آلودگی هوا مرتبط با تغییرات مغزی و اختلال شناختی در کودکان است

آلودگی هوا مرتبط با تغییرات مغزی و اختلال شناختی در کودکان است

904 0

مطالعه جدیدی که در هلند انجام شده است ارتباط آلودگی هوا با مسکونی را در طول حیات جنین با اختلالات مغزی مرتبط می سازد که ممکن است باعث کاهش عملکرد شناختی در کودکان مدرسه شود. این مطالعه که در روانپزشکی بیولوژیک منتشر شده است ، گزارش می دهد که میزان آلودگی هوا در ارتباط با تغییرات مغزی زیر ایمنی محسوب می شود.

” متنیسا گوسنس، مدرس موسسه بهداشت جهانی بارسلونا (ISGlobal)، اسپانیا، مرکز حمایت از بنیاد “la Caixa” و مرکز پزشکی دانشگاه اراسموس، هلند بیان کرد: “ما اثرات توسعه مغز را در رابطه با ذرات ریز سطح فعلی اتحادیه اروپا مشاهده کردیم.” این یافته ها به مطالعات قبلی اضافه می کند که سطوح آلودگی قابل قبول را با سایر عوارض از جمله کاهش شناختی و رشد جنین مرتبط می کند. دکتر Guxens گفت: “بنابراین، ما نمی توانیم ایمنی سطح فعلی آلودگی هوا را در شهرها اثبات کنیم.”

قرار گرفتن در معرض ذرات ریز در طول زندگی جنین با لایه بیرونی مغز، که در آن قشر مغز نامیده می شود، در چندین منطقه مرتبط است. این مطالعه نشان داد که این اختلالات مغزی به بخشی از مشکل کنترل بازدارنده ، توانایی تنظیم خود ، کنترل قحطی ها و رفتارهای تحریک کننده  مربوط می شود که به مشکلات سلامت روان مانند رفتار اعتیادآور و اختلال توجه یا کمبود فعالیت مرتبط است.

این مطالعه از یک همگروه در جمعیت هلند استفاده کرد که زنان باردار را به ثبت رسانده و کودکان را از زندگی جنین دور می کند. دکتر Guxens و همکارانش در طول زندگی جنین 783 کودک، میزان آلودگی هوا را در خانه ارزیابی کردند. داده ها توسط کمپنی های نظارت بر آلودگی هوا جمع آوری شده و شامل دی اکسید نیتروژن (یک آلودگی هوا برجسته ناشی از مصرف سیگار و سیگار)، ذرات درشت و ذرات ریز است.

تصورات مغزی انجام شده در زمانی که کودکان بین 6 تا 10 ساله وجود داشته اند اختلالات در ضخامت قشر مغز منطقه pretonus و روستال وسط جلو فرونتال بوده است. با وجود رابطه بین این تغییرات ساختاری مغز و قرار گرفتن در معرض ذرات ریز، میانگین مساحت ذرات ریز در مطالعه بسیار پایین تر از حد مجاز فعلی تعیین شده که توسط اتحادیه اروپا بود و تنها 0.5 درصد از زنان باردار در این مطالعه در معرض سطح نا امن متوسط ​​مساحت دی اکسید نیتروژن بودند.

” جان کریستال، MD، سردبیر روانشناسی زیستی گفت: آلودگی هوا به صورتی آشکارا برای ریه ها، قلب و سایر اعضای بدن آسیب می رساند که اکثر ما هرگز آن را در مغز در حال رشد ندیده ایم. اما شاید ما باید از مطالعات سیگار کشیدن مادران یاد بگیریم که استنشاق سموم ممکن است اثرات پایدار بر رشد شناختی داشته باشد.

مغز جنین در دوران بارداری به خصوص در معرض آسیب پذیری است و هنوز سازوکارهایی را برای محافظت در برابر یا حذف سموم محیطی ایجاد نکرده است. یافته های این مطالعه نشان می دهد که قرار گرفتن در معرض سطوح حتی کمتر از ایمنی در نظر گرفته می تواند باعث آسیب دائمی مغز شود.

” دکتر گاکسنز گفت: با وجودی که خصوصیات بالینی فردی این یافته ها بر اساس مطالعات دیگر نمی تواند تعیین شود، تاخیر شناختی مشاهده شده در سن های اولیه می تواند پیامدهای قابل توجهی در دراز مدت داشته باشد مانند افزایش خطر ابتلا به اختلالات روانشناختی و موفقیت تحصیلی پایین، به ویژه اینکه همه موارد در معرض آن قرار گرفتند.”

منبع:

موارد ارائه شده توسط Elsevier 

بازنشر(Cite this article as):
سارا نظری مقدم. تاپ نیوز: آلودگی هوا مرتبط با تغییرات مغزی و اختلال شناختی در کودکان است. آخرین ویرایش: اکتبر 3, 2018. https://psychology.e-teb.com/?post_type=post&p=4331

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *