کلید درمان اولیه HIV برای جلوگیری از آتروفی مغزی

کلید درمان اولیه HIV برای جلوگیری از آتروفی مغزی

584 0
در حالی که ویروس نقص ایمنی بدن (اچ آی وی) از دهه 1990 تا حدود زیادی از اخبار خبری حذف شده است، در پایان سال 2016، 36.7 میلیون نفر مبتلا به این عفونت بودند و تنها 53 درصد آنها دسترسی به درمان داشتند. در یک مطالعه جدید، پیامدهای نورولوژیکی قرار گرفتن در معرض اچ آی وی بدون درمان ضد رتروویروسی تأثیر می گذارد.

دانشمندان مدتهاست که عفونت HIV باعث کاهش حجم و ضخامت قشر در برخی از مناطق مغز می شود، اما معلوم نیست زمانی که این تغییرات شروع می شوند و چه نقش درمان ضد رتروویروسی (CART) در جلوگیری یا تداوم پیشرفت آن نقش دارد. برای پاسخ دادن به این سؤالات، محققان موسسه عصبی مونترال و بیمارستان (Neuro) دانشگاه مک گیل در همکاری با محققان دانشگاه واشنگتن سنت لوئیس و دانشگاه ییل، داده های تصویربرداری رزونانس مغناطیسی (MRI) را از 65 بیمار در دانشگاه مورد بررسی قرار دادند از کالیفرنیا سان فرانسیسکو که کمتر از یک سال قبل آلوده شده بود.

آنها اطلاعات مربوط به MRI را با 19 شرکت کننده در معرض ویروس HIV و 16 بیمار مبتلا به HIV که حداقل سه سال به این ویروس آلوده بودند، مقایسه کردند. محققان دریافتند که مدت طولانی عفونت درمان نشده، بیشتر از دست دادن حجم و نازک شدن قشر در مناطق مختلف مغز است. پس از شروع درمان، زمان تغییر در این مناطق متوقف شد و ضخامت قشر در لبه جلویی و طولانی افزایش یافت.

این نتایج نیاز به تشخیص زودهنگام HIV و تحویل CART را در اسرع وقت برای جلوگیری از آسیب های عصبی تقویت می کند. عفونت HIV می تواند منجر به از دست دادن حافظه، زوال عقل در زندگی و مشکلات بینایی و بینایی شود. غربالگری اولیه و درمان ضد رتروویروسی می تواند این علائم را قبل از وقوع آن متوقف کند یا پیشرفت آنها را در بیمارانی که درمان سریع را دریافت نکرده اند، متوقف کند.

رایان سنفورد، کاندیدای دکترای “The Neuro” در آزمایشگاه لوئیس کالینز و نخستین مطالعه، می گوید: “مطالعات بیشتری در زمینه عود عروق ساختاری طولی انجام شده است، و هیچکدام از آنها از روش های مختلف آنالیز حساسیت در نمونه های نسبتا بزرگ استفاده نکرده اند. نویسنده. “یافته های مربوط به بیماری عصبی برای شروع درمان اولیه است و یک پیام امیدوار کننده برای افرادی که با HIV زندگی می کنند ارسال می کند که شروع و پیوستن به CART ممکن است مغز را از آسیب های بیشتر محافظت کند.”

این همچنین کمک می کند جستجو برای مکانیسم های احتمالی آسیب مغزی در این شرایط را متمرکز کند، که اشاره به آسیب هایی که عمدتا در طی عفونت های درمان نشده رخ می دهد. این باعث می شود که درمان های جدیدی متمرکز شوند تا به طور بالقوه تغییرات ساختاری مشاهده شده را متوقف کنند. “

منبع:

موارد ارائه شده توسط دانشگاه مک گیل 

بازنشر(Cite this article as):
سارا نظری مقدم. تاپ نیوز: کلید درمان اولیه HIV برای جلوگیری از آتروفی مغزی. آخرین ویرایش: سپتامبر 24, 2018. https://psychology.e-teb.com/?post_type=post&p=3989

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *