تحول متمرکز برای سرطان مغز

تحول متمرکز برای سرطان مغز

665 0

مغز استخوان یکی از مهم ترین توابع بدن را کنترل می کند، از جمله ضربان قلب، تنفس، فشار خون و بلع. بنابراین رشد تومور در این بخش مغز دو برابر ویرانگر است. این رشد نه تنها می تواند عملکرد های حیاتی را مختل کند، بلکه فعالیت کردن در این زمینه بسیار خطرناک است، بسیاری از متخصصان پزشکی از این گزینه به عنوان یک گزینه استفاده نمی کنند.

تحقیقات جدید بین رشته ای در دانشگاه واشنگتن در سنت لوئیس راه را برای تحویل مواد مخدر به آن منطقه مغز، با استفاده از اقدامات غیرمخرب، تقویت شده توسط فن آوری جدید به اسم سونوگرافی متمرکز شده است.

این تحقیق از آزمایشگاه هنگ چن، استادیار مهندسی زیست پزشکی در دانشکده مهندسی و علوم کاربردی و استادیار انکولوژی رادیولوژی در دانشکده پزشکی دانشگاه واشنگتن است. چن یک راه جدیدی را در پیش گرفت که در آن اولتراسوند و عامل کنتراست آن، شامل حباب های کوچک، می تواند با اداره داخل بینی، به منظور هدایت یک داروی به مغز، متوقف شود.

این تحقیق که شامل استادانی از موسسه رادیولوژی Mallinckrodt و گروه کودکان در دانشکده پزشکی و همچنین گروه مهندسی انرژی و محیط زیست و شیمی در دانشکده مهندسی و علوم کاربردی بود، این هفته منتشر شد و در تاریخ 28 سپتامبر شماره مجله انتشار شده است .

این تکنیک ممکن است یک گام نزدیکتر به درمان بیماریهای مغز مانند گلیوما پونتین گسسته (DIPG)، یک سرطان مغز دوران کودکی با میزان بقاء 5 ساله دو درصد پایین، یک پیش آگهی نادر است که در طول درمان تغییر نکرده است. 40 سال گذشته (برای اضافه کردن دیدگاه، شایعترین سرطان دوران کودکی، لوسمی حاد لنفوبلاستیک، میزان بقاء پنج ساله نزدیک به 90 درصد است).

چن گفت: “هر ساله در ایالات متحده بیش از 300 مورد وجود دارد.”همه بیماری های اطفال نادر هستند؛ خوشبختانه، این حتی بیشتر نادر است، اما ما نمی توانیم تعداد را به این ترتیب بشمریم، چرا که برای بچه هایی که این بیماری و خانواده های آنها را دارند، آن ویرانگر است.”

تکنیک چن ترکیبی از UltraSound متمرکز با تحویل IntraNasal (FUSIN) است. تحویل داخل بینی به ویژگی های منحصر به فرد اعصاب بویایی و ترشح کننده کمک می کند. آنها می توانند نانوذرات را مستقیما به مغز منتقل کنند، از عبور خون مغزی و تحویل دارو در مغز مانع می شوند.

این قابلیت منحصر به فرد از تحویل داخل بینی در سال گذشته توسط همکاران رامش رالیا، دانشمند تحقیقاتی و پرامیم بیواس،  معاون رئیس بخش انرژی، مهندسی محیط زیست و شیمی و پروفسور لوسی و استنلی لپاتا در سال 2017، نشان داده شده است. انتشار در نشریات علمی می باشد.

هنگ گفت: “در ابتدا، حتی نمی توانستم باور کنم که این کار می تواند کار کند.” هنگ گفت که تحویل مواد مخدر به مغز و داخل بینی می باشد . “من فکر کردم مغز ما کاملا محافظت شده است، اما این اعصاب در واقع به طور مستقیم با مغز ارتباط برقرار کرده و دسترسی مستقیم به مغز را فراهم می کنند.”

در حالیکه تحویل داروهای مغزی بینی، قدمی بزرگ است، اما هنوز نمی توان یک دارو را به یک منطقه خاص هدایت کرد. تکنیک اولتراسوند هدف چن این مسئله را حل می کند.

هنگام انجام اسکن اولتراسوند، عامل کنتراست مورد استفاده برای برجسته کردن تصاویر از میکرو حباب ها تشکیل شده است. هنگامی که به جریان خون تزریق می شود، میکروبیبول ها مانند گلبول های قرمز عمل می کنند و بدن به عنوان پمپ های قلب عمل می کنند.

هنگامی که آنها به جایی که موج اولتراسوند متمرکز می شوند، آنها چیزی غیر عادی می شوند.

چن گفت: “آنها شروع به گسترش و قراردادن می کنند.” همانطور که آنها انجام می دهند، آنها به عنوان یک پمپ به رگ های خونی اطراف و همچنین فضای perivascular  فضای اطراف رگ های خونی عمل می کنند.

چن گفت: “رگ های خونی مانند رودخانه را در نظر بگیرید.” “روش معمول برای عرضه مواد مخدر این است که آنها را در رودخانه ریخته شود”. چن گفت: در قسمت های دیگر بدن، بانک های رودخانه کمی “نشتی” هستند، که اجازه می دهد داروها به داخل بافت های اطراف نفوذ کنند. اما مانع خون مغزی، که یک لایه محافظ در اطراف رگ های خونی مغز ایجاد می کند، از این نشت، به ویژه در مغز بیماران جوان مانند کسانی که دارای DIPG هستند جلوگیری می کند.

چن گفت، “ما در فضای پرایسکولار” دارو را از بینی به سمت خارج از رودخانه تحویل می دهیم. ”

سپس، هنگامی که سونوگرافی در مغز اعمال می شود، میکرو حباب ها شروع به گسترش و قرارداد می کنند. میکروبروکهای نوسان دهنده فشار و کشیدن، پمپاژ دارو به سمت مغز است. این روش همچنین مساله مسمومیت مواد مخدر را مورد توجه قرار می دهد .داروها به جای گردش در سراسر بدن به طور مستقیم به مغز منتقل می شوند. در همکاری با یونجیان لیو، استاد دانشکده رادیولوژی، و یوان چوان تای، استاد دانشکده رادیولوژی، چن از توموگرافی انتشار پوزیترون (PET scan) برای بررسی اینکه حداقل انباشت نانوذرات اعمال شده در داخل اعصاب در اعضای اصلی وجود دارد، از جمله ریه، کبد، طحال، کلیه و قلب.

تا کنون، آزمایشگاه چن با استفاده از تکنیک خود در موش ها برای تحویل نانوکیلرهای طلای ساخته شده توسط تیم رهبری لیو موفق بوده است.

“Dezhuang Ye، نویسنده اصلی مقاله، دانشجوی کارشناسی ارشد چن از گروه مهندسی مکانیک و علوم مواد، گفت:” گام بعدی نشان دادن کارآیی درمانی FUSIN در تحویل داروهای شیمی درمانی برای درمان DIPG است. ” این آزمایشگاه همچنین با Biswas همکاری کرده است تا یک دستگاه تحویل ناخالص اسفنجی جدید را برای توسعه تکنیک از موش به یک مدل حیوانی بزرگ توسعه دهد.

آزمایشگاه چن در این تحقیق با یوشاپ روبین اطفال اطفال، دكترای پزشكی، استاد كودكان دانشکده پزشکی مشغول به كار شد و بیماران را در بیمارستان های كودكان سنت لوئیس درمان می كرد. چن گفت: تیم امیدوار است نتایج این تحقیق را به آزمایشات بالینی برای کودکان مبتلا به DIPG ترجمه کند.

مشکلات پیش رو وجود دارد، اما چن معتقد است محققان باید در مورد حل یک مشکل دشوار به عنوان درمان DIPG به نوآوری ادامه دهند.

الهام بخش هدفمند

آزمایشگاه هنگ چن با جاشوا روبین، MD، PhD، استاد کودکان در دانشکده پزشکی در این تحقیق همکاری کرد. و همه اینها با یک زن و شوهر صحبت می کردند.

چن گفت: “کار من در این زمینه با گفتگو با او آغاز شد. او گفت:” وای، این یک روش عالی برای درمان این بیماری مرگبار است. ” بدون اینکه او را در این مسیر به من نشان دهد، احتمالا نمی دانستم این برنامه وجود داشته باشد.

“به همین دلیل من محیط دانشگاه واشنگتن و دانشکده مهندسی و علوم کاربردی را به طوری منحصر به فرد میبینم که فرصت بسیار خوبی برای کار با افرادی از پیشینه های مختلف فراهم می کند. من اجازه دادم محدوده پژوهش خود را گسترش دهم و بتوانم در مورد مسائل مربوط به بالینی کار کنم. ”

منبع:

موارد ارائه شده توسط دانشگاه واشنگتن در سنت لوئیس

بازنشر(Cite this article as):
سارا نظری مقدم. تاپ نیوز: تحول متمرکز برای سرطان مغز. آخرین ویرایش: سپتامبر 7, 2018. https://psychology.e-teb.com/?post_type=post&p=3281

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *