حباب مانندی را در اطراف فرد ایجاد می کند و می تواند تحت تأثیر آسیب ها و چالش های زندگی قرار گیرد.

درمان تابشی قلب چگونه کار می کند؟

ایده اصلی که قلب درمانی تابشی بر اساس آن بنا شده است، مفهوم بودایی چاکرای قلب یا این باور است که قلب مرکز عشق و شفقت بی قید و شرط در بدن است. زمانی که افراد دچار اختلالاتی در زندگی یا عدم تعادل می شوند که جریان انرژی در بدن را مختل می کند، قلب منبع زندگی در نظر گرفته می شود. سپس مسیری به سوی هماهنگی و شفا است.

در طول فرآیند درمان، درمانگر فرد را از طریق یک سری جملات تأییدکننده راهنمایی می‌کند و در عین حال او را تشویق می‌کند تا آزادانه در تکنیک‌هایی مانند مدیتیشن ، تنفس ، یا گفتار درمانی شرکت کند. درمانگر از طریق استفاده از این عبارات تأییدکننده به فرد کمک می‌کند تا هرگونه انتقاد از خود را که ممکن است در حین انجام درمان ایجاد شود را رد کند تا به جملات تأکیدی اجازه دهد بر هر گونه قضاوتی درباره خود غلبه کنند. از طریق این فرآیند، فرد ممکن است بتواند حس واقعی آرامش درونی، توافق و محبت خود را شناسایی کند و همچنین ممکن است بتواند با خود واقعی که طرفداران این رویکرد معتقدند از قلب تابش می‌کند، دوباره ارتباط برقرار کند.

هنگامی که خود واقعی کشف شد، درمانگر اغلب قادر است به فرد کمک کند تا خود را به منبعی از قدرت و عشق متصل کند. گاهی اوقات، افراد ممکن است برای تشخیص خود به عنوان شایسته عشق تلاش کنند و این اغلب می تواند به ایجاد علائم روانی، عاطفی و حتی فیزیکی کمک کند. این رویکرد می تواند به افراد کمک کند تا یاد بگیرند که چگونه عشق را در آغوش بگیرند و آن را به سمت خود برگردانند تا انرژی غم و اندوه و سایر دردهای عاطفی را رها کنند.

آموزش و صدور گواهینامه

Wesch به تمرین قلب تابشی درمانی ادامه می دهد و همچنین به پزشکان در این رویکرد با نام پزشکان شفابخش قلب تابشی گواهی می دهد. او به سراسر کشور سفر می‌کند تا آموزش و کارگاه‌هایی را برای درمانگران علاقه‌مند به روش درمانی ارائه دهد و همچنین آموزش‌هایی را در مورد تکنیک تولد نوزادان درخشان ارائه می‌دهد. شرکت در کارگاه یا جلسه آموزشی شفابخش قلب تابشی در حال حاضر تنها راه برای دریافت گواهینامه در این عمل است.

چگونه درمان تابشی قلب می تواند کمک کند؟

این روش برای کار با افرادی ایجاد شد که در حال گذراندن فرآیند غم و اندوه هستند، که به طور بالقوه در عملکرد فیزیکی، ذهنی، عاطفی و معنوی فرد تداخل دارد. درمان قلب تابشی را می‌توان برای همه انواع غم و اندوه به کار برد، خواه یک فرد در حال غم از دست دادن عزیزی باشد تا یک تغییر بزرگ زندگی را پشت سر بگذارد و غمگین باشد، پشیمان شود، یا در غیر این صورت با واقعیت‌ها و تغییرات جدید سازگار شود.

این رویکرد همچنین ممکن است در درمان افرادی که افسردگی و عزت نفس پایین را تجربه می‌کنند ، به‌ویژه زمانی که این نگرانی‌ها به دلیل ضررهای مکرر یا موارد حل‌نشده تروما باشد، به کار رود. این روش همچنین برای تسهیل ارتباط مثبت در زوج‌هایی که از کودکی انتظار دارند استفاده می‌شود تا به آنها کمک کند تا عواطف و احساسات خود را بهتر بیان کنند و در نتیجه برای آمدن نوزاد آماده شوند.

درمان تابشی قلب که به عنوان یک رویکرد فردی یا گروهی برای درمان ارائه می‌شود، می‌تواند شامل هر تعدادی از تکنیک‌ها، مدیتیشن، یوگا، تنفس، هنرهای خلاقانه و گفتار درمانی در میان آنها باشد.

محدودیت ها و نگرانی ها

اثربخشی درمان تابشی قلب در حال حاضر از طریق شواهد تجربی پشتیبانی نمی شود . در درون شبکه‌های درمانگرانی که از اثربخشی شیوه‌های شفابخش شرقی استفاده می‌کنند و از آن حمایت می‌کنند، این عمل به رسمیت شناخته شده و پذیرفته شده است. با این حال، این یک رویکرد استاندارد برای درمان نیست که در اکثر شیوه‌های مبتنی بر غرب استفاده می‌شود، عمدتاً به این دلیل که حمایت علمی ندارد.

در اساس شفای بودایی، برخی از حمایت های علمی برای اثربخشی معنویت در ترویج شیوه های سلامتی در زندگی روزمره مردم وجود دارد. با این حال، این نیز یک محدودیت رویکرد است، زیرا یک فرد به طور معمول نیاز به یک سیستم اعتقاد معنوی دارد تا بتواند تکنیک ها را با ذهنی باز تجربه کند. در حالی که این محدودیت خود درمان نیست، جمعیتی را که رویکرد می‌تواند به آن برسد محدود می‌کند.

علاوه بر این، درمان تابشی قلب ممکن است در مورد افرادی که با بیماری های روانی جدی تری زندگی می کنند، تا زمانی که به سطحی از ثبات روانی نرسند که بتواند رشد خود و کشف درونی را امکان پذیر کند، موثر نباشد.

منابع: 

  1. مک آرتور، دی اس (2003). قلب درخشان: شفای قلب، شفای روح و تولد نوزادان درخشان.  مونستر، ایندیانا: مطبوعات قلب تابشی.
  2. استفاده از شفابخش قلب تابناک برای التیام غم و اندوه پس از از دست دادن نوزاد. (دوم). برگرفته از http://www.radianthearthealing.net
  3. APPPAH چیست؟ (دوم). برگرفته از https://birthpsychology.com/content/what-apppah
414
بازنشر(Cite this article as):
گروه محتوایی دکتر آزمندیان. تاپ نیوز: درمان تابشی قلب رویکرد نوین انرژی درمانی. آخرین ویرایش: ژوئن 29, 2022. https://psychology.e-teb.com/?post_type=post&p=10298

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *