بمب اتمی بدن می تواند در برابر تومورهای مغزی محافظت کند

بمب اتمی بدن می تواند در برابر تومورهای مغزی محافظت کند

793 0

محققان کشف کرده اند که چگونه یک مولکول می تواند به جلوگیری از انواع خاصی از تومورهای مغزی با شناسایی و “خلع سلاح” پروتئین های مضر که باعث آن می شود. مطالعه خود را در مگس میوه، منتشر شده در مجله eLife شروع کردند که می تواند منجر به یک روش جدید درمان جدید برای تومورهای مغزی در آینده است.

بیشتر موجودات چند سلولی یک مسیر سیگنالینگ سلولی یک طرفه دارند که به نام نشانه گیری Notch است، که برای توسعه جنین بسیار مهم است. ایجاد صحیح و حفظ نشانه گیری Notch برای اطمینان از تعادل در تعداد سلول های بنیادی که در بدن و مغز رخ می دهد حیاتی است.

” نویسنده بو لی، دانشجوی دکتری در دانشگاه پکن، چین بیان کرد: غیر فعال کردن نشانه های Notch در پرونده های عصبی که سیگنال های آنها را به سلول های بنیادی عصبی می فرستد می تواند باعث ایجاد بیش از حد این سلول های بنیادی در مغز شود و این می تواند منجر به رشد تومور مغزی شود. با این حال، مکانیزم های مولکولی که مانع فعال سازی سیگنالینگ غلط غیرمعمول Notch و تصمیمات بالقوه مضر مربوط به سرنوشت سلول ها می شود هنوز معلوم نیست.

برای رسیدگی به این سوال، محققان آزمایشات ژنتیکی و بیوشیمیایی را برای مطالعه سلول های بنیادی به نام نوروبلاست ها در منطقه مغز کرم میوه ای انجام دادند. آنها به طور خاص در مجتمع پروتئین retromer، که پروتئین های محموله های خاص از اندوسوم (نوع محفظه غشایی داخل سلول) را به سطح سلول منتقل می کند، نگاه می کنند.

تجزیه و تحلیل آنها نشان داد که مجتمع Retromer قاچاق پروتکل Notch را در پیشگیری های عصبی تنظیم می کند. هنگامی که این مجموعه غیر فعال است، گیرنده های Notch به اشتباه فعال می شوند، پرولاسیون ها را به تعداد زیادی سلول های بنیادی عصبی تبدیل می کنند و خطر ابتلا به تومور مغزی را افزایش می دهند.

” شوییون وانگ، دانشجوی کارشناسی ارشد دانشگاه پکن، توضیح می دهد: ما دریافتیم که مقدار کافی پروتئین Notch باید در پروژکتورهای عصبی نابود شود تا مسیر سیگنالینگ بین این پروتئین ها و سلول های بنیادی عصبی را حفظ کند.”

“هنگامی که بیش از حد پروتئین Notch در تخمدان های عصبی نابود می شود، این به طور معمول توسط مجتمع Retromer شناخته می شود و به سرعت از انتوسوم داخل سلول منتقل می شود. اما هنگامی که مجتمع Retromer غیرفعال است، این پروتئین Notch به طور گسترده ای در اندوسوم و “غیرقابل پیش بینی” است.

این نتایج، باعث شد تیم به مدل پیشنهاد دهد که مجموعه مجتمع Retromer به عنوان یک نوع “بمب اتمی” به منظور بازیابی و خلع سلاح بالقوه مضر گیرنده های Notch ناقص فعال به موقع، جلوگیری از خطر تومور مغزی در این مسیر انجام دهند.

” نویسنده ی ارشد Yan Song، محقق اصلی در دانشگاه پکن می گوید: به رغم این یافته ها، ما اعتقاد داریم که تحقیقات بیشتری در مورد مکانیزم های نظارتی که تحت تأثیر Notch بایکسیون ضروری است، لازم است. “به طور خاص، درک عمیق تر در مورد چگونگی جلوگیری از غیرفعال بودن و فعال شدن سیگنالینگ Notch در پیشگیری های عصبی، می تواند به طور بالقوه روشی جدید برای درمان تومورهای مغزی در آینده ارائه دهد.”

منبع:

مواد ارائه شده توسط eLife

بازنشر(Cite this article as):
سارا نظری مقدم. تاپ نیوز: بمب اتمی بدن می تواند در برابر تومورهای مغزی محافظت کند. آخرین ویرایش: سپتامبر 7, 2018. https://psychology.e-teb.com/?post_type=post&p=3277

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *