غذا سرطان زا خطر کوشت قرمز

3 غذای سرطان زا | گوشت قرمز

146 0

با غذاهای سرطان زا آشنا شوید. این اولین بار نخواهد بود که می شنویم گوشت قرمز علاوه بر افزایش خطر ابتلا به دیابت نوع 2 یا بیماری های قلبی عروقی می تواند منجر به بیماری هایی مانند سرطان شود. در برخی موارد، مطالعات علمی بی‌نتیجه اما نسبتاً متناقض بوده‌اند. بر اساس این فرض، محققان دانشگاه سیچوان در چنگدو (چین) با هدف روشن کردن این موضوع و کشف اینکه چه رابطه‌ای وجود دارد، «بررسی مروری» را درباره «فراتحلیل‌هایی» که تاکنون وجود داشته است، انجام داده‌اند. بین گوشت قرمز و خطر سرطان است.

غذای سرطان زا

با استفاده از پایگاه‌های داده‌های Medline، Embase، Cochrane و Web of Science تا ژانویه 2021، محققین توانستند 72 متاآنالیز را شناسایی کنند که 20 پیامد منحصر به فرد را برای رابطه بین سرطان و گوشت قرمز و 19 پیامد منحصر به فرد را برای ارتباط بین سرطان در نظر می‌گرفت. و گوشت فرآوری شده همانطور که نتایج نشان می دهد، مصرف گوشت قرمز با افزایش خطر ابتلا به 9 نوع سرطان مرتبط است : سرطان مثانه، سرطان سینه، سرطان روده بزرگ، سرطان آندومتر، سرطان مری، سرطان معده، سرطان ریه، سرطان نازوفارنکس، سرطان غیر. -لنفوم هوچکین و مرگ و میر بالاتر سرطان به طور کلی.

قبل از پرداختن به نتایج این “بررسی بررسی ها”، لازم به ذکر است که گوشت قرمز منبع حیاتی مواد مغذی ضروری است و بخشی از رژیم غذایی منظم بسیاری از افراد است. در واقع، طبق داده‌های وزارت کشاورزی، شیلات و غذا، اسپانیایی‌ها در سال 2020 تقریباً 50 کیلوگرم گوشت برای هر نفر مصرف می‌کردند، اگرچه سازمان بهداشت جهانی (WHO) بیش از 21 کیلوگرم در سال را توصیه نمی‌کند.

3 فرضیه که غذای سرطان زا را توضیح می دهد

خطر ابتلا به سرطان مثانه، سرطان روده بزرگ، سرطان آندومتر، سرطان معده، سرطان پانکراس و لنفوم غیر هوچکین با مصرف 100 گرم گوشت قرمز در روز بین 11 تا 51 درصد افزایش می یابد . به نوبه خود، به ازای هر 50 گرم گوشت فرآوری شده در روز، خطر ابتلا به سرطان مثانه، سرطان روده بزرگ، سرطان معده، لنفوم غیر هوچکین و مرگ و میر ناشی از سرطان بین 8 تا 72 درصد افزایش می یابد.

همانطور که محققان توضیح می دهند، چندین فرضیه وجود دارد که می تواند این رابطه بین گوشت قرمز، گوشت فرآوری شده و خطر سرطان را توضیح دهد:

1. غذای سرطان زا در وهله اول، فرآیندهایی که گوشت تحت آن قرار می‌گیرد (فرآوری، نگهداری و پختن در دمای بالا) می‌تواند مواد سرطان‌زا مانند HCAs، PAHs، نیترات‌ها و سایر مواد تولید کند.

2. دوم، گوشت قرمز منبع اصلی آهن هِم است، در حالی که آهن معدنی عمدتاً از غذاهای گیاهی و مکمل های آهن به دست می آید. مطالعات قبلی دریافت زیاد آهن هِم از گوشت قرمز را با افزایش خطر ابتلا به سرطان از جمله سرطان کولورکتال، سرطان پانکراس و سرطان سینه مرتبط دانسته اند.

3. یکی دیگر از عوامل تاثیرگذار شاخص توده بدنی بالا و الگوهای غذایی ناسالم است. مصرف کم میوه و سبزیجات و مصرف زیاد چربی و کالری به طور کلی و همچنین نمک بیش از حد از گوشت فرآوری شده.

 

این اطلاعات در هیچ موردی جایگزین تشخیص یا تجویز پزشک نمی شود. در صورت بروز علائم، مراجعه به پزشک متخصص ضروری است و هرگز خوددرمانی نکنید.
بازنشر(Cite this article as):
گروه محتوایی دکتر آزمندیان. تاپ نیوز: 3 غذای سرطان زا | گوشت قرمز. آخرین ویرایش: فوریه 1, 2023. https://psychology.e-teb.com/?post_type=post&p=12304

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *