آیا 3 فشار خون بهتر از 1 است؟

آیا فشار خون 3 بهتر از 1 است؟

584 0

به گفته محققان، داروهای ترکیبی با دوزهای پایین ممکن است به برخی از بیماران کمک کند تا اهداف فشار خون را به راحتی برطرف کنند.

افرادی که یک دارو فشار خون مصرف می کنند ممکن است اهداف فشار خونشان را به طور موثرتری به ارمغان بیاورند، در صورتی که در عوض دوز پایین تر از سه دارو مصرف می کنند.

این بر اساس یک مطالعه جدید در مجله انجمن پزشکی آمریکا (JAMA) است . این تحقیق سوالات جدیدی را درباره چه نوع داروئی برای افرادی که فشارخون خفیف تا متوسط ​​دارند بهتر می کند.

” روث وبستر، محقق دانشگاه نیو ساوت ولز استرالیا، به Healthline گفت: تحقیق ما نشان داد که شما کنترل فشار خون را بهتر و سریع تر و با استفاده از داروهای فشار خون متعدد در دوزهای پایین تر به جای داروهای کم فشار خون با دوزهای بالاتر کنترل می کنید. محققان یک کارآزمایی بالینی تصادفی را انجام دادند که شامل 700 بیمار در سریلانکا با فشار خون بالا و شدید خفیف تا متوسط ​​بود.

شرکت کنندگان یا مصرف دارو یا مصرف روزانه دارو را هر روز هنگام شروع مطالعه مصرف می کنند.

وبستر شرکت کنندگان را به دو گروه تقسیم کرد.

یک گروه مراقبت معمولی خود را (یک دارو واحد یا بدون درمان) دریافت کرد و گروه دیگری نیز داروهای ترکیبی از سه دارو قرار داده شد.

داروهای ترکیبی شامل 20 میلی گرم (میلی گرم) تلmsartan، 2.5 میلی گرم آملودیپین و 5/12 میلی گرم کلترالیدون بود.

از شرکت کنندگان، 67 درصد از داروهای ترکیبی، 6 هفته پس از شروع درمان، فشار خونشان را به دست آوردند، در حالی که 43 درصد از گروه های دیگر در این گروه به اهداف خود رسیدند.

پس از شش ماه، 69 درصد از شرکت کنندگان در گروه قرص ترکیبی فشار خون خود را در مقایسه با 55 درصد در گروه مراقبت معمول به دست آوردند. Webster   اشاره کرد که قرص ترکیبی در همه گروه های بیمار مشابه بود.

داروهای ترکیبی

دکتر مارک داف هوفمن، دکتر گنگا اوگدگبه و دکتر مارک جافئه، در مقاله ای با عنوان “دکتر سه شنبه بیان کرد ” در مورد بیماران مبتلا به فشارخون به صورت دشوار کنترل شده است. این مطالعه متفاوت بود زیرا در افراد مبتلا به فشارخون خفیف تا متوسط ​​مشاهده شد. Webster اشاره کرد که دوز هر یک از داروها در قرص ترکیبی تقریبا نصف است.

“ما می دانیم حدود 80 درصد از اثربخشی دارو فشار خون در نیمه اول دوز است و ما همچنین می دانیم که اکثر افراد حداقل دو دارو برای کاهش فشار خون برای رسیدن به فشار خون هدف خود نیاز دارند.” Webster گفت: داروهای ترکیبی در حال حاضر در بازار موجود هستند و معمولا فقط برای افرادی که فشار خون کنترل نشده دارند و حداکثر دوز دارو را مصرف می کنند توصیه می شود.

Webster گفت: “اجزای واقعی دارو که مورد استفاده قرار می گیرند، به عنوان انتخابی برای استفاده از سه نیمی از قدرت برای کاهش فشار خون بهتر در درمان فشار خون بالا مهم نیستند.”

دکتر مایکل میلر، متخصص قلب از مدرسه پزشکی دانشگاه مریلند که وابسته به این تحقیق نیست، گفت: اداره غذا و داروی آمریکا (FDA) علاقه ای به تصویب قرص سه در یک با توجه به طرفین و اثرات و تعاملات دارویی ندارد. با این حال می تواند تغییر کند.

میلر به Healthline گفت: “کنترل فشار خون خوب برای کاهش خطر سکته مغزی، قلب و بیماری کلیه ضروری است.”

مداخلات شیوه زندگی نیز باید اجرا شود. این شامل محدود کردن مصرف سدیم به کمتر از 3/4 قاشق چای خوری نمک در روز است.

میلر گفت: “اگر بیش از یک دارو برای کنترل فشار خون به طور موثر مورد نیاز باشد، بیماران باید با ارائه دهندگان مراقبت های بهداشتی خود بحث کنند که آیا روش ترکیبی مناسب برای آنها مناسب است یا نه.”

افراد مبتلا به فشار خون باید قبل از تغییر رژیم خود با پزشکان خود صحبت کنند.

دکتر Regina S. Druz، متخصص قلب از نیویورک، گفت: اگر پاسخی به یک درمان با داروهای کاهش فشار خون وجود نداشته باشد، به خصوص با افزایش حداقل یک دوز، ممکن است تغییری در کلاس یا ترکیب داشته باشد.

او به Healthline گفت: “اصلاح شیوه زندگی باید همیشه مورد تأکید قرار گیرد.” “پس از همه، این سحر و جادو قرص ها است که ما را بهتر می کند، اما ما با مسئولیت سلامت خود را بهتر می کنیم.”

یک مسئله جهانی است

اگرچه این مطالعه در کشور با درآمد متوسط ​​بود، اما به دلیل فشار خون بالا، یک مسئله بهداشتی است.

وبستر گفت در ایالات متحده و استرالیا، بیماران هنوز تنها به میزان کنترل 40 تا 50 درصد می رسند.

موسسه او اکنون به استراتژی هایی برای به حداکثر رساندن نتایج مطالعه نگاه می کند.

این شامل در نظر گرفتن پذیرش رویکرد قرص ترکیبی با بیماران و پزشکان و نیز ارزیابی اثربخشی هزینه درمان ترکیبی است.

منبع:تاپ نیوز،1397

بازنشر(Cite this article as):
سارا نظری مقدم. تاپ نیوز: آیا فشار خون 3 بهتر از 1 است؟. آخرین ویرایش: آگوست 21, 2018. https://psychology.e-teb.com/?post_type=post&p=2543

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *