یک کانال یون در نور مغز بزرگسالان نورون های نوزاد و بالغ را تشخیص می دهد

یک کانال یون در نور مغز بزرگسالان نورون های نوزاد و بالغ را تشخیص می دهد

619 0

زگیل دندانی هیپوکامپ بخشی از مغز است که به ایجاد خاطرات کمک می کند. این نیز یکی از دو منطقه در مغز بزرگسال است که در آن نورون های جدید به طور مداوم تشکیل می شوند.

Gyrus دندانه بخشی از یک مدار است که سیگنال های الکتریکی را از ناحیه قشر مغز دریافت می کند که ورودی حسی و مکانی را از قسمت های دیگر مغز پردازش می کند. با ترکیب این اطلاعات حسی و فضایی، قارچ دندانه دار می تواند یک خاطره  منحصر به فرد از تجربه ایجاد کند.

عملکرد محاسباتی گریوس دندانه ای یک فعالیت عصبی ضعیف است. یعنی دندانه داران باید دارای مدارهای عصبی باشند که الکتریکی آرام باشند. این کار توسط مدارهای مهار کننده قوی و تحریک پذیری پایین نورون های اصلی دندانه دار، سلول های گرانول انجام می شود.

با این حال، سلول های گرانول نوزادان تحریک پذیری بالا را نشان می دهند که با رشد سلول ها ناپدید می شوند. اندکی در مورد مکانیسم هایی که باعث ایجاد تحریک پذیری کم در سلول های بالغ شده اند یا چگونگی تحریک پذیری سلول های گرانول نوزادان در طول زمان شناخته شده است.

در حال حاضر دانشگاه آلاباما در بیرمنگام با محققان Linda Overstreet-Wadiche، Ph.D. و Jacques Wadiche، Ph.D.، استادان در گروه بیماریهای نوروبیولوژی، نقش کلیدی برای سیگنالینگ واسطه G را دارند. بلوغ یک کانال یون در طول تمایز سلول های گرانول می باشد . نویسنده اول، خوزه کارلوس گونزالز، Ph.D.، یک عضو پس از دکترا در آزمایشگاه Overstreet-Wadiche است. مطالعه آنها در مجله علوم اعصاب منتشر شده است .

Overstreet-Wadiche گفت: “هدف ما این بود که ویژگی، بلوغ و منابع این مسیر سیگنالینگ را مشخص کنیم تا بتواند در آینده برای اهداف درمانی دستکاری شود.”

پروتئین AG یک سلول مولکولی داخل سلول است که به محرک های خارج سلولی پاسخ می دهد و پروتئین های G جزء تحقیقات برنده جایزه نوبل بوده است. کانال های یونی در غشای سلولی، دروازه ای است که می تواند باز شود تا یون ها بتوانند به سلول منتقل یا خارج شوند. شار یون ها جریان های الکتریکی را در سراسر غشاء سلولی ایجاد می کند تا انعطاف پذیری نورون های فردی را کنترل کند.

Overstreet-Wadiche و همکارانش دریافتند که سیگنالینگ پروتئین گیرنده G به دلیل تحریک پذیری سلول های گرانول کم است. آنها همچنین دریافتند که یک کانال پتاسیم به نام GIRK یا کانال پتاسیم بازسازی شده با پروتئین فعال، به طور مداوم در سلول های گرانول دندانی بالغ فعال است و این باعث می شود که نورون ها با کاهش پتانسیل غشای استراحت سلول، اثرات الکتروفیزیولوژیک مواجهه شوند.

محققان این تحقیق همچنین متوجه شدند که سلول های گرانول نوزادان، حدود 10 تا 12 روزگی، کانال های عملکردی GIRK ندارند. در حدود سه هفته، کانال های کاربردی GIRK شروع به ظاهر شدن می کنند و همچنین توسط سیگنالینگ پروتئین G توسط پروتئین گیرنده به نام گیرنده GABA B کنترل می شوند. GABA، یا اسید گاما آمینو بوتیریک، انتقال دهنده عصبی مهار کننده اصلی در پستانداران است. نورونهای مهارکننده GABA را آزاد می کنند و GABA سپس به گیرنده های نورونی هدف برای مهار مدارهای عصبی متصل می شود.

بنابراين، GIRK به نظر مي رسد تحريک پذيري سلولهاي گرانول دندانه بالغ را به دو روش کاهش مي دهد. اول از طریق مکانیزم ذاتی دائما فعال GIRK کانال که کاهش پتانسیل غشای استراحت و تحریک پذیری ذاتی است. دوم این است که با فعال شدن فازی سیگنالینگ GIRK ، این مهار توسط نورون های مهار کننده ای که GABA را در سیناپس سماتودندریتی با سلول های گرانول آزاد می کنند، انجام می شود. GABA از سیناپس به سلول گرانول دندانی عبور می کند و کانال های GIRK را از طریق سیگنالینگ GABA-B / G-protein دریافت می کند.

Interneurons مهار کننده ای که GABA را آزاد می کنند، به سه گروه تعلق دارند، که با بیان پروتئین های مختلف شناسایی می شوند. Overstreet-Wadiche و همکارانش این سوال را پرسیدند که کدام یک از زیرپروتئین های اینترنورون، سیناپس مهار کننده را با سلول های گرانول دندانی تشکیل می دهند تا مهار گیرنده B / GIRK فازیک را آغاز کنند. آنها دریافتند که interneurons بیان nNOS منبع اصلی مهار گیرنده GABA-B بودند. اینترنیرونها بیان SST اثر کمتری دارند و اینترنورونهای بیان کننده PV اثرات مهاری ندارند.

Overstreet-Wadiche گفت: “گریوس دندانه دار برای کنترل جریان فعالیت عصبی از طریق هیپوکمپ حیاتی است و این عملکرد غربالگری مهم است نه تنها برای عملکرد های شناختی طبیعی بلکه برای سرکوب فعالیت تشنج می باشد.”ما نشان داده ایم که چگونه یک مسیر سیگنال شناخته شده به طور خاص موجب سرکوب تحریک پذیری در این منطقه می شود و این به پرسش های قدیمی پاسخ داد که چرا این عصب ها در مقایسه با دیگر نورون ها چنین پتانسیل غشایی پایینی دارند.”

منبع داستان:

موارد ارائه شده توسط دانشگاه آلاباما در بیرمنگام.

بازنشر(Cite this article as):
دکتر دلارام رسولی مکرمی. تاپ نیوز: یک کانال یون در نور مغز بزرگسالان نورون های نوزاد و بالغ را تشخیص می دهد. آخرین ویرایش: آگوست 25, 2018. https://psychology.e-teb.com/?post_type=post&p=2768

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *