خروپف باعث آسیب عصبی و عضلانی و حتی ایجاد سموم در بدن می شود

خروپف باعث آسیب عصبی و عضلانی و حتی ایجاد سموم در بدن می شود

713 0

افرادی که خروپف می کنند ممکن است آسیب بافتی زیادی در اعصاب و عضلات قوز نرم داشته باشند. این موضوع به نوبه خود باعث ایجاد مشکلاتی در بلعیدن و کمک به توسعه آپنه خواب می شود. استراتژیهای درمان با هدف مداخله زودهنگام برای توقف خروپف ممکن است در درمان یا جلوگیری از رشد آپنه خواب مفید باشد. این یافته ها در یک رشته جدید در دانشگاه  Umeå در سوئد توضیح داده شده است.

دلیل آنکه برخی افراد مبتلا به آپنه خواب هستند هنوز معلوم نیست. عوامل مهم در نظر گرفته شده عبارتند از چاقی، گلو کوچک، بیماری های عصبی و اختلالات هورمونی می باشد. برخی از افراد از این پس زمینه در حال رنج می باشند. این پایان نامه نشان می دهد که آسیب بافتی در قشر نرم نیز عامل مهمی است که باعث ایجاد آپنه خواب و اختلالات در عملکرد بلعیدن می شود.

“به نظر می رسد آسیب های عصبی و عضلانی به فروپاشی فضای باز هوائی در طول خواب کمک می کند. به گفته دکتر فرحان شاه، دانشجوی دکترا در بخش زیست شناسی پزشکی یکپارچه، آسیب ناشی از ارتعاش های خروپف مجدد بافت ها در معرض است.”

در مقاله خود، فرحان شاه یک مطالعه را گزارش می دهد که تیم تحقیقاتی او هشت بیمار را که سال ها در حال خروپف و 14 نفر مبتلا به آپنه بینی و خروپف خواب بوده اند، مورد بررسی قرار داده است. این ها با یک گروه کنترل از 18 افراد غریبه نیستند. افراد مورد مطالعه با ثبت نام خواب شبانه برای تشخیص آپنه خواب مورد بررسی قرار گرفتند. اختلالات عملکرد بلعیدن با روش رادیوگرافی ویدئویی مورد بررسی قرار گرفت.

نمونه های بافتی از نرم استخوان شرکت کننده برای بررسی ضایعات عضلانی و عصب مورد بررسی قرار گرفتند. نتایج نشان داد که بیماران دچار آپنه خواب در عضلات و عضلات به شدت آسیب می بینند. خسارت مربوط به میزان اختلالات بلعیدن و شدت آپنه خواب بود.

اعصاب در گوش نرم و دچار آپنه خواب، بیماران دارای فیبرهای عصبی کمتر و سلولهای حمایتی بودند که به حفظ و بازسازی فیبرهای عصبی کمک می کردند. اعصاب نیز دارای بافت همبند بوده است. در تجزیه و تحلیل عضله، می توان دید که تعداد زیادی از الیاف عضلانی در سقف دهان نرم تغییراتی را نشان می دهند که منجر به از دست رفتن غضروفی ناشی از آسیب عصبی می شوند.

همچنین ممکن است تغییراتی در ساختارهای پروتئینی در غشای سلولی عضلانی و اسکلت سلول خروپف و بیماران آپنه خواب دیده شود. چنین تغییراتی باعث ضعف عضلانی می شود و قبلا تنها در بیماری های عضلانی ژنتیکی یافت شده است.

“تحقیق ادامه می یابد تا ببیند آیا درمان مانع از آسیب به اعصاب و عضلات می شود یا می تواند از بروز بیشتر زخم ها در بیماران مبتلا به پوکی استخوان و آپنه خواب جلوگیری کند. این امر می تواند پیروزی بزرگی باشد زیرا آپنه خواب مهم بیماری عمومی است.”

بیش از 400،000 سوئدی در معرض آپنه خواب هستند. این وضعیت با خروپف و دستگیری مجدد تنفسی در طول خواب مشخص می شود. این باعث ایجاد استرس برای بدن و یک خطر اثبات شده برای افزایش فشار خون بالا، بیماری های قلبی عروقی و مرگ زودرس می شود.

آپنه خواب در سال حدود یک میلیارد کرون سوئدی تخمین زده می شود. علاوه بر این، به دلیل افزایش ریسک های حادثه و کاهش بهره وری در روز به دلیل خواب های ناگوار، هزینه های ناشناخته ای به جامعه وارد شده است.

منبع:

موارد ارائه شده توسط دانشگاه Umea

بازنشر(Cite this article as):
سارا نظری مقدم. تاپ نیوز: خروپف باعث آسیب عصبی و عضلانی و حتی ایجاد سموم در بدن می شود. آخرین ویرایش: سپتامبر 22, 2018. https://psychology.e-teb.com/?post_type=post&p=3889

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *