ارتباطات دوران کودکی پیشرفت مغز را تقویت می کند و از رفتارهای مضر حفاظت می کند

ارتباطات دوران کودکی پیشرفت مغز را تقویت می کند و از رفتارهای مضر حفاظت می کند

17936 0

با توجه به یک مطالعه جدید در روانپزشکی زیستی، کودکان با ارتباطات والدین بزرگ در اوایل نوجوانی، مصرف الکل در جوانان کمتر می باشد.

مطالعه 14 ساله که به دنبال شرکت کنندگان 11 تا 25 ساله بود، مشخص کرد که میزان ارتباطات بین والدین و کودکان، توسعه یک شبکه مغز را درگیر در پردازش پاداش ها و سایر محرک ها که به نوبه خود در مقابل محافظت از مصرف بیش از حد مواد غذایی، الکل و مواد مخدر می کند. به این ترتیب، ارتباط قوی والدین و کودک بر رفتارهای بهداشتی در بزرگسالی اثر می گذارد.

جان کریستال، MD، سردبیر روانپزشکی زیست شناسی گفت: “ممکن است این بدان معنا باشد که تعاملات اجتماعی بر اساس الگوهای سیم کشی مغز در نوجوانی تاثیر بگذارد .” وی افزود: “این به نقش بالقوه مهم تعاملات خانوادگی در توسعه مغز و ظهور رفتارهای ناسازگار در بزرگسالی اشاره دارد.”

این مطالعه که تحت رهبری کریستوفر هولمز دکترا و همکارانش از مرکز تحقیقات خانوادگی دانشگاه گرجستان بود، بر روی آفریقایی و آمریکایی های روستایی متمرکز شده است که یک جمعیت انسانی است که ممکن است در معرض خطر این رفتارهای سالمندی جوانان قرار گیرد. در سال 2001، تیم تحقیقاتی یک مطالعه طولی را در بر می گیرد که شامل خانواده های آفریقایی آمریکایی روستایی با یک کودک 11 ساله است. بین سالهای 11 و 13 ساله، شرکت کنندگان درباره تعاملات با والدین خود، از جمله فراوانی بحث و گفتگو، گزارش دادند.

هنگامی که شرکت کنندگان به سن 25 سالگی رسیدند، یک نمونه از 91 نفر از مطالعه بزرگتر استخدام شد تا شرکت کننده در یک جلسه تصویر برداری عصبی که فعالیت مغز را با استفاده از تصویربرداری رزونانس مغناطیسی عملکردی (fMRI) اندازه گیری کرد. به طور خاص، محققان از fMRI برای مطالعه یک شبکه از ارتباطات مغز به نام شبکۀ برجسته قدامی (ASN) استفاده کردند. شرکت کنندگان همچنین در مورد مصرف الکل مضر و خوردن عاطفی در 25 سالگی پاسخ دادند.

ارتباط بزرگ والدین و کودک در اوایل نوجوانی، اتصال بیشتر به ASN را در سن 25 سالگی پیش بینی کرد، که از این ایده حمایت می کند که والدین با کیفیت بالا برای توسعه مغز دراز مدت مهم است. به علاوه، اتصال به اینترنت با ASN به طور عمده همراه با مصرف پایین الکل مضر و مصرف عاطفی در سن 25 سالگی بود. یافته ها نشان می دهد ASN به عنوان مکانیسم مغز برای اینکه چگونه والدین در دوران کودکی بر رفتارهای بهداشتی در اوایل بزرگسالی تأثیر میگذارند.

آلن بارتون، متخصص نویسندۀ این مطالعه، گفت: “این یافته ها ارزش تلاش های پیشگیرانه و مداخله ای را که هدف والدین مهارت در دوران کودکی را هدف قرار می دهند به عنوان وسیله ای برای تقویت توسعه درازمدت انطباق عصبی شناخته شده برجسته می کند.”

منبع:

موارد ارائه شده توسط Elsevier 

بازنشر(Cite this article as):
سارا نظری مقدم. تاپ نیوز: ارتباطات دوران کودکی پیشرفت مغز را تقویت می کند و از رفتارهای مضر حفاظت می کند. آخرین ویرایش: سپتامبر 24, 2018. https://psychology.e-teb.com/?post_type=post&p=3993

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *