بهره وری یک سال پس از آسیب مغزی

بهره وری یک سال پس از آسیب مغزی

564 0

محققان عوامل موثر بر فعالیت تولیدی را یک سال پس از آسیب مغزی آسیب دیده (TBI) بررسی کرده اند.

تیم تحقیقاتی که شامل محققان از هفت سیستم مدل TBI منطقه ای بود، اطلاعات مربوط به 706 افراد اسپانیایی را در پایگاه داده سیستم مدل TBI، که توسط موسسه ملی معلولیت، تحقیق مستقل زندگی و توانبخشی (NIDILRR) تامین می شود، مورد مطالعه قرار داد. آنها بر تأثیر تولد تأثیر گذاشتند، یعنی اینکه افرادی که به عنوان اسپانیایی شناخته شدند، بومی بودند (9/57٪ در ایالات متحده آمریکا متولد شدند) یا زاده های خارجی (1/42٪ از آمریکای مرکزی و جنوبی، کارائیب، اروپا و دیگران). آنها همچنین در خصوص ویژگی های مسکونی، از جمله میزان سخنرانان زبان خارجی در جوامع خود، مورد بررسی قرار گرفتند.

این مطالعه اطلاعات جدیدی را درمورد عوامل موثر بر بهره وری میان اسپانیایی های زاد و ولد خارجی با TBI کشف کرد. “برای این گروه، زندگی در یک منطقه با تعداد زیادی از سخنرانان خارجی زبان تأثیر مثبتی بر نتایج آنها داشته است،”  نویسنده اصلی آنتونی H. Lequerica، دکترا، اشاره کرد که چیزی نبود که ما انتظار داشتیم.” یک سال پس از آسیب مغزی آسیب دیده، هیسپانیک های خارجی در مناطقی که نسبتا زبانان خارجی زیادی زندگی می کنند 2.8 برابر بیشتر از فعالیت های تولیدی مانند فعالیت های اشتغال و داوطلبانه در مقایسه با افرادی که در مناطق زبان مادری هستند کمتر صحبت می کنند.

“این نشان دهنده اهمیت تحقیق در جوامع متنوع افراد مبتلا به TBI است. ترکیب پیچیده ای از عوامل موثر بر نتایج راهی است که ممکن است از فرهنگ اکثریت اصلی متمایز باشد”، دکتر Lequerica اعلام کرد. “این بر اهمیت دادن مداخلات به فرد با TBI تاکید می کند، یادگیری در مورد محله هایی که آنها در حال بازگشت هستند و این عوامل در نظر گرفته شده در پیوستگی مراقبت است”. دکتر Lequerica، محقق ارشد تحقیقاتی TBI در بنیاد Kessler، پژوهشگر سیستم مدل TBI شمال نیوجرسی است.

منبع

Anthony H. Lequerica, et al, 2018. Relationship Between Hispanic Nativity, Residential Environment, and Productive Activity Among Individuals With Traumatic Brain Injury. Journal of Head Trauma Rehabilitation; 1 DOI: 10.1097/HTR.0000000000000398

بازنشر(Cite this article as):
دکتر دلارام رسولی مکرمی. تاپ نیوز: بهره وری یک سال پس از آسیب مغزی. آخرین ویرایش: آگوست 10, 2018. https://psychology.e-teb.com/?post_type=post&p=1960

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *